תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סוזוקי
  • סוזוקי ויטארה
  • סוזוקי ויטארה מתחדש

    סוזוקי ויטארה

    לרגל חגיגות השלושים לסוזוקי ויטארה, היצרנית חושפת מתיחת פנים שמעדכנת את העיצוב, ומוסיפה מנוע טורבו קטן ואבזור בטיחות אקטיבי

    • 31-07-2018
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    סוזוקי ויטארה - לפחות בשמו - חוגג בימים אלו שלושים שנה לקיומו. או לכל הפחות 30 שנה לקיום המותג, שהתחיל בזמנו כאח גדול (ובעיקר עם חמש דלתות) לסמוראי. אבל מאז עברו הרבה מים ב... לא יודע, נהר יפני רנדומלי כלשהו, והויטארה התרכך והפך מרכב שטח קשוח ומסוקס לג'יפון עירוני אופנתי עם אפס יומרות שטח.

    עכשיו, הדור האחרון של הויטארה עובר מתיחת פנים שאמורה לשמור אותו רלוונטי וליישר קו עם הקרוסאובר. השינויים בעיצוב קטנים יחסית, וכוללים בעיקר צבעים חדשים, גריל וחתימת אור חדשה בפנסים האחוריים. בפנים, לפחות מהתמונות שסוזוקי פרסמו, יכלול מסך חדש בלוח השעונים, ו...זהו.

    עיקר השינויים בויטארה נמצאים במנועים ובאבזור הבטיחות. היצע המנועים יורכב משני מנועי הטורבו המוכרים של סוזוקי - 1.0 ו-1.4 ליטר עם 111 ו-140 כ"ס בהתאמה. לארץ, כאשר יגיע הויטארה באוקטובר-נובמבר הקרובים, יגיע רק המנוע הגדול יותר.

    בנוסף, מקבל הויטארה אבזור בטיחות אקטיבי מקורי ולדברי היצרנית הוא צפוי להיות הדגם הטכנולוגי ביותר שלה. בין המערכות שהוא צפוי לקבל יהיו תיקון סטיה מנתיב, ניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה חוצה מאחור וזיהוי תמרורים - מערכות שכולנו מכירים, אבל גם תהיה מערכת בלימת חירום אוטונומית המשלבת זוג חיישנים. סוזוקי אמנם לא מפרטת בדיוק מה סוג החיישנים והאם יהיו אלה שני חיישנים זהים וחופפים כמו מערכת ה-EyesSight של סובארו המשתמשת בשתי מצלמות, או שמא שני חיישנים שונים ש"יכסו" אחד על המגרעות של השני כמו למשל מצלמה ורדאר.

    dddd