תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

לצלם, לשתף, ולעזור - אפליקציית Comroads עולה לאוויר

אפליקציה לשיתוף סרטוני וידאו ממצלמות רכב עולה לאוויר ותעזור לכם להפיק את המקסימום מהמצלמה שמותקנת אצלכם

  • 22-10-2018
  • מאת: פבל צ'רניצקי

מכירים את זה שאתם נוסעים לכם בשקט, על פי חוקי התנועה, ומשום מקום איזה בבון עם האוטו-ליסינג שלו עף ישר לתוך הדלת או המראה שלכם. הוא כמובן מפר כל חוק תנועה בספר בזמן שהוא עושה את זה, אבל הוא מנוסה, למוד קרבות, הצלקות על הפגושים שלו מוכיחות את זה.

הבבון לא נותן לסיטואציה להמם אותו. הוא לא נכנס לשוק. הוא כבר היה שם עשרות פעמים. הבבון מתעשת מהר, קופץ החוצה מהרכב ו"מה אתה עושה?!?!?! לא ראית אותי?!?! היה לי ירוק! אתה עברת באדום! לא עצרת בעצור! זכות הקדימה הייתה שלי! למה אתה לא מאותת?! יאללה, יאללה, תביא את הביטוח".

לכם אין בכלל מושג מה קרה, אבל אם הוא כל כך כועס, כנראה שהוא באמת צודק. אתם מושיטים את היד לתא הכפפות, שולפים את רשיון הרכב ופוליסת הביטוח.

וכאילו משמיים, ניגש לזירת התאונה מישהו, ואומר "יש לי צילום של התאונה".

הבבון מחליף צבעים משל היה תמנון ולא בבון. "לא, אני לא שמתי לב, אין כמעט נזק, זה שטויות, תראה - אני בכלל נוסע ככה ולא מתקן. בוא נסגור את זה ביננו, לא שווה לערב ביטוח. סתם לבזבז זמן".

לחילופין, דמיינו שאתם נוסעים לכם בשקט, שוב - על פי כל החוקים - ופתאום עוצר אתכם שוטר ומסביר לכם בנינוחות ופרטנות למה הוא נותן לכם קנס על עבירה שלא ביצעתם. אתם הייתם בסדר, אבל זו מילה שלכם נגד מילה שלו. דמיינו את כמות העצבים.

עכשיו דמיינו שרגע אחרי שהוא מודיע לכם על הקנס אתם אומרים לו, בנינוחות זהה "אדוני, נהגתי כחוק. יש לי מצלמה".

כמה פעמים קרה לכם החלק הראשון של אחד הסיפורים? וכמה פעמים החלק השני? אם אתם חושבים שהמקרים האלה נדירים או מצוצים מן האצבע, לחצו כאן ותראו כמה סיטואציות כאלה קורות מדי יום ביומו. דמיינו עולם בו החלק הראשון לא קורה אף פעם, בעוד השני קורה בכל פעם שעל הכביש מתרחש סיטואציה שאיך לומר - ניתנת לפרשנות.

אפליקציית Comroads רוצה לעשות בדיוק את זה. ע"י חיבור מצלמות הדרך שיש ברכבים של המוני אלפי נהגים (נתון מדויק קשה למצוא) ישראליים למסד נתונים ענק שיתחבר ל-GPS של משתמשי האפליקציה ובמידת הצורך פשוט יחבר בין כל הדברים האלה ויוריד את הסרטון הרלוונטי לטלפון שלכם לפי מיקום וזמן. התוצאה היא שאם עברתם ליד תאונה שאחד המעורבים בה משתמש באפליקציה, הוא יוכל בלחיצת כפתור "לבקש" מהמערכת את הסרטון שהמצלמה שלכם הקליטה ולהוריד אותו לטלפון.

זה עובד כמובן גם בכיוון ההפוך, אם אתם מעורבים בתאונה, או שחזרתם לרכב שלכם וגיליתם מכה, או שקיבלתם דו"ח לא מוצדק, תוכלו לבקש מהאפליקציה את הסרטונים של כל מי שעבר באיזור באותו רגע.

הבעיה העיקרית באפליקציה היא שנכון לרגע זה היא דורשת מצלמות בעלות חיבור Wi-Fi, שהרי אין דרך אחרת להתחבר בין המצלמה לבין הטלפון.

 

dddd