תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • לנדרובר
  • לנדרובר דיפנדר ארוך (110)
  • לחשוב בתוך הקופסה – לנדרובר דיפנדר חוזר!

    לנדרובר דיפנדר ארוך (110)

    לנדרובר דיפנדר החדש קרוב מתמיד ויהיה רחוק מאי פעם. יגיע ב-2020, ינטוש את העיצוב המוכר ויעבור למרכב אחוד

    • 10-10-2018
    • מאת: משה בדש | צילום: Autoblog, יצרן

    פתוח, סגור, טנדר, אמבולנס, רכב צבאי, רכב משטרתי, חיל הים, חיל האוויר, ואפילו גרסה אמפיבית. הוא עשה את הכל. הוא כיכב בסרטי ג'יימס בונד, טומב ריידר, ואפילו המלכה אליזבת מאוהבת בו. לנדרובר דיפנדר הוא אחד הרכבים הוותיקים ביותר בעולם, עם 68 שנים בייצור ואינספור גרסאות בתיק העבודות שלו. בינואר 2016 הדיפנדר האחרון ירד מפס הייצור היישר אל מוזאון החברה. זה קרה כי הרכב כבר לא יכל לעמוד בתקני הבטיחות והזיהום החדשים והמחמירים. דגם חדש היה כבר בתכנון, אבל לא אמרו מתי זה יקרה.

    בדצמבר 2017 נצפה ריינג' רובר ספורט עם הסוואה נגד צלמים, כשהפרופורציות שלו מגוכחות לחלוטין, עם דלת אחורית בגודל של חצי בערך מדלת הנהג. זה בעצם היה הדיפנדר החדש, שלבש את הצורה של הריינג'. בערך כמו החייזר-ג'וק הענקי מ"גברים בשחור" שהכניס את עצמו לגוף של בן-אדם. ממש לפני מספר ימים, צצו תמונות ריגול של הדיפנדר החדש, עם העיצוב הסופי. אמנם הוא עדיין עטוף בהסוואה, אבל רואים די בבירור את הקווים הכלליים של הרכב.

    מה יש לנו שם?
    הקופסה נשארת קופסה. הדיפנדר שומר על המראה ה"אני-ריבוע-ואני-אוהב-את-זה" שלו, הזווית בין הגג לדלת האחורית, גם זו של תא המטען וגם אלה שנכנסים דרכם למושב האחורי, היא כמעט 90 מעלות, ובכלל נראה שלמעצב הראשי קוראים "מר קו".
    דלת תא המטען מחולקת לשניים, כאשר החלק התחתון נפתח הצידה, ככל הנראה כדי לאכלס את הגלגל הרזרבי בחלק מהדגמים. השמשה הקדמית כבר לא פלטה ישרה אלא מעוקלת כמו ברכבים מודרניים, והיא גם משולבת לתוך קורות A. חדי העין גם ישימו לב שצירי הדלתות כבר אינם חיצוניים לרכב, אלא פנימיים, שוב, כמו ברכב מודרני. הפנסים ככל הנראה בעלי קו העיצוב הנוכחי של היצרן, עם שינוי קל לטובת העיצוב הקופסתי של הדיפנדר.

    בתערוכת לוס אנג'לס של שנת 2017, אמר גארי מק-גאוורן (Garry McGovern), מנהל הקריאייטיב של JLR, שההארדקוריסטים לא יקבלו את העיצוב שהם מייחלים לו. הוא הסכים שהעיצוב האיקוני של הדיפנדר בשילוב עם טכנולוגיה עדכנית היה יכול להיות נחמד, אבל הטיל ספק בנכונות של לקוחות לשים את כספם על דבר כזה.
    "הטהרנים בכל מקרה לא יקנו את הדיפנדר החדש כי הם אוהבים את הדיפנדר הישן והמחוספס שלהם, ולקוחות חדשים לא יאהבו את העיצוב המיושן, על כן הוחלט על עיצוב חדש עם השראה מהדיפנדר הוותיק." הוסיף מק-גאוורן. כשהרכב ייחשף במלואו, נוכל לשפוט אם כך הדבר.
    נראה שזו החלטה הגיונית, שכן הדיפנדר הוא פרויקט בפני עצמו, ויצטרך למכור הרבה יותר מקודמיו על מנת שיהיה בעל הצדקה כלכלית. הדיפנדר החדש יפנה לקהל לקוחות רחב הרבה יותר מקודמיו.

    הדיפנדר החדש יושב על פלפורמת D7u של קונצרן JLR, שמשמשת את הדיסקברי, הריינג'-רובר והריינג'-רובר ספורט. זה אומר שאחרי שנים של שימוש בשלדת סולם עם סרנים חיים וקפיצי סליל, לראשונה בהיסטוריה הדיפנדר יהיה בעל מרכב אחוד (Unibody) עם מתלים נפרדים. שוב, הפיוריסטים יתעצבנו, אבל בלנד-רובר מבטיחים שלמרות שהעיצוב ישתנה, יכולות השטח יישמרו. בנוסף אומרים ביצרן שהדיפנדר ישמור על הקשיחות שלו (מלשון קשוח, לא קשיח) ויהיה עמיד מאוד.

    הדיפנדר מחזיק כבר המון שנים בתיוג "BEST4X4XFAR" שבתרגום חופשי אומר "ה-4X4 הטוב ביותר, בפער". עכשיו רק נשאלת השאלה האם הדיפנדר החדש באמת יצליח לעמוד מאחורי התיוג הזה.

    מה אתם חושבים על העיצוב? חושבים שחדש תמיד עדיף על ישן? הצטרפו לדיון בפורום.

     

    dddd