תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אאודי
  • אאודי E-Tron נחשף

    אאודי

    אאודי חושפת את הרכב הכל-חשמלי הראשון שלה ומכוונת ישר אל בין העיניים של טסלה מודל X. אבל עם תג מחיר גבוה במיוחד, האם יש לו סיכוי או שזה קרב אבוד?

    • 20-09-2018
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    בזמן שצמתם, אאודי הציגה את ה-E-Tron, קרוסאובר כל-חשמלי הראשון בתולדות החברה, ואני ממש מתקשה להאמין שאין איזשהו קשר או תיאום בין היצרניות, אחרת איך זה הגיוני שרק לפני שבוע מרצדס הציגו את ה-EQC, ולפני פחות מחצי שנה נחשף ה-I-Pace של יגואר, שממלאים אצל היצרניות שלהם את אותו התפקיד בדיוק?

    אבל ה-E-tron (שלמען הפשטות נקרא לו מעכשיו פשוט "טרון") לא מכוון רק לשניים האלה, אבל בעיקר למתחרה שעשה - ועושה - הכי הרבה גלים באגם הרכבים החשמליים - טסלה מודל X. הטרון הולך על מתכון דומה - שני מנועים חשמליים, אחד לכל סרן, שמפיקים יחד 365 כ"ס, או עד 410 כ"ס וכמעט 70 קג"מ במצב "בוסט" בו הוא יגיע למאה קמ"ש תוך 5.7 שניות. מהר למדי, אבל רחוק מלהוות איום על הביצועים של הטסלה במצב ה"מגוחך" (לא, באמת, ככה הם קוראים לו) שיסיים את אותה תאוצה תוך קצת יותר מחצי מהזמן.

     גם מבחינת הממדים הטרון מכוון לשלושה האחרים, שזה די הגיוני. גם הוא, כמו האחרים, יהיה בין הקרוסאוברים הגדולים של החברה, בין ה-Q5 ל-Q7, עם אורך של 490 ס"מ, רוחב של 193 ס"מ ובסיס גלגלים באורך 293 ס"מ. כמובן שבזכות העובדה שאין לו מערכת הנעה מסורתית, המרווח בתא הנוסעים שלו יהיה קרוב יותר לזה שב-Q7 מאשר לזה שב-Q5.

    בשונה מהטסלה, ובמידה מסוימת גם מהיגואר, הטרון מכוון לאנשים שרוצים רכב חשמלי אבל לא רוצים לצעוק שהם נוהגים ברכב חשמלי, לכן העיצוב שלו הרבה יותר רגוע ומסורתי. למעשה, חוץ ממראות הצד שהוחלפו במצלמות, די בטוח שבמבט זריז תתקשו להבדיל בינו לבין ה-Q3 החדש. גם בפנים העיצוב הוא אותו אחד של הדור הנוכחי של אאודי, עם מערכת ה-MMI החדשה המפוצלת לשני מסכים והגה מרובע-חישורים.

    אחד הדברים שמנעו, ובמידה מסוימת עדיין מונעים - את הצלחתם של רכבים חשמליים הוא השימושיות היומיומית - כלומר טווח קצרה וזמני טעינה ארוכים. ולשני הדברים האלו אאודי ייחסה המון חשיבות בקמפיין החשיפה של הרכב. בזכות סוללה בנפח 95 קילו-וואט, הטווח המוצהר עומד על "מעל ל-400 ק"מ" והחלק המעודד הוא שמדובר במדידה על-פי תקן ה-WLTP המחמיר יותר, שאמור לתת תמונה מציאותית. אאודי גם מציינת כי הטרון יהיה הרכב הראשון בעולם שיוכל להיטען עם מטען בהספק של 150 קילו-וואט, 30 קילו וואט יותר מה"סופר צ'רג'ר" של טסלה, מערכת הטעינה המהירה ביותר הקיימת היום, דבר שיאפשר טעינה של 80% תוך חצי שעה.

    בחו"ל, מחירו של הטרון עומד על 80 אלף אירו - בדיוק בין ה-71 אלף של ה-I-Pace וה-90 אלף של גרסת הביניים של המודל X, אבל כשמשווים אותו למחירים של דגמים אחרים בפורטפוליו של אאודי עצמה, מוצאים שהוא יקר יותר, ובפער לא קטן, אפילו מה-Q8 שמחיריו מתחילים ב-76 אלף אירו.

    בישראל, חשפה היבואנית כי מחירו יעמוד על 393,000 שקלים, נמוך משמעותית מהמחיר "המקביל" בחו"ל ונמוך מהמתחרה הגדול ביותר שלו - יגואר I-Pace, שמחירו מתחיל ב-454,000 ש"ח.

    אאודי E-Tron צפוי להגיע לישראל ברבעון הראשון של 2019, צמוד לתחילת השיווק העולמית בסוף השנה הנוכחית.

    dddd