תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • במוו
  • במוו X5 החדש נחשף - דור רביעי לפטריארך

    במוו

    עיצוב הומוגני יותר, עוד טכנולוגיה ושדרוג אבולוציוני של הדגם היוצא. אלה הדברים שאתם צריכים לדעת על הדור רביעי של ה-X5

    • 06-06-2018
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    פורשה אולי המציאה את הרעיון (וגם זה לא מדויק, כי ריינג' רובר היה שם קודם), אבל מי שבאמת הביאה את הקונספט של SUV יוקרתי וספורטיבי (יחסית) להמונים (יחסית) הייתה במוו עם ה-X5 בסוף המילניום הקודם. כמה המונים? 2.2 מיליון. זה מספר הרכבים שנקנו ב-20 השנים האחרונות. אז הכינוי "פטריארך" שבמוו עצמה החליטה להדביק ל-X5 בהשקת הדור החדש, די מובן.

    עוד מובן, שאחרי 20 שנה, שלושה דורות וכנראה סביב שני מיליון לקוחות (כי חלק בטח קנו שניים, או שישה. מסיבות כאלה ואחרות), שהייתי צריך כמה דקות כדי באמת להאמין שאני באמת מסתכל על הדור החדש ולא על עוד סט תמונות של הדור היוצא.

    המתכון נותר זהה כמעט לחלוטין. אופציה לשבעה מושבים, התנהגות דינמית (יחסית), יכולות שטח טובות (יחסית), עיצוב במוו-י מסורתי וקלאסי (שבשלב הזה אני חייב להגיד שכבר מתחיל להרגיש קצת קלאסי מדי) בפנים ובחוץ, עשרות אלפי שילובי מנוע-גרסה-הנעה ועוד יותר אופציות לשפוך עליהן כסף.

    כדי לא להעמיס עליכם את אותה כמות מידע שבמוו העמיסה עלינו (17 עמודים של הודעה לעיתונות, גרפים, שרטוטים, תמונות, ואינפוגרפיקה) החלטנו הפעם פשוט למנות את חמשת הדברים הכי מעניינים ב-X5 החדש:

    1. מתלי אוויר חכמים - אי אפשר להגיד שמתלי אוויר הם באמת חידוש, אבל אלא של ה-X5 לגמרי נכנסים תחת המינוח "מעניין". לא רק שהרכב יכול לשלוט בנפרד בסרן הקדמי והאחורי כדי לשמור על הרכב מאוזן גם אם תא המטען עמוס להחריד, אלא הוא יכול גם לאזן בין ימין-שמאל כדי לשמור על מרכב שטוח בפניות מהירות.

    2. פנסי לייזר - ה-X5 החדש יימכר עם שלושה סטים של פנסים - לד רגיל, לד עוקב פניה, ופנסים עם תאורת לייזר שמסוגלים להאיר למרחק של חצי קילומטר. איך תדעו שבדגם שאתם רואים באמת יש את הלייזרים? הם מסומנים ע"י שני איקסים כחולים בתוך כל אחד מגופי התאורה.

    3. לוח שעונים דיגיטלי - שלוש שנים אחרי שאאודי הציגה לראשונה את "תא הטייס הוירטואלי" שלה ואחרי שמרצדס עשתה משהו דומה אפילו לפני כן, במוו סוגרת את הפער ומציגה לוח שעונים דיגיטלי מודולרי. נכון שגם הסדרה 7 הציעה לוח דיגיטלי, אבל שם היו פחות אפשרויות מודולריות וכאן תקבלו גם מצב שטח ייעודי שיציג נתונים חשובים על הרכב כשתבחרו במצב הזה.

    4. מולטימדיה - ה-X5 מספק את הבמה להצגת הבכורה של מערכת ה-iDrive החדשה, גרסה 7. שיטות השליטה לא השתנו: מגע במסך או על משטח, חוגה, או מחוות, אבל עכשיו המערכת יכולה משפטים טבעיים כמו "אני רעב", ואפילו להתחבר לחשבון המייקרוסופט שלכם ולהעביר שיחות סקייפ או מיילים ישירות לתוך הרכב.

    5. שטח - לכל ארבעת האנשים שהולכים לרדת עם ה-X5 שלהם לשטח, בטח תשמחו לדעת שבמוו לא שכחה אתכם. לפחות לא לגמרי. הדור החדש מקבל לא רק מרווח גחון של 21.4 ס"מ עם אפשרות להגביהה את הרכב ב-4 ס"מ נוספים, אלא גם אופציה לחישוקי 18 אינץ' עם צמיגים בחתך 55 (לא אופטימלי, אבל סביר), נעילת דיפרנציאל אחורי, מיגון קדמי ואחורי וכמובן הנעה כפולה.

    6. מנועים - נכון, אמרנו חמישה דברים, והמנועים גם לא מציגים חידושים הופכי עולמות, אבל בכל זאת - זו מכונית, וצריך לדבר על המנועים. בשלב ראשון ה-X5 יוצע עם ארבעה מנועים, בחלוקה שווה בין בנזין לדיזל. ההספקים נעים בין 195 כ"ס מ-3.0 ליטר דיזל בגרסת 30d ועד 462 כ"ס מ-4.4 הליטר בנזין של ה-M50i. כמו בדור הקודם, גם הפעם, עד שיגיע ה-X5M המטורלל לגמרי, מגיע האח ה-קצת-יותר-שפוי שלו - M50d, שעושה שימוש במנוע 3.0 ליטר דיזל כדי להפיק 400 כ"ס ו-77 קג"מ כדי לזנק ל-100 קמ"ש תוך 5.2 שניות.

    dddd