תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • שברולט
  • שברולט בלייזר נחשף - הפעם כקרוסאובר

    שברולט

    שברולט חושפת דור חדש לבלייזר שמופיע הפעם כקרוסאובר גדול (או בינוני באמריקאית) שיגיע גם לישראל בשנה הבאה

    • 24-06-2018
    • מאת: יואב אשד | צילום: יצרן

    זוכרים בלייזר? לא, לא המעיל. גם לא המגזין. השברולט. אולי הוא זכור שבשנות השמונים שברולט בלייזר K5 שירת בצבא, או אולי משנות האלפיים בהם הוא גדל ושמו השתנה לטריילבלייזר. מה שאתם בטח לא יודעים, זה ששברולט עדיין מוכרת רכב שנקרא "טריילבלייזר" באוסטרליה ומרכז-דרום אמריקה. והוא, כמו הטריילבלייזר המקורי, חולק פלטפורמה עם הטנדר הקטן של שברולט, כיום הקולורדו, ומשתמש כמובן בשלדת סולם ומציג יכולות שטח לא מבוטלות.

    בניגוד אליו, הבלייזר חוזר כצו השעה, בתור קרוסאובר Midsize הממוצב בין האקווינוקס לטרווארס ופחות או יותר במקביל לאקספלורר של פורד (אם כי שברולט לא חשפו את מידותיו, אז אנחנו יכולים רק לנחש).

    בניגוד לאקווינוקס והטראוורס, הבלייזר אמור לפנות ללקוח שמחפש עיצוב ייחודי ושימושיות יוצאת דופן. העיצוב החיצוני שרירי וספורטיבי, חרטום ארוך עם מכסה מנוע מעוטר בקווים אתלטיים, גריל עצום, גוף רחב ונמוך ומאחור חלון שיורד בשיפוע קל עד שנחתם בבליטה על דלת המטען, חתומה בין שני הפנסים האחוריים.

    כפי שהתחילה לאחרונה, גם הבלייזר מקבל גרסת ה-RS ספורטיבית שמקבלת טיפול קוסמטי בדמות גריל מושחר, פנסים מושחרים, ובעצם המון דברים מושחרים.

    בפנים העיצוב פחות מעורר השראה, אבל מציע - כנהוג בקטגוריה - מספיק מקום לחמישה או שבעה נוסעים, עם אפשרויות התאמה אישית דרך שילובי צבעים וחומרים שונים לבחירת הלקוח. כיאה לשברולט, הבלייזר מאובזר עד השיניים ומציע בין השאר גג פנורמי כפול, תא כפפות ננעל חשמלית, מושבים עם חימום וקירור "אוטומטי" (שניתן להפעיל עם ההתנעה מרחוק או מבקרת האקלים)ף פתיחת תא מטען על ידי מחווה ועוד.  שורת המושבים השניה נעה על מסילה, ועל ידי קיפול שלה מתקבל נפח הטענה מאסיבי של 1,818 ליטר. 

    בתחום הבטיחות האקטיבית, שברולט אמנם לא מפרטת מעבר לבקרת שיוט אדפטיבית ומצלמת רברס מקורית, אך כן מבטיחה שהרכב מגיע עם חבילת אביזרי בטיחות מקיפה.

    מתחת למכסה המנוע הארוך תציע שברולט אחד משני מנועי בנזין אטמוספריים, שניהם מנועי הזרקה ישירה המשודכים לתיבת תשעה הילוכים אוטומטית פלנטרית. המנוע הבסיסי הוא בנפח 2.5 ליטר עם הספק של 193 כ"ס ובשביל אלה שזה לא מספק אותם, מנוע ה-V6 המוכר של GM מוצע בתור המנוע הבכיר, כשבבלייזר הוא מספק 305 כ"ס.

    מבחינת הנעה, הבלייזר יוצא עם מערכת הנעה קדמית או כפולה, כאשר בזו האחרונה קיימת מערכת חכמה שמזהה את תנאי הדרך ובוחרת לאילו גלגלים לשלוח את הכוח לפי הדרישה.

    שברולט בלייזר החדש צפוי להגיע לאולמות התצוגה בארה"ב בתחילת 2019, ועפ"י יבואנית שברולט לישראל, UMI, הוא צפוי להגיע אלינו גם כן בתחילת 2019.

     

    dddd