תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • יגואר
  • יגואר I-Pace - תחילת קדם המכירות

    יגואר

    יבואנית יגואר מודיעה על תחילת שיווק ה-SUV החשמלי שלה במחיר לא בדיוק שווה לכל נפש

    • 09-07-2018
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    רכבים חשמליים הם העתיד. ג'יפונים הם העתיד. אז בטח ובטח שג'יפונים חשמליים הם האמא של העתיד. רק שהיום מודיעה חברת המזרח, יבואנית יגואר לישראל, שג'יפונים חשמליים הם ההווה, עם תחילת קדם המכירות ל-I-Pace שלה.

    כדי להבין על מה בכלל מדובר, בואו נצלול רגע לתוך המפרט של ה-I-Pace. אורכו 468 ס"מ, שזה בערך כמו במוו X3 ומרצדס GLC. גובהו 156 ס"מ, שזה כ-10 ס"מ פחות משניהם. עד כאן סטנדרטי יחסית. אבל בזכות העובדה שה-I-Pace הוא אינו איזו גרסה מחושמלת של משהו אחר אלא תוכנן מלכתחילה כרכב חשמלי, הוא מצליח לדחוס לתוך המרכב הזה בסיס גלגלים של 299 ס"מ (רק קצת פחות מזה של אאודי Q7) ויחד עם רוחב של 201 ס"מ, מסתמן רכב לא ממש גדול, אבל מאוד רחב ומרווח.

    המתכון שמאפשר ל-I-Pace את התצורה הייחודית הזו הוא שני מנועים חשמליים, עם 200 כ"ס כל אחד, וסוללה שמותקנת בתוך הרצפה של הרכב. התוצאה היא 70 קג"מ, 100 קמ"ש ב-4.8 שניות וטווח מירבי של 480 ק"מ בין טעינות, שזה רק קצת פחות מטווח של מכונית בנזין סטנדרטית.

    מביקורות בעולם עולה גם שה-I-Pace מתנהג טוב מאוד ומאפשר נהיגה מאוד ספורטיבית ביחס לקרוסאוברים אחרים. בטופ גיר הבריטית, בסוף המבחן שבוצע, הגדילו לעשות והבוחן התנצל בפני בנזין על כך שזמנו אזל.

    ה-I-Pace יגיע לישראל בגרסה אחת, לפחות בשלב הראשון - SE. הוא יקבל חישוקי 20 אינץ', תאורת לד מלאה, מערכת של מרידיאן, בקרת סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת אוטונומית, ניטור שטחים מתים ועוד.

    האספקה של הרכב תתחיל ברבעון הראשון של 2019. ומחירו, שהוא פיל לא קטן שעומד במרכז החדר, יעמוד על 454,000 ₪ שלא יהיה ממש פשוט לבלוע. במיוחד לאור העובדה שבאותה סביבת מחירים יצטרך ה-I-Pace להתחרות ברכבים דוגמת במוו X5, מרצדס GLE ועוד לא מעט רכבים מוכרים ומוכחים.

    dddd