תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • ג'יפ
  • ג'יפ גראנד צ'ירוקי
  • גרנד צ'ירוקי SRT8 – ג'יפ מהיר במיוחד

    ג'יפ גראנד צ'ירוקי

    ג'יפ שעושה אפס למאה קמ"ש בפחות מ-4.8 שניות?! מסתבר שיש דבר כזה. הכירו את ה-SRT8 החדש.

    • 24-04-2011
    • מאת: מערכת CarsForum

    חטיבת SRT (Street and Racing Technology) של ג'יפ הציגה בשבוע שעבר את יצירתה האחרונה. הפעם זכה לטיפול מסיבי הגרנד צ'ירוקי החדש, שקיבל מנוע חזק במיוחד ועוד כמה תופינים נחמדים. נדלג לרגע על כל הפרטים הטכניים ונקפוץ ישר לשורה התחתונה - אפס למאה קמ"ש ב-4.8 שניות, מהירות מרבית של 250 קמ"ש (מוגבלת אלקטרונית) ונתון רבע מייל של קצת יותר מ-13 שניות. זה באמת ג'יפ מהיר, כל כך מהיר שהוא מגיע קומפלט עם קורס נהיגה מתקדמת על מסלול מרוצים.

    בליבו של ה-SRT8 החדש שוכן מנוע המי V8 בנפח 6.4 ליטרים המפיק 465 כוחות סוס ו-64 קג"מ. המנוע הזה לא רק גדול וחזק מהמנוע הקודם (V8 בנפח 6.1 ליטרים), אלא גם חסכוני ממנו. בג'יפ מציינים בגאווה כי בזכות גמישותו הרבה של המנוע צריכת הדלק הבין עירונית שלו נמוכה ב-13 אחוזים מזה של המנוע היוצא.

    ג'יפ גרנד צ'ירוקי SRT8

    אבל גם בג'יפ יודעים שמנוע חזק הוא לא הכל. הצי'רוקי SRT8 החדש יושב על פלטפורמה מוקשחת ועושה שימוש במתלים אדפטיביים. לנהג נותר לבחור אחד מחמישה מצבים - Auto, Snow, Tow,Track או Sport - והמתלים, בקרת המשיכה, הדיפרנציאל מוגבל ההחלקה ואפילו כמות הצילנדים הפעילים במנוע יתכוונו בהתאם. צמיגים גדולים ורחבים (295/45R20) ומערכת בלימה משודרגת מבית ברמבו משלימים את חבילת הביצועים.

    רשימת האבזור כוללת לא מעט פיצ'רים מעניינים. לחגורות הבטיחות יש מנגנון הידראולי שמווסת את הכוח שמופעל על הגוף בזמן האצות חדות. מכ"מ שמותקן ברכב משמש גם את מערכת ה-BSM (מערכת לאיתור רכבים בשטחים מתים), גם את בקרת השיוט האדפטיבית וגם מערכת שמתריעה בפני קרבה מסוכנת לרכבים מלפנים או מרכבים חוצים בזמן נסיעה לאחור. משענות הראש הקדמיות אקטיביות ונפתחות אוטומטית במקרה של תאונה מאחור. ולסים יש גם מערכת השמע הכוללת דיבורית בלוטות' אלחוטית עם הפעלה קולית, 19 רמקולים ואפשרות לקליטת רדיו לוויני.

    ג'יפ גרנד צ'ירוקי SRT8

    ג'יפ גרנד צ'ירוקי SRT8

    dddd