תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • יונדאי
  • יונדאי i20
  • יונדאי טוסון
  • יונדאי סנטה פה
  • פותחת מבערים - יונדאי i20, טוסון וסנטה פה חדשות בישראל

    יונדאי i20

    יונדאי ישראל פותחת את 2019 בסערה, משיקה i20 וטוסון מחודשות, סנטה פה חדשה ומבטיחה לא פחות מחמישה דגמים חדשים להמשך השנה

    • 26-11-2018
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: פבל צ'רניצקי

    2018 הייתה (ועודנה) שנה לא פשוטה עבור יונדאי, וזה גם היה המשפט שפתח את מסיבת העיתונאים שערכה היבואנית לרגל חשיפת התוכניות שלה לשנה הבאה. למעט הקונה הנישתית וה-i30, יונדאי ישראל לא השיקה דגמים משמעותיים במהלך השנה הזו והסתפקה מעבר לשתיים האלה בגרסת טורבו לטוסון ומתיחת פנים קלה לסונטה. היא גם לא עמדה בכל ההבטחות שלה שהבטיחה בסוף 2017 - בעיקרן להתחיל את שיווק האיוניק החשמלית. האשם היה שוק הרכב העולמי, שהסתער על מכוניות חשמליות כאילו זו ההמצאה הכי גדולה מאז הלחם הפרוס (והאמת, בצדק, זה די נכון); ישראל היא פשוט שוק קטן מדי והסוכנים של יונדאי במדינות אחרות אפילו הרחיקו לכת עם כמה תכסיסים לא יפים כדי לשריין לעצמם מלאי גדול יותר.

    2019, כך אומרים לנו - ואנחנו מאוד רוצים להאמין - תהיה סיפור אחר. והוא מתחיל היום עם השקה של לא פחות משלושה דגמים חדשים ומחודשים - i20, טוסון וסנטה פה, וימשיך לכל אורך השנה הבאה עם חמישה דגמים נוספים.

    כך למשל "ממש בקרוב" תושק גרסת ה-N של יונדאי i30, שהספיקה בינתיים לקטוף אינספור מחמאות מעיתונות הרכב העולמית, ולאחר מכן יתחילו לנחות בארץ הדגמים החדשים שיכללו את ה-i25 (אקסנט), אלנטרה, קונה ואיוניק חשמליות, ולקראת סוף השנה (או בתחילת 2020) תגיע גרסת ההיבריד הזעיר של הטוסון.

    ועכשיו בואו נתחיל עם הדגמים שכבר פה, כי יש הרבה לכסות.

     

    i20 - מפרט טכני מלאיונדאי I20 2019

    בדרך כלל, מתיחות פנים הן לא משהו מרגש במיוחד. קצת פגושים חדשים, חישוקים בעיצוב שונה ואולי איזה צבע חדש או שניים. אבל מתיחת הפנים של הדור השני של ה-i20 היא לא פחות ממהפך. וכנראה שאין סיכוי שתבינו את זה רק מלצפות בתמונות שלה. עדכון העיצוב קליל מאוד, קצת יותר קליל מלפנים וקצת יותר מהותי מאחור, ותא הנוסעים נשאר כמעט ללא שינוי. אז למה מהפך? כי השינויים שנמצאים מתחת לפני השטח הם עצומים, לא פחות.

    קודם כל, מקבלת ה-i20 יחידת הנעה חדשה (סוף סוף) - מנוע 1.0 ליטר טורבו עם 100 כ"ס ו-17.5 קג"מ שמשודך לתיבת שבעה הילוכים כפולת מצמדים. הביצועים עומדים על 11.4 שניות למאה קמ"ש וצריכת דלק ממוצעת של 21.7 ק"מ לליטר.

    הדבר השני הוא מערכות הבטיחות - ה-i20 הופכת מאחת המכוניות הדלות ביותר בבטיחות אקטיבית, לאחת העשירות בהן. היא מקבלת בלימת חירום אוטונומית, עמעום אורות גבוהים אוטומטי, התרעת עייפות, והכי חשוב - תיקון סטיה מנתיב, מערכת שהופכת אותה לאחת משתי מכוניות בלבד בקטגוריה (יחד עם קיה ריו) שמציעות את המערכת הזו.

    בנוסף לשני השינויים האלה, כלמוביל גם הוזילה את ה-i20, שמחיריה יתחילו כעת ב-98,000 ₪ לגרסת פרסטיג' (מחליפה את האינספייר) ו-105,000 ₪ לסופרים (Supreme, לא Sofrim) או 108,000 ₪ לסופרים+ שתוסיף גג בצבע שחור.

    הדגם הקודם של ה-i20 היה מכונית לא רעה עם הרבה מאוד דברים ששיחקו לטובתו כמו איכות חומרים טובה, ונוחות ובידוד רעשים מעולים. אבל לרעתו עמדו שלוש נקודות שמאוד הקשו עלינו להמליץ עליו - יחידת הנעה חלשה ומיושנת, היעדר אבזור בטיחות, ומחיר גבוה למדי. עכשיו, עם מתיחת הפנים, נראה שכלמוביל ממש הצליחו לתת מענה לשתיים מהסוגיות עם אבן אחת (אני ממש מעדיף שלא להרוג ציפורים) ואמנם המחיר עדיין מעט גבוה, עכשיו אפשר להגיד בלב שלם שיש תמורה לפרמיה. לשאלה אודות צפי מכירות ל-i20, אנשי יונדאי אמרו כי הם אינם מתביישים להגיד שהשאיפה היא להוביל את הקטגוריה, ואם אתם שואלים אותי, יש להם סיכוי אמיתי להשיג את זה.

     

    טוסון - מפרט טכני מלא
    יונדאי טוסון 2019

    בניגוד ל-i20, הטוסון כנראה לא צריך הקדמה, כי לפי המצגת של כלמוביל, הטוסון הוא הרכב הכי נמכר בקטגוריה שלו ללקוחות פרטיים (אין לנו את הנתונים האלה אז לא נוכל לאשר או להכחיש). מה שאומר שאתם כנראה כבר מכירים אותו מספיק.

    הטוסון המחודש מקבל עדכון עיצובי מעט יותר מורגש, ולו בגלל הפנסים החדשים (שבניגוד לתמונות היצרן, לא מקבלים את תאורת הלד המלאה החדשה). בשאר ההיבטים העיצוביים הוא נותר דומה עד זהה, עד שעוברים לתא הנוסעים ורואים שהוא עבר שדרוג די משמעותי עם מערכת מולטימדיה חדשה שמוצגת על מסך "צף", בניגוד למסך המובנה בדגם טרום המתיחה; שיפור של החומרים וסידור מחדש של הכפתורים על הדשבורד.

    היצע המנועים נותר ללא שינוי, עם יחידות 2.0 ליטר 155 כ"ס ו-1.6 ליטר טורבו עם 177 כ"ס. רשימת אבזור הבטיחות, מאידך, התארכה ולא במעט. היא כוללת עכשיו - קודם כל ולפני הכל - את בלימת החירום האוטונומית שהייתה כה חסרה בדגם היוצא, וגם תיקון סטיה מנתיב, ניטור שטחים מתים עם התרעת תנועה חוצה ברוורס, התרעת עייפות, ועמעום אורות גבוהים אוטומטי.

    הטוסון יימכר בארבע גרסאות:
    פריים פלוס (2.0 ליטר) יעלה 150,000 ₪
    פנורמיק (2.0 ליטר) יעלה 163,00 ₪
    עילית (2.0 ליטר) יעלה 170,000 ₪
    עילית טורבו (1.6 ליטר טורבו. מפתיע) יעלה 183,000 ₪

     

    סנטה פה - מפרט טכני מלא
    יונדאי סנטה פה 2019

    הרכב היחיד ברשימה, וכמובן גם זה שמביא עמו את כמות החידושים הגדולה ביותר. המידות צמחו, עם גדילה של 8 ס"מ באורך שמתוכם 6.5 ס"מ בבסיס הגלגלים. דבר המשפר את המרווח בשורה השלישית (שעדיין - למרות ההצהרות - צפופה וחשוכה). גם איכות החומרים השתפרה כמובן, ורשימת אבזור הנוחות (למפרט המלא). אולם חבל לראות שהיצע המנועים נותר ללא שום שינוי.

    במה שנראה כבר כמו שיטת פעולה, כמות מערכות הבטיחות שהסנטה פה מקבלת ארוכה ומרשימה מאוד. נראה שיונדאי עצמה כבר הבינה שכל ראשי התיבות של המערכות גורמות לאנשים לאבד את השפיות, אז היא החליטה לשזור את כל המערכות לתוך אקו-סיסטם אחד שבגדול אומר "אל תדאג. הכל תחת שליטה". הוא נקרא SmartSense והוא כולל פחות או יותר את כל המערכות הידועות לאדם להוציא נהיגה אוטונמית מלאה וקיפול כביסה.

    יש כאן - וקחו אוויר, כי זה הולך להיות ארוך - שיוט אדפטיבי (עד עצירה, עם התראה על תחילת תנועה של הרכב שמלפנים), בלימת חירום (גם ברוורס), תיקון סטיה מנתיב, ניטור שטחים (אקטיבי, עם התנגדות להיגוי אם תאותתו כשהנתיב שלידכם תפוס) והתרעת עייפות.

    ישנן גם שתי מערכות חדשות למדי בשוק ששוות הסבר מעט יותר מפורט. המערכת הראשונה נקראת ROA, שהיא מערכת לשכחת ילדים שעושה שימוש בחיישני נפח ותנועה, ובמידה היא מזהה יצור חי ברכב שננעל, היא תהבהב, תצפצף, תפעיל את הצופר (דבר שכרגע אסור בישראל, אבל כלמוביל הבטיחו לפעול כדי לאפשר זאת) ובאופן כללי תכניס את הרכב למצב פאניקה לעורר את תשומת לבכם.

    השניה היא SEA או "יציאת ילדים בטוחה" - המערכת משתמשת במערכת ניטור השטחים המתים, וכאשר הרכב עוצר היא "תסתכל" אחורה ותנעל את הדלתות במידה ומגיע רכב. הסרטון שכאן למטה מסביר את זה טוב יותר.

    היצע המנועים כאמור לא השתנה, ועדיין כולל מנוע 2.4 ליטר בנזין עם 185 כ"ס, 24.6 קג"מ, 10.4 שניות למאה, תיבת הילוכים אוטומטית עם שישה הילוכים והנעה כפולה; ומנוע 2.2 ליטר טורבו דיזל עם 200 כ"ס, 45.1 קג"מ, 9.3 שניות למאה עם הנעה קדמית או 9.4 עם הנעה כפולה ותיבת הילוכים אוטומטית עם שמונה הילוכים. צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 10.7 ק"מ לליטר בגרסת הבנזין, 16.7 ק"מ לליטר בגרסת הדיזל הנעה קדמית ו-16.1 ק"מ לליטר בדיזל הנעה כפולה.

    מחיריו של הסנטה פה ימשיכו להיות יקרים יחסית לאחיו ואחד המתחרים הבולטים שלו - קיה סורנטו:
    בנזין 4X4 פרימיום - 250,000 ₪
    דיזל 4X2 סופרים - 268,000 ₪
    בנזין 4X4 לקשרי - 275,000 ₪
    דיזל 4X2 לקשרי - 295,000 ₪

     

    dddd