תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מיצובישי
  • מיצובישי ספייס סטאר
  • מסכמים - 4 שנים עם מיצובישי ספייס סטאר

    מיצובישי ספייס סטאר

    סיכום אחזקת 4 שנים עם הספייס סטאר של יוליאן שהפכה להיות הרכב שהוא החזיק הכי הרבה זמן

    • 15-07-2018
    • מאת: יוליאן פרייליך | צילום: יוליאן פרייליך

    רבותי, שיא חדש! המיצובישי ספייס סטאר הפכה לרכב בו החזקתי לתקופה הארוכה ביותר. בהתחלה זה לא היה פשוט, עגלת ילדים שלא נכנסה, בידוד רעשים לא ממש טוב, הרכינה המוגזמת בסיבובים. אבל היא די עונה על הדרישות שלנו והאמת שאנחנו אוהבים אותה. אז שנה אחרי הסיכום הקודם, וארבע שנים בסך הכל, עם 73 אלף ק"מ, הגיע הזמן לסיכום נוסף.

     

    מה יהיה?!

    שנה שעברה הייתה לא קלה עבור הספייס סטאר, הוחלף פגוש קדמי עקב יציאה לא זהירה של אישתי מהחניה, דלת אחורית הוחלפה עקב דלת של רכב שחנה ליד שנפתחה עליה. השנה, אישתי התקשרה אלי יום אחד לעבודה וסיפרה את הידיעה "המשמחת" - רכב התנגש קלות מאחור במיצובישי כששניהם בכיכר. הנזק, סדק בפגוש, לא היה גדול אבל נדרשה החלפה (הביטוח הופעל). בנוסף הייתה מעיכה קלה בתא מטען מתחת לכתובית "SPACE STAR" שהוחלט לא לתקן.

    הנהגת הודתה שפגעה ברכב שלנו אבל שלא עשתה את הנזק. כרגע המקרה בטיפול הביטוח ולאחר המקרה החלטתי לרכוש מצלמה עם עדשה גם לאחור. גם הביטוח הכי טוב וגם אישתי מרגישה בטוחה איתה.

     

    אמינות וצריכת דלק

    מבחינת אמינות אין תלונות, במשך ארבע שנים חווינו אפס תקלות. פשוט לשים דלק ולנסוע, תא הנוסעים שורד טוב, שום דבר לא רופף אך ישנו קירקוש מאזור כרית האוויר של נוסע במעבר על שיבושים גדולים, אין קילופים מהכפתורים וריפוד הגג אינו צונח. וזאת אחת הסיבות שקנינו רכב חדש, להגיע למוסך רק לצורך טיפולים.

    מבחינת צריכת דלק אין שינויים, הספייס רכב חסכוני במיוחד בבין עירוני, וגם באזור הררי צריכת הדלק טובה, כ-16.5 ק"מ לליטר.

    השנה נסענו לאילת עם אישתי וילד בן השלוש, עם מזגן ומהירות ממוצעת של כ- 120 קמ"ש וצריכת דלק לפי משאבה הייתה כ- 19.2 ק"מ לליטר, קליאו דור 3 ידנית למשל משיגה כזאת צריכת דלק בנסיעה של 100 קמ"ש.

     

    יהיה בסדר

    זאת הפעם הראשונה שהספייס סטאר לא עברה טסט בפעם הראשונה, והאמת היא, שזה באשמתי.

    כיוון שהרכב של אישתי בתקופה האחרונה פחות הקפדתי לבדוק את מצבו, וכך כמה ימים לפני הטסט שמתי לב שהצמיגים שחוקים והסיכוי שיעברו טסט נמוכים (לא שהתכוונתי להמשיך לנסוע איתם גם אם היו עוברים), עקב אילוצים נסענו בכול זאת לטסט בכרמיאל וכמובן נכשלנו על ארבעה צמיגים פגומים.

    בפנצ'ריה הקרובה היו רק צמיגים של חברת מישלן או סיניים. הסיניים כמובן לא באו בחשבון ומשהו פחות יקר מהמישלנים דרש לחכות ליום ראשון. בסופו של דבר נקנתה רביעייה במחיר של 270 ₪ לכל צמיג. לא נורא לצמיג של חברה טובה. גם הברגים שהיו שחוקים מעט הוחלפו וחזרנו לטסט, ולאחר כמה דקות קיבלנו את המדבקה המיוחלת.

     

    אחזקה

    בשנה שעברה שמתי לב שההגה אינו ישר והנחתי שיש צורך בכיוון פרונט פשוט... לא. לא פשוט. מסתבר שהיה צורך ביישור מתלה ימיני קדמי בעלות של 500 ₪. מאז ההגה ישר. בחודש ספטמבר שוב אישתי התלוננה על חריקות בזמן נסיעה, סימפטום שכבר היה בעבר והתגלה כרפידות שחוקות, גם הפעם אכן היו הרפידות שחוקות.

    העניין הוא ש"הפעם קודמת" הזאת קרתה לפני 10,000 ק"מ בלבד. המחיר (340 ₪) אמנם לא יקר, אבל זה אחד החסרונות של גיר רציף, בלימת המנוע חלשה עד לא קיימת. נכון, יש מצב Ds ש"מוריד" הילוך, אבל היא לא ממש מתחברת למשחק במצבים. נוסף על כך, אופי הנסיעה ההררי לא תורם לאריכות חיי הרפידות.

    שגרת הטיפול בספייס סטאר היא טיפול כל שנה או 20,000 ק"מ, ובאפריל השנה בוצע הטיפול הרביעי לרכב.

     

    וכך ניראית טבלת האחזקה נכון לעכשיו:

    05/06/15 - טיפול 20,000/שנה - 13,500 ק"מ - מוסך יבואן כרמיאל - 727 ₪

    20/11/15 - כיוון פרונט, החלפת רפידות ודיסקים - 22,268 ק"מ - מוסך יבואן כרמיאל - 1,000 ₪

    08/04/16 - כיוון פרונט חוזר (לא בוצע כהלכה) - 30,000 ק"מ - פרונט הצפון - 176 ₪

    27/05/16 - טיפול 40,000/שנתיים - 32,124 ק"מ - מוסך יבואן כרמיאל - 937 ₪

    08/07/16 - 4 צמיגים (עקב פנצ'ר) - פנצ'ריית מעלות וכרמיאל - 1,000 ₪

    09/10/16 - תיקון פגוש (פגיעה בגוש בטון על הכביש) - מוסך הונדה מעלות - 2,100 ₪

    23/02/17 - החלפת דלת (ע"ח הביטוח) - מוסך מוראד - 5,639 ₪

    21/04/17 - טיפול 60,000/שלוש שנים - 51,200 ק"מ - מוסך מרכזי כרמיאל - 766 ₪

    19/05/17 - החלפת דיסקים - 53,200 ק"מ - מוסך מרכזי כרמיאל - 497 ₪

    19/09/17 - ישור מתלה קדמי - 56,585 ק"מ - פרונט הצפון - 500 ₪

    09/11/17 -  החלפת רפידות - 61,686 ק"מ - מוסך מרכזי כרמיאל - 339 ₪

    18/4/18 - טיפול 80,000/ארבע שנים - 70,729 ק"מ - מוסך מרכזי כרמיאל - 509 ₪

    6/05/18 - טסט - 71,900 ק"מ - טסט בכרמיאל - 1104 ₪

    22/5/2018 - 4 צמיגים - 72340 ק"מ - מ.מ. סחר כרמיאל - 1300 ₪

    ביטוח לשנת 2017-2018 עלה 1036 ₪ (חובה) ו-1941 ₪ (מקיף). או 2977 ₪ בסך הכל.

     

    סיכום

    אנחנו מרוצים. נכון, עניין הרפידות מעצבן אבל בהתחשב בתנאי הדרך אין ממש פיתרון. האמינות טובה וכך גם צריכת הדלק. במושב האחורי ניתן להתקין שני מושבי בטיחות או שני סלקל כאשר ההתקנה קלה תודות ל-isofix, אבל יש צורך בהזזת המושבים הקדמיים הקדימה, עניין שיכול להפריע ל נהג/נוסע גבוה.

    האחזקה לא יקרה, הביטוח זול וכך גם הטיפולים. לרעש כבר התרגלנו ועם מוסיקה הוא נסבל, למרות שבשיוט הסל"ד נמוך ואז בכלל אין בעיה עם רעשי המנוע.

    כול פעם שאני לוקח את המיצוביש לנסיעה בכביש מפותל אני מרגיש כמה שהרכב הזה רוכן בפניות, חיסרון משמעותי למי שגר באזור כזה. זה לא שהרכב "עף" בכל פניה, אבל ההרגשה לא טובה. במתיחת הפנים של הספייס סטאר העניין שופר אבל עדיין יש לאן לשפר עוד.

    מה הלאה?

    אנחנו ממשיכים עם הספייס ולא רואים את עצמו מחליפים בקרוב, היא עונה על הדרישות שלנו ואישתי אוהבת אותה, ואישה מרוצה זה מה שחשוב.

    רוצים לשאול את יוליאן משהו שהוא לא כתב? אולי לספר לנו על החוויות עם הספייס סטאר שלכם? הצטרפו לדיון בפורום.

    dddd