תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מרצדס
  • מרצדס GLE
  • מרצדס חושפת - GLE חדש ו-EQC

    מרצדס GLE

    מרצדס חושפת GLE חדש ו-EQC - דומים מאוד, ולא היו יכולים להיות שונים יותר

    • 12-09-2018
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    במהלך סוף השבוע חשפה מרצדס שני קרוסאוברים חדשים - דור חדש ל-GLE ורכב חשמלי חדש לחלוטין שיתייצב ליד ה-GLC

    נתחיל ב-GLE, כי "והדרת" וכל זה. ה-GLE החדש הוא הדור הרביעי של מי שהיה אחד מפורצי הדרך של סגמנט ה-SUV היוקרתי. למרות שלמען ההגינות ההיסטורית צריך לציין שהריינג' רובר היה שם קצת יותר מ-20 שנה קודם.

    במבט מהצד אתם עלולים להתבלבל ולחשוב שפשוט מדובר במתיחת פנים מקיפה, אבל זו תהיה טעות, מדובר על רכב חדש לחלוטין המבוסס על פלטפורמה חדשה עם בסיס גלגלים ארוך יותר ב-8 ס"מ (299 ס"מ בסך הכל) ותא מטען גדול יותר (825-2,055 ליטר) שעכשיו יוכל גם לאכלס שורת מושבים שלישית. את שאר המידות החיצוניות מרצדס שומרת לעצמה ותחשוף אותן עם חשיפת ה-GLE בתערוכת פריז שתתקיים באוקטובר.

    מעבר לעיצוב החדש והממדים הפנימיים הגדולים יותר, ה-GLE החדש מקבל גם כמה צעצועים חדשים ומעניינים. מערכת ניתוב מומנט חכמה שיכולה להעביר 100% מהכוח לכל אחד מהסרנים לטובת עבירות טובה יותר בשטח או ניהוג ספורטיבי יותר על הכביש, בולמי אוויר מתכווננים שעושים שימוש במערכת חשמל 48 וולט ויכולים לכוון את הקשיחות של כל אחד מהבולמים בנפרד ובכך לא רק לרסן את המרכב בפניות אלא גם למנוע תזוזה קדימה-אחורה על המתלים בזמן תאוצה או בלימה.

    וכמובן, איך אפשר בלי התקדמות נוספת בתחום הבטיחות האקטיבית, שכבר עוברת את הרף לנהיגה אוטונומית כמעט מלאה. כך למשל מערכת בקרת השיוט האדפטיבית ושמירת הנתיב יכולה לנהוג לבד בפקקים עד 60 קמ"ש, אבל לא רק זה, אלא גם תשלב את מערכת הניווט ומערכת ניטור תנועה בזמן אמת כדי למנוע מצב בו הרכב מגיע מהר מדי לפקק שהנהג לא רואה. בנוסף, מערכת הניווט גם תדע להתאים את מהירות הרכב לעיקולים בכביש, כך שאם היא "תרגיש" שהרכב נוסע מהר מדי לפני עיקול או יציאה מכביש מהיר, היא תאט בעצמה כדי לא לפגום בנוחות הנסיעה.

    היצע המנועים איתו ישווק ה-GLE החדש כרגע לא נחשף במלואו, ומרצדס מפרטת רק אודות גרסת ה-450 שתגיע עם מנוע השישה צילינדרים בטור החדש (3.0 ליטר) שמפיק 367 כ"ס ועושה שימוש באותה מערכת 48 וולט שיכולה להוסיף 21 כ"ס נוספים בעת הצורך. בשלב מאוחר יותר תגיע גם גרסת דיזל פלאג-אין הייבריד עם טווח חשמלי מוצהר של כ-80 ק"מ.

     

    הרכב השני, ועם כל הכבוד ל-GLE, גם החשוב הרבה יותר, הוא ה-EQC. החלק של ה-EQ אומר שמדובר באחד מרכבי הסדרה החשמלית לחלוטין של מרצדס, שעל תכנונה הודיעה מרצדס בדיוק לפני שנתיים. ה-EQC הוא קרוסאובר שמידותיו מציבות אותו לצד ה-GLC הבנזיני, אלא שהוא כמובן לא מבוסס עליו כי הוא תוכנן מראש כרכב חשמלי מלא.

    העיצוב שלו הוא מרצדסי לגמרי, אבל כמובן שמערכת ההנעה החשמלית והרצון לייחד אותו מהדגם המקביל איפשרו למעצבים להשתעשע מעט - כך נולד ה"שפם" השחור בפגוש הקדמי, מסגרת שחורה לגריל הקדמי האטום, חישוקים סגורים כמעט לחלוטין וזוג פנסים אחוריים המחוברים ביניהם בפס לד (פורשה קאיין/אאודי Q8 מישהו?).

    ה-EQC כמובן עמוס להתפקע בכל הטכנולוגיות הכי חדשות של היצרנית - החל ממערכת ה-MBUX שתוכל לנהל איתכם שיחה וממש להבין מה אתם רוצים ממנה, דרך כל מלאי מערכות הנהיגה האוטונומית ואפשרות ל"נהיגה באמצעות דוושה אחת" ע"י שינוי עוצמת הבלימה הרגנרטיבית וכלה במערכת בקרת אקלים ש... אפילו לא הצלחנו לזקק למשפט קוהרנטי, אז הנה הטקסט המלא, ואם מישהו יצליח לתרגם אותו לשפה שכולנו נבין, אנחנו מאוד נשמח אם תשתפו אותנו בשרשור.

    In the EQC Mercedes-Benz uses a sophisticated system with a heat pump function and two electric PTC (Positive Temperature Coefficient Thermistor) heater boosters. A heat pump - also familiar from domestic appliances - operates on the same principle as a refrigerator, transporting heat from a lower to a higher temperature level. This means that "cold thermal energy", which occurs particularly frequently in electric vehicles, can be used to heat the interior.

    אבל החלק המעניין ביותר ב-EQC הוא מערכת ההנעה והאפשרויות שהיא מספקת לעיצוב תא הנוסעים, אבל בעוד שלגבי השני (או אפילו לגבי המידות) מרצדס שומרת על הקלפים קרוב לחזה, לגבי החלק הראשון, כלומר מערכת ההנעה, היא דואגת לפרט.

    כך למשל ה-EQC מקבל שני מנועים חשמליים, אחד על כל סרן, שמפיקים יחד 300 קילו-וואט (כ-407 כ"ס) ו-78 קג"מ. את כל הכוח הזה מזרימה סוללה בקיבולת של 80 קילו-וואט שעה שתספיק לטווח של כ-450 ק"מ לפי תקן ה-NEDC (שצפוי להיות מוחלף בקרוב ע"י תקן ה-WLTP המחמיר יותר), טווח שאמור להספיק לפחות או יותר 99% אחוז מהאנשים בעולם לפחות ליום אחד.

    הטעינה של ה-EQC תתבצע ע"י מטען ביתי או ע"י מטען זרם ישיר עם הספק אדיר של 110 קילו-וואט שיוכל להטעין את הסוללה מ-10% ל-80% תוך 40 דקות בלבד. שזה, לצורך השוואה, סביב אותו זמן שנדרש לטלפון שלכם להיטען באותה "כמות".

    ה-GLE החדש וגם ה-EQC יוצגו כאמור בתערוכת פריז שתפתח את שעריה ב-4 לאוקטובר

    dddd