תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פיגו
  • פיגו 208
  • צעד ראשון - ליגת מירוצים ו-208 קאפ בישראל

    פיגו 208

    פיג'ו משיקה את ה-208 קאפ, רכב מירוץ מופשט ומחוזק ומודיעה על יריית הפתיחה של ליגת מירוצים על טהרת ה-208

    • 17-05-2018
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: רונן טופלברג

    לפני שאני מספר לכם על האירוע שהתקיים היום, אני חייב לפתוח במשהו אישי. בתור מישהו שגדל עם החלום להיות נהג מירוצים (תכל'ס, מי לא?) אבל נולד אחרי תור הזהב של מירוצי הראלי בדרום, שהכי קרוב שהצליח להגיע למסלול מירוצים היה דרך טלוויזיה ושאף פעם לא יכל להרשות לעצמו להשתתף באופן רציני בשום סוג של ספורט מוטורי, האירוע היום היה משהו שלא העזתי אפילו לדמיין. כילד שגדל עם המחשבה התמידית של "אני לעולם לא אהיה נהג מירוצים", להיום נוכח ביום הראשון בו ילדים ישראלים ממעמד הביניים יוכלו לראות אופק של ספורט מוטורי ונהיגת מירוץ בישראל זה משהו שאני עדיין לא מצליח לעכל לגמרי. וכשאני מתיישב לכתוב את הטקסט הזה, ההתרגשות מהמחשבה הזו מרעידה לי את האצבעות.

     

    ועכשיו לחלק החשוב:

    מירוצי קאפ (Cup) הם ספורט מוטורי עממי מאוד פופולרי בחו"ל. הבסיס פשוט מאוד - לוקחים מלא מכוניות מאותו דגם - לרוב משהו פשוט, זול וחלש יחסית - מפשיטים אותן מכל דבר אפשרי, מתקינים כלוב, שמים קסדות על הראשים והולכים לתת בגז. הרעיון פשוט עוד יותר - מחירים נגישים, ביטול היתרון הטכני של מכונית אחת על פני חברתה, ומתן הדגש על כישורי הנהיגה של האוחזים בהגה.

    יצרני הרכב ראו את הפופולריות הגוברת של הספורט הזה, ומהר מאוד החלו להציע מכוניות קאפ כבר מהמפעל, וכמובן שהן שיפרו אותן עם מתלים, בלמים, שלדות ומנועים מחוזקים.

    הדרך משם לליגות שלמות שסובבות סביב אותו דגם היתה קצרה מאוד, ובמהלך השנים התקיימו בעולם אין ספור ליגות כאלה - החל מה-MG מטרו צ'לנג' בשנות ה-80, דרך הקליאו והפונטו אבארת קאפ וכלה בדברים הזויים לחלוטין כמו הראם 1500 צ'לנג' בארה"ב. ליגה נוספת כזו היא פיג'ו 208 רייסינג קאפ שהתקיימה עד לאחרונה בצרפת והוחלפה השנה ב-208 ראלי קאפ - פחות או יותר אותו הדבר, רק עם שבילי חצץ במקום אספלט.

    ומה כל זה קשור אלינו? לישראל השמשית, החמה ושחונת הספורט המוטורי? כי מהיום גם לנו יש.

    היום היה הצעד הראשון בספורט מוטורי ישראלי אמיתי. צעד היסטורי -  או כפי שכינה אותו יוזם הרעיון, ראם סמואל, "מאורע שמחלק את ההיסטוריה של ישראל לשניים - לפני היום ואחרי היום". היום הייתה יריית הפתיחה לליגת פיג'ו 208 רייסינג קאפ ישראלית, כשרה למהדרין, חוקית, ואמיתית.

    כחלק מחגיגות פתיחת הליגה הגענו למסלול בערד, בו תתקיים הליגה על-פני עשרת השבועות הקרובים, כדי לעשות סיבוב היכרות על המסלול ועם המכוניות, אבל בעיקר כדי פשוט לקחת חלק בצעדיו בעור והגידים הנקרמים של ספורט מוטורי ציוני.

    והיות שחלק גדול מליגת קאפ של דגם מסוים הוא הדגם המסוים עצמו, לובינסקי גם טרחה והביאה לא פחות משמונה רכבים עבור הליגה, ועוד מספר רכבים עבור רוכשים פרטיים. אם מעניין אתכם המחיר, אז אין מספר מדויק, אבל האיזור הוא סביב 220-250 אלף שקלים וגם זה יכול להשתנות משמעותית בתלות בשינויים אינסופיים שניתן לבצע במכונית.

    על המכונית עצמה ועל הנהיגה בה תוכלו לקרוא כאן. הנה תקציר:

    "כשהגענו למסלול בערד הופתעתי לגלות רכב שאמנם נראה מבחוץ  כמעט זהה לרכב הכביש שאנחנו מכירים כפיג'ו 208, אך בפנים מדובר על רכב שהורכב באופן ידני [...]  בהרכבה הושמטו כל המותרות [...]  את הדברים שלא הורכבו החליפו דברים אחרים [...]  עולים ל-5 הקפות [..]  אני מתחיל ללחוץ קצת על הגז [...]  המנוע פולט שאגה [...]  עף למעלה בסל"ד.  אחרי הקפה ראשונה הבנתי כבר את התוואי המעניין [...]  לאחר 5 דקות שהרגישו כמו 5 שניות החוויה הסתיימה והשאירה הרבה טעם של עוד."

    אני אתקצר ואומר שמדובר במכונית מירוץ לכל דבר ועניין - משקל רטוב של 960-970 ק"ג (תלוי קונפיגורציה), מושבי מירוץ, רתמות, כלוב, חומרה ייעודית למירוצים שכוללת מנוע 1.6 ליטר עם 140 כ"ס ו-17 קג"מ, גיר ידני עם אחד הקלאצ'ים העצבניים ביקום, מתלים מיוחדים, בלמי 310 מ"מ עם 4 בוכנות (מלפנים), הגה אלקנטרה, ואגזוז שעושה רטט בכל סיב של הנשמה.

    המירוץ הראשון בליגה ייערך ב-15-16 ליוני, ואנחנו כאן במערכת CarsForum כבר לא יכולים לחכות ליום שיופיעו בכותרת הראשית המילים "אלוף ישראל במירוצי מכוניות הוא..."

    dddd