תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • טויוטה
  • טויוטה קורולה
  • טויוטה קורולה החדשה - סדאן והייבריד

    טויוטה קורולה

    טויוטה חושפת את הדור ה-12 של הקורולה סדאן ומביאה איתו גרסת הייבריד. האם השילוב הזה הוא שיביא את טויוטה לפסגת המסירות בישראל?

    • 18-11-2018
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    במהלך סוף השבוע האחרון חשפה טויוטה את הדור ה-12 של טויוטה קורולה סדאן. ואנחנו כבר פגשנו אותה כאן על אדמת ארץ הקודש לפני כשבועיים, עוד מעט נגיע להתרשמות ממנה, אבל בואו נתחיל עם הפרטים היבשים.

    קודם כל, למה אני בכלל מתייחס אליה כ"טויוטה קורולה סדאן" ולא סתם "טויוטה קורולה"? ובכן, כי הפעם, טויוטה החליטה (בשוק האירופאי לפחות) להחזיר עטרה ליושנה וליישר קו, כל הגרסאות כולן תקרנה "קורולה". זאת לאחר שבדור התשיעי (2000) התחילה טויוטה לבדל את גרסת ההאצ'בק עם ה-RunX ומאוחר יותר הפרידה אותה לחלוטין לדגם אחר אותו אנחנו מכירים כ"אוריס" בדור העשירי (2006).

    טויוטה קורולה

    במדינות מסויימות כמו אוסטרליה, אגב, האוריס מעולם לא "הופיעה" ומאז ועד היום כל הגרסאות כונו קורולה. ובמדינות אחרות, אגב 2, גרסאות ההאצ'בק ימשיכו להיקרא "אוריס" או "לווין" (Levin). 

    כמו בדורות הקודמים, גם הפעם טויוטה שומרת על הפרש די גדול בממדים בין גרסת ההצ'באק שהוצגה בתערוכת ז'נבה האחרונה לבין הסדאן החדשה. ההבדל המשמעותי ביותר כאן הוא אורך בסיס הגלגלים - 264 ס"מ בהאצ'בק לעומת 270 ס"מ בסדאן. באופן מפתיע ולא שגרתי, אורך בסיס הגלגלים נותר ללא שום שינוי ביחס לדור הקודם.

    טויוטה קורולה

    אבל כנראה הדבר המשמעותי ביותר, שיהווה את ה-Game Changer הכי גדול עבור הקורולה הוא הצגת גרסה היברידית שתאפשר לטויוטה לנגוס חתיכה משמעותית מנתח השוק של יונדאי וקיה. אולי, אם היבואנית הישראלית תשחק כמו שצריך, בעיקר ע"י שווי שימוש מקביל או אפילו נמוך יותר מזה של המשפחתיות ההיברידיות האחרות בשוק, מה שהיא תוכל לעשות אפילו באמצעות גרסת ציים מופשטת, יכול מאוד להיות שהדגם ההיברידי הזה יהיה מה שיקפיץ את נתוני המסירות של טויוטה מעבר לקיה ויונדאי ויעמיד אותה בראש הטבלה.

    מבחינה טכנית, היצע מערכות ההינע של הקורולה סדאן זהה לחלוטין לזו של ההאצ'בק. ישנן שתי יחידות הנעה היברידיות - האחת עם מנוע בנזין 1.8 ליטר ומנוע חשמלי שמפיקים יחד 122 כ"ס והשניה עם מנוע בנזין 2.0 ליטר שיחד עם המנוע החשמלי יפיקו 180 כ"ס. היצע מנועי הבנזין יהיה רחב מאוד ויכלול את מנוע ה-1.2 ליטר טורבו בנזין שכבר משרת את ה-CHR, גרסאות לא היברידיות של מנועי ה-1.8 וה-2.0 ליטר שעושות שימוש באותם מנועי בנזין בתצורה מעט שונה ובמיוחד בשביל השוק הישראלי - 1.6 ליטר בנזין סטנדרטי ורגיל לחלוטין שישודך לתיבת הילוכים רציפה מסורתית ורגילה לחלוטין שתתחבב במיוחד על השוק השמרני שלנו.

    טויוטה קורולה 2019

    במסגרת ההשקה, כאמור הזמינה יבואנית טויוטה עיתונאים ישראליים לחשיפה סודית שעל פרטיה הוטל אמרבגו בה פגשנו את הקורולה, ראינו, מיששנו וישבנו בה. חבל שאי אפשר היה לנהוג בה, אבל בהתחשב בנסיבות זה די מובן.

    הדבר הראשון שאפשר להגיד על הקורולה החדשה שלפחות מבחינת עיצוב היא השתנתה בדיוק במידה הנכונה. התמונות לא ממש מאפשרות לראות את זה, בהן היא נראית שונה לחלוטין, אבל בפועל היא מצליחה למצוא איזון כמעט מושלם בין לתת לאנשים לדעת שהיא חדשה, ולבין להיות מספיק דומה כדי שיבינו שהיא קורולה. שזה משהו שהיה קשה מאוד להגיד על ה3-4 דורות האחרונים של הקורולה ששינו את העיצוב בצורה הרבה יותר משמעותית.

    טויוטה קורולה

    הדבר השני שאפשר להגיד על הקורולה החדשה, הוא ש...היא צפופה יותר. להשקה הגיעה מכונית אחת בלבד, בה הותקנה יחידת ההנעה ההיברידית. אולי זה בגללה ואולי זה בגלל פלטפורמת ה-TNGA החדשה, אבל המושב האחורי של הקורולה הנכנסת הרגיש פחות מרווח מזה של הקודמת, בעיקר במישור האנכי. מלפנים, אגב, לא נרשמו תלונות מלבד קונסולה אמצעית גבוהה ורחבה יחסית.

    מאידך, איכות החומרים נראה שקפצה כיתה והאבזור - לפחות בגרסה הכנראה-מאוד-מאוד-מאובזרת שהוצגה לנו - היה נדיב. מסך מרכזי 9 אינץ', שילוב של חומרים רכים ודמוי-עור בסביבת הנהג ואבזור בטיחות מקיף שאמנם לא מציג שום דבר שלא קיים כבר אצל המתחרות הגדולות, אבל לפחות מיישר איתן קו.

    טויוטה קורולה

    ובאשר ליישור קו עם המתחרות, בנימה אישית אני חייב לציין שמצאתי את עצמי יוצא קצת מאוכזב מההשקה. כמובן שאין לי שום ספק בכך שהקורולה החדשה, במיוחד בגרסתה ההיברידית, תהיה להיט היסטרי במחוזותינו, כמו שהיא הייתה ב-30 שנה האחרונות. אני אפילו מאוד אופטימי לגבי הסיכויים שלה למשוך את כל המותג במעלה טבלת המסירות ולהציב אותו בראשה אחרי שכבר כשני עשורים טויוטה תמיד משחקת את תפקיד ה"תמיד השושבינה אבל לעולם לא הכלה" כשהיא לא מצליחה לפרוץ מעל למקום השני.

    יחד עם זאת, אבל אני לא יכול שלא להתאכזב מהעובדה שטויוטה - למרות היותה יצרנית מובילה (בהיקפי מסירות) - בחרה שלא לחדש שום דבר ביחס לשוק ולא לקחת אותו צעד קדימה אלא רק ליישר קו עם המתחרות. אבזור הבטיחות בו היא מתגאה, אינו אלא השוואת עמדות עם מערכות שקיימות בשוק כבר מעל לשנתיים. המרווח פחות טוב מאשר במקבילותיה דוגמת יונדאי אלנטרה או רנו מגאן סדאן, והגרפיקה במערכת המולטימדיה - אחת מנקודות התורפה של טויוטה - נותרה מיושנת. לפחות נוספו כפתורים פיזיים, לאחר תלונות של לקוחות על כך שכפתורי מגע גוזלים יותר מדי תשומת לב.

    כרגע התקווה הגדולה ביותר עבור הקורולה החדשה היא אותה יחידת הנעה היברידית, שאם תצליח אכן להשיג צריכת דלק שאפילו קרובה ל-27 הקילומטרים לליטר אותם טויוטה מפרסמת, היא תוכל להיות האס בשרוול של הקורולה. את כל זה נוכל לספר לכם אחרי שננהג בה, ובינתיים נחכה לראות מה יהיו המחירים שלה ועם אילו רשימות אבזור היא תגיע כשיתחיל השיווק שלה ברבעון הראשון של 2019.

    מה אתם חושבים? יש לקורולה החדשה מה שצריך כדי סוף סוף להביא את טויוטה לראש טבלת המסירות? או שלדעתכם שום גרסה היברידית בעולם לא תצליח לנער מהקורולה את המוניטין האפרורי שלה? בואו לדבר איתנו על זה בפורום.

    dddd