תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סיטרואן
  • סיטרואן ברלינגו
  • התעללות - עוד בטיחות והוזלה לסיטרואן ברלינגו

    סיטרואן ברלינגו

    סיטרואן ברלינגו כבר שולט בקטגוריה ביד רמה, מה שהופך את תוספת הבטיחות והורדת המחיר הנוכחית לסוג של התעללות במתחריו

    • 16-05-2018
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    טנדרונים, או כפי שהם מכונים בעולם - LCV (Light Commercial Vehicle - או "רכבים מסחריים קלים"), תפסו בישראל נישה מאוד ברורה. בניגוד ליבשת הישנה, שם הם נמכרים באולמות התצוגה הרגילים לצד הדגמים המשפחתיים כתחליף סופר-פרקטי-אך-ממש-לא-מגניב למכוניות המשפחתיות, בישראל החיבה לעיצוב (המכונה בחוגים מסויימים "שופוני" או "פוזה") גברה על ההגיון הקר והרכבים האלה משמשים בעיקר אנשים ששימושיות חסרת פשרות היא אשכרה עניין קריטי עבורם - אנשי עבודה.

    אי לכך, הגרסאות של המכוניות האלה שנמכרות בישראל רחוקות שנות אור ממקבילותיהן האירופאיות. הפגושים (לרוב) שחורים, תיבות ההילוכים  (חוץ מבשני מקרים) ידניות, והאבזור דל ברמות שלפעמים אפילו - שומו שמיים - אין מערכת מולטימדיה עם מסך מגע או בקרת אקלים.

    אחד הרכבים הבולטים בקטגוריה הזו - וכשאני אומר "בולטים" אני מתכוון "אוכל את כל המתחרים לארוחת בוקר עם שליטה מוחלטת בדמות נתח שוק של 48%(!)" - הוא סיטרואן ברלינגו. שרק בשלושת החודשים האחרונים של 2018 מכר 1140 יחידות. הבא אחריו הוא רנו קנגו, עם 610 מסירות - מעט יותר מחצי. וגם שני אלה יושבים רחוק מעל שאר הקטגוריה כאשר הבא אחריהם הוא הקאדי של פולקסווגן עם 210 מסירות בלבד.

    כשמסתכלים על הברלינגו דרך הפריזמה הזו, של השליט הבלתי מעורער של הקטגוריה, ההכרזה אמש של לובינסקי על שדרוג כפול לגרסת XTR שלו: הוספת מערכת בלימת חירום אוטונומית והוזלה מ-160,000 ₪ ל-144,000 ₪ - מרגיש קצת כמו התעללות במתחרים שלו. כי אם במפרט הנוכחי הברלינגו תפס כמעט חצי מנתח השוק, איזה סיכוי הוא משאיר להם עכשיו? למען ההשוואה, הרכב היחיד האחר בקטגוריה שמציע בלימת חירום אוטונומית הוא פולקסווגן קאדי היקר יותר, וגם שם בלימת החירום היא אופציה בתוספת תשלום.

    בנימה רצינית יותר, המהלך של לובינסקי מבורך, יותר מזה - הוא קריטי. כי בהסתכלות רחבה ומפוכחת, רכבים מסחריים צריכים להיות בראש התור לקבל כל מערכת בטיחות שאפשר להעמיס לתוך רכב. רכבים מסחריים הם הרכבים שגומעים את הקילומטרז'ים הכי גדולים, הם הרכבים שנהגיהם מוסחים בתדירות הגבוהה ביותר (כי טלפון מלקוח, תיאום טכנאי, בדיקת ניירת, טיסה ללקוח הבא וכן הלאה) והם אלה שנמצאים בקבוצת הסיכון הגבוהה ביותר לתאונות של היסח דעת.

    יחד עם זאת, מחובתנו להזכיר כי בפברואר האחרון נחשף הדור השלישי של הברלינגו והוא עמום בעוד יותר מערכות אקטיביות. השיווק שלו (בעולם) צפוי להתחיל במחצית השניה של השנה והוא יגיע אלינו ככל הנראה לא הרבה אחר כך.

    dddd