תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מרצדס
  • חונכים את מוטור סיטי עם AMG

    מרצדס

    מרצדס AMG הזמינה אותנו ליום נהיגה במסלול החדש שעתיד להיפתח בבאר שבע. רומן יצא לבדוק את דגמי האטרף וגילה מסלול עם פוטנציאל בינלאומי

    • 16-05-2018
    • מאת: רומן קוגן | צילום: רונן טופלברג

    האמת, כבר הייתי די מבואס. האירוע נקבע, ואז נדחה. התחלתי לחשוב שכגודל הציפיה (ותבינו ממש עוד מעט עד כמה גדולה הייתה הציפיה), כך לרוב גודל האכזבה.

    לא הפעם.

    המועד החדש אושר, והאירוע יצא לדרך. ועוד איך...

    מה בתפריט?

    המסלול החדש בשדה תימן (בשמו הרשמי – פארק מוטור סיטי) ומכוניות AMG. זה פשוט לא יכול להיכשל, ובדיעבד, אני יכול רק להגיד שאפילו לא קלטתי בהתחלה כמה כיף זה הולך להיות.

    לטובת המשתתפים הועמדו מכוניותAMG  שונות – החל ב-A45 ועד ל-C63s האימתנית. היו גם SLC, GLA, ואפילו כמה С200 קבריו ורכבי ליווי והובלה בדמות ליין ה-SUV. תדריך קצר, חלוקה לקבוצות ויאללה לדרך. על ההדרכה הופקדה נבחרת של ממש, נהגים ומדריכי נהיגה מהותיקים והידועים בארץ – און יעקובסון, ליאור לוי, אלון דאי, רז הימן, ירין שטרן, ארז ליבן, פיליפ רוזין, ואלו רק השמות שאני מצליח לזכור מבעד למבול האדרנלין.

    המסלול חולק ל-3 מקטעים – ההיקפי (מסומן בכחול בתמונה) יועד לנהיגת "מכונית קצב", כשהנהגים עקבו אחרי שתי מכוניות עם מדריכים על מנת בעיקר ללמוד את המסלול , קטע נוסף (מסומן באדום) יועד למדידת זמנים והשלישי, בשטח הפיט-ליין (מסומן בלבן) שכרגע עדיין ריק - ג'ימקאנה.

    כל הפעילויות היו חוויה – לנהוג כשמוביל אותך אלוף אירופה בנאסקאר זה לא משהו שעושים כל יום, והפעילות ממש עזרה להיכנס לקצב ולהיות מוכן יותר לפעילויות הבאות. בג'ימקאנה אמנם לא מדדו זמנים, אבל התרגול עזר לעדן את הנהיגה ולשפר את הטכניקה. עם זאת, כולם ללא יוצא מן הכלל חיכו למדידת הזמנים. הקטע בו נמדדו הזמנים היה קצר, אך טכני ומאתגר, וכלל עליה לקראת היירפין די רחב, ירידה בצורת S רחבה, וחזרה לעליה לפניה של כמעט 180 מעלות לכיוון שער הסיום.

    המכוניות שעמדו בעמדת המדידה היו גם הנחשקות ביותר באירוע – C63, גם סדאן וגם קופה s כמו שנבחנה אצלנו, SL55, SLC43, ו-A45. המדריכים שישבו במכוניות היו נהדרים ועזרו מאד לשפר את הזמנים ובסופו של דבר עבדכם הנאמן לא פידח את כבוד האתר, ונכון לשעת עזיבתו (היו קבוצות גם לאחר מכן), סיימתי עם הזמן השלישי בטיבו (ההוכחה בגלריה).

    עם כל זאת, ועם האירוח הנפלא של מרצדס (ביתן ממוזג עם כיבוד ושתיה), הכוכב האמיתי של היום הוא המסלול החדש. למרות שלא נהגנו על התוואי המלא (באורך 2.1 ק"מ), בשל אופי הפעילות ניתן היה להתרשם "מה יהיה אם וכאשר" והמסלול פשוט נהדר. מהיר, זורם, רחב ומעניין עם שינויי גובה מאתגרים. המארגנים מתכננים להמשיך ולבנות את המתחם ותוואי המסלול שיש עכשיו הוא רק ההתחלה לפני מבני שירות נוספים שאמורים לקום במקום. בהחלט שיחקו אותה בבאר שבע!

    לסיכום – תודה רבה למרצדס AMG, תודה לצוות ההדרכה ולצוות מוטור סיטי, ומי יתן ונמשיך להתראות על מסלולים!

    dddd