תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • רנו
  • רנו קליאו ספורט
  • מסכמים - 4 שנים עם קליאו ספורט 4

    רנו קליאו ספורט

    סיכום 4 שנות אחזקה של רנו קליאו ספורט 2014. על אמינות צרפתית, מועדון חברים וגט

    • 28-06-2018
    • מאת: מקסים גולדשטיין | צילום: מקסים גולדשטיין

    אם מישהו לא שם לב ממבחנים שכתבתי, דיונים שהשתתפתי בהם, החתימה או האווטר שלי בפורום – אני בעלים של רנו קליאו ספורט (RS) דור רביעי. מפה לשם, כמעט בהינד עפעף עברו להם 4 שנים שהקליאו בבעלותי ואין זמן מתאים מזה לכתבת סיכום.

    הקליאו שלי נרכשה ישירות מהיבואן בחודש יוני 2014, במקרה יצא שנהגתי בקליאו בדיוק (רק) 25000 ק"מ בארבע השנים האלה. בשנתיים הראשונות הנסועה הייתה מאוד נמוכה ועירונית (בתוך בית שמש) או נהיגה לשם הפאן באיזור. בשנתיים האחרונות אני נוסע הרבה יותר בכבישים מהירים וונאבי (כביש 4) או עירוניים (ראשון לציון, קרית אונו וגבעת שמואל) ולצערי אני רחוק מידי מכבישים מפותלים.

    אקדים ואומר, התלבטתי הרבה זמן אם בכלל יש צורך בכתבה הזאת, הרי קרסו מסרו סה"כ כ-50 יחידות מאז התחיל השיווק. על טענות ליבואן בהמשך.

     

    הקדמה קלילה

    אני חובב נהיגה כמו רובנו כאן. לאחר 4 שנים של בעלות על פיג'ו 206xs אישתי דרשה שדרוג לרכב עם 5 דלתות (ל-206 היו 3) וגיר בלי קלאץ', לפחות לא אחד שדורש תפעול אנושי – עד כאן מוכר לכולם. הפיצוי הגיע בדמות "קבלת אישור" לרכישת רכב ספורטיבי. בתום חיפושים, השוואת, ריבים, מיקוחים ועוד תהליכים סוחטי רצון לחיות, התחברתי לקליאו.

    הקליאו שלי היא מהדור הרביעי של הדגם, כלומר הנוכחי, ולפני מתיחת הפנים. מדובר בדגם ספורט שמתהדר בתגי RS בנקודות אסטרטגיות, 200 כ"ס ממנוע 1.6 ליטר מוגדש טורבו וגיר EDC (רובוטי דו מצמדי) בן 6 הילוכים.

     

    טוב, אז מה וזה?

    אני מסתכל לאחור לאורך ארבע השנים האחרונות במחשבה האם הבחירה שלי הייתה טובה או טעות, ואני חייב לציין שמרוב הקילומטרים שעשיתי, נהניתי. למה רק רובם ולא כולם? כי מע"צ ועיריית בית שמש, למשל, מצליחים להוציא את המיטב מהמילה "גרוע" כשמדובר על איכות הסלילה.

    אתחיל מנוחות הנסיעה, מצד אחד היא לוקה בחסר בכבישים משובשים, מצד שני לי אישית המצב סביר, גם שאר נוסעיי לא נוהגים להתלונן. במונחים של ספורטיבית ללא מתלים אדפטיביים אני לא רואה סיבה להתלונן. אדגיש המצב לא חמור מהמתחרות שלה והגירסה הנמכרת כרגע, הטרופי, קשיחה אף יותר.

    הדברים שמפריעים לי באופן קבוע הם בידוד הרעשים הגרוע (זהה לקליאו הרגילות וטופל יחסית במתיחת הפנים) ומערכת רמקולים גרועה. דווקא המולטימדיה עצמה עברה גיור יפה.

    מבחינה דינאמית, הקליאו מספיקה לי. אני לא קם כל שבת ב-4 בבוקר ויוצא "להתגרזן". אני מחפש את הפיתולים שבדרך, מחלפים מתהדקים ורק לעיתים רחוקות נסיעה לשם הנהיגה בלבד (משרת הייטק ופעוטה בבית – אין זמן, והמעט שיש מנוצל לשינה). לשימושים שלי, הקליאו לגמרי מספקת. אני בטוח שטרם למדתי לנצל 50% מהיכולת הדינאמית שלה.

    נקודה בעייתית היא איכות החומרים וההרכבה בתוך תא הנוסעים. התחושה היא שהצרפתים פשוט לא יודעים להבריג עד הסוף. זה לא שחלקים נופלים, אבל עדיין אפשר היה לצפות לסלון מוצק יותר.

     

    כמה כמה?

    אתחיל מצריכת הדלק הממוצעת. נסיעה מנהלתית הכוללת נסיעה עירונית, פקקים וכבישים מהירים דורשת כעשרה ק"מ לליטר, סביר לספורטיבית. בנהיגה ספורטיבית, אם צריכת הדלק מעניינת מישהו אז ליטר אחד יספיק לכ-6 ק"מ, נשבע לכם שלא התעניינתי כמה בדיוק.

    ביטוח מקיף עבור נהג מעל גיל 30 וללא תביעות באיזור ה-4400 שקל. ציפיתי ליותר.

    טיפול קטן במוסך הילוך שישי בבאר יעקב (לאחר שני טיפולים במוסך המרכזי בראשון לציון, המליצו לי על הילוך שישי בבאר יעקב והאחרון לטעמי עדיף) עולה 700-900 שקל. אני אישית, ושאר חבריי למועדון משתדלים להגיע לטיפול עם שמן מהבית, שמן איכותי מתאים ניתן לרכוש במאה שקלים.

    סט צמיגים במידה 205/45/17 88Y של מישלן פיילוט ספורט 4 עלה לי כ-2700 שקל, משיחות עם בעלים אחרים אפשר לקנות צמיגים של גודייר איגל F1 כמו אלו שמגיעים עם הרכב מהמפעל ב-2500 שקל. לפי ביקורות בחו"ל הפיילוט ספורט 4 טובים במעט מה-F1 אסימטריק 3 המקבילים.

     

    צרפתייה אמינה?

    לי אין תלונות מיוחדות. ג'ויסטיק כיוון המראות נשבר ותוקן במסגרת האחריות, היו מעט חריקות מדוושת הבלם שנפתרו ע"י שימון במוסך וזהו.

    היו 2 קריאות ריקול:

    הדבק של הספוילר לא התאים לאקלים בארץ והספוילר הוחלף, ודליפת דלק בין חיישן לחץ הדלק לבין מסילת ההזרקה העלולה ליצור ריח של דלק באוטו.

     

    אז למה נמסרו רק 50 יחידות?

    מהסיכום שלי אפשר להבין שאין לי יותר מידי טענות לרכב והרושם מאוד חיובי. אז למה לא נמכרו יותר? לדעתי יש שלושה גורמים עיקריים.

    הסלידה של השוק הישראלי מתוצרת צרפת.

    חוסר "פוזה" של הרכב והיצרן. רנו נתפסת כיצרן עממי, קליאו RS בדור הנוכחי מאוד קרובה לגירסה הרגועה מבחינת המראה. אחלה סליפרית, אבל למחפשי הנראות וקריאות ה'וואו' מהחברים בשכונה אין מה לחפש פה.

    יבואן שפספס עם חטיבת ה-RS לאורך השנים (אבל מתחיל עכשיו במגמת שיפור). מישהו זוכר פרסומות כלשהן או פעילות מסוימת של היבואן לקידום חטיבת הספורט שלו? למעט שלטי "שווה גט" בשנת 2012 חטיבת RS הייתה שמורה לחובבים האדוקים של המותג בלבד. לשמחתי, ולשמחת עוד בעלי הקליאו מהדור שלי קרסו, היבואן התעורר לאחרונה והתחיל לקדם את הפעילות של חטיבות הספורט שלו (RS וניסמו). הוקם מועדון לקוחות עבור בעלי הספורטיביות, היו מספר טיולים ואף יום מסלול (ניסמו מקדימים את RS בנושא הפעילות עקב רכבים אטרקטיביים יותר).

    בשוק המשומשות המצב טוב. מצד אחד, חבריי למועדון חיפשו זמן רב לרכוש את הרכב שלהם ומהצד השני, המוכרים לא חיכו כלל מרגע הפרסום עד המכירה בפועל (ולא, לא לפי המחירון של לוי יצחק).

    אני אסכם את הניסיון שלי עם הרכב כמוצלח מאוד, מהנה וללא ויתורים רבים.

     

    יש לכם שאלות למקסים? רוצים לספר לנו מה אתם חושבים על רנו קליאו ספורט? הצטרפו לדיון בפורום.

     

     

    dddd