תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מרצדס
  • מרצדס GLE קופה
  • מרצדס GLE63s AMG קופה - מבחן דרך - עובדים אצלי

    מרצדס GLE קופה

    5.5 ליטר, 585 כ"ס, 4.3 שניות, וגישה של "נראה אותך". מרצדס GLE63s קופה במבחן

    • 06-06-2018
    • מאת: שלומי צרפתי | צילום: פבל צ'רניצקי

    בא לי לנסוע 250 קמ"ש על כביש מהיר, ממש מהיר. בא לי שזה ירגיש כמו 90, שזה יהיה מותר ושזה לא יפחיד. אה כן... ותוך כדי, אם אפשר בבקשה עיסוי בגב? 

    אין בעיה. 1.2 מיליון שקל ואפשר לסדר את זה... חוץ מהקטע של המהירות, בשביל זה תצטרך לשלם אקסטרה.

    "250 קמ"ש עם מסאז' בגב זה פחות או יותר התרחיש היחידי שיש בו הגיון ל-SUV חסר ההגיון הזה של מרצדס" היה המשפט שאיתו הגעתי למבחן, אחרי זה הבנתי שזה בכלל לא הגיוני לחפש הגיון בג'יפ, קופה, ספורטיבי. שעולה אחד, נקודה שניים, מיליון שקל. תנו לי לחזור על זה - ג'יפ, קופה, ספורטיבי, ב-1.2 מיליון שקל. היגיון לא יהיה פה.

     

    מה זה בכלל?

    אחרי שהיה הרבה בלאגן בליין הקרוסאוברים של מרצדס. החברה עשתה קצת סדר - כולם מקבלים את הקידומת GL והאות האחרונה מתייחסת למשפחה ממנו הוא בא. ה-E רומז לנו שהדגם מבוסס על סדרה E של מרצדס, מה שבעבר היה ה-ML. יש גם GLA, GLC ו-GLS. תעשו את ההקשרים לבד.

    במרצדס החליטו לרכוב על גבה של הצלחת ה-X6, ככל הנראה בקרב אמריקאים ועשו SUV קופה. ה-GLE קופה מבוסס על הדגם הרגיל של ה-GLE, על אותו בסיס גלגלים יושב גוף ארוך יותר, נמוך יותר ו... קופה... יותר?. מלבד העובדה שצריך לקמט קצת את הצוואר כשנכנסים למושב הנהג, לא ממש חסר מקום בתוך תא הנוסעים.

    מי שכן משלם את המחיר העיצובי של כל הקופה הזה הוא תא המטען שאיבד 40 ליטר מנפחו ועומד רק על 650 ליטר עלובים בגירסת הקופה (אם לא הבנתם את הבדיחה, 650 ליטר זה ממש, אבל ממש לא עלוב. יותר מזה, זה כנראה אחד מתאי המטען הכי גדולים בעולם ברכב נוסעים סטנדרטי).

    הגירסה שקיבלתי לידי הייתה הגרסה הבכירה ביותר: GLE63s. זה אומר מנוע V8 בנפח 5.5 ליטר, כמובן עם שני טורבואים, שמפיק 585 כ"ס ו-77.5 קג"מ(!!) שמעיפים 2350 קילוגרמים ל-100 קמ"ש ב-4.3 שניות. המנוע משודך לתיבה אוטומטית בעלת 7 הילוכים והנעה כפולה קבועה שמחולקים 40/60 בין הציר האחורי לקדמי (60% לאחורי כמובן).


    הצליל שהמנוע הזה מספק, העוצמה שלו והגמישות שלו הם דברים מסוכנים בהרבה מאוד הבטים. הם מסוכנים לרשיון שלכם, הם מסוכנים למערכת הסטריאו שמוזנחת לטובת צליל המנוע והם בעיקר מסוכנים בגלל העובדה שנורא קשה לחזור לעולם "סטנדרטי" בו יש מנועים רגילים שצריכים להתאמץ בשביל לעשות משהו. המנוע בAMG- לא מתאמץ בשביל אף אחד ושום דבר. קצת כמו הילדים שכותבים בשדה "עבודה" בפרופיל באיזו רשת חברתית שהם לא חברים בה, שהם לא עובדים, עובדים בשבילם.

    אם הייתי יכול לגדל לרכב כנפיים, ההרגשה היתה שהוא יכול לנסוק לשמים. גם את זה הוא בטח עושה יותר בקלות משלוקח לבנאדם ממוצע למזוג כוס מים.

    גם אם יבוא לכם לנהוג איתו מהר בכבישים מפותלים הוא יעשה את זה לא רע בכלל. לא רע ברמה מפתיעה ממש. הוא מאוזן להפליא, ההגה מדוייק מאוד, יש ארגזים של אחיזה והקצב שאתה יכול לפתח איתו יכול לבייש הרבה מכוניות ספורט.

    הגירסה מצויידת במושבים קדמיים מחוממים\מקוררים ומתכווננים חשמלית ב-9 מצבים שונים וגם עיסוי שיאצו מפנק. בנוסף לזה יש גג פנורמי עצום, מצלמות הקפיות ומערכת סטריאו של הרמן קרדון.

    ואם כל האבזור הזה לא נשמע לכם מוגזם עדיין אז הרכב נועל חישוקים בגודל 22 אינץ' עם צמיגים ברוחב 325 מאחור ו-285 מלפנים.

    יש גם מתלי אוויר מתכווננים לפי מצבי הנהיגה השונים השולטים גם בקשיחות ההגה וגם בתגובת המצערת. מצב ספורט מנמיך את הרכב ב-15 מ"מ ומצב ספורט+ ב-10 מ"מ נוספים.

    ככל שחפרתי בזה, מצב קומפורט היה האידאלי מבחינתי. מצבי הספורט השונים הופכים את הרכב לקשוח מדי וקיצוני מדי, גם במצבCOMFORT  הרכב מתנהג לא רע בכלל ועם העוצמה שיש מאחורי המנוע הזה וההנעה הכפולה הקבועה, אתה לפעמים שוכח שמדובר ב-SUV ומעגל פניות במהירויות לא הגיוניות.

    למרות קפיצי האוויר ובגלל, ככל הנראה, החישוקים המוגזמים נוחות הנסיעה פחות טובה ממה שהייתם מצפים ברכב כזה, בעיקר בנסיעה עירונית. הוא לא גרוע, והוא עדיין טוב יחסית לרוב הרכבים על הכביש, אבל פס האטה קשוח או כביש מחורץ יכולים לגרום לכם ולרכב אי נוחות. אבל גם אז, קטנה בגז, ואתה בעיר אחרת עם סלילה טובה יותר. בנסיעה בינעירונית הנוחות לא פחות ממושלמת.

    תא הנוסעים מרגיש קצת עמוס אבל הוא מעוצב בצורה מהוקצעת ואלגנטית. איכות החומרים מושלמת וכל הדברים יושבים בדיוק במקום שההגיון שלך היה מחפש אותם. התלונה היחידה שיש לי היא שתפעול מערכת המולטימדיה יכול היה להיות נוח ואינטואיטיבי יותר.

    מבחוץ, ה-GLE קופה נראית בדיוק כמו שהמהנדסים שלה רצו שהיא תראה. גדולה, מוגזמת, עוצמתית ומושכת המון תשומת לב.

    לסיכום:

    ה-GLE קופה הוא רכב מעולה שהחסרון היחידי שיכלתי למצוא בו הוא נוחות הנסיעה העירונית. ה-GLE63s AMG הוא רכב פסיכי, מטורף, שמרגיש כמו שום דבר אחר. תרשו לי להתעלם מחסרון נוסף, שמהווה שיקול בעיקר אצל כאלה שלא יקנו את הרכב הזה בחיים - צריכת דלק ממוצעת של כ-6 ק"מ לליטר.

    dddd