תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • MG
  • MG ZS
  • המכירה באינטרנט - MG ZS בישראל

    MG ZS

    MG ישראל משיקה (הפעם באופן רשמי) את ה-ZS - ג'יפון קטן-בינוני ויחד איתו מתחילה בשיטת שיווק ייחודית - הזמנה באינטרנט, נסיעת מבחן ארוכה עד הבית ואולם תצוגה אחד ויחיד

    • 15-04-2018
    • מאת: צבי תמרי | צילום: רונן טופלברג

    הבוקר השיקה לובינסקי, יבואנית פיג'ו, סיטרואן, DS ו-MG את ה-MG ZS, ג'יפון חדש מבית היצרן הסיני סייק.

    האמת היא שהדגם חדש אבל השם דווקא לא, בשלהי תהליך הגסיסה של רובר הבריטית היא הוציאה מס' דגמים של רובר ברמת גימור מיוחדת וקראה להם MG. ה-MG ZS היתה רובר 75 עם מנוע V6 נהדר - אבל היצרן לא שרד.

    האמת היא שהדגם כבר הושק לפני חודש וחצי - כך שלא היה מתח או ציפיה למפרט או למחיר שכן אלו פורסמו זה מכבר, הסיבה בגינה התכנסנו היא תחילת השיווק הפעיל של הדגם, מעין השקה מחודשת של המותג MG.

    ההשקה המחודשת של ראשי התיבות MG כ-Mobile Generation מסמלת את הכלי המרכזי בשיווק הדגם החדש - הטלפון החכם שלכם. ל-MG יהיה אולם תצוגה אחד ויחיד - במתחם לובינסקי בשורק, ואת כל תהליך הרכישה, החל מהזמנת נסיעת המבחן ודרך הזמנת הרכב והתשלום תוכלו לבצע באמצעות הטלפון ללא צורך לקום מהכורסה.

    מי שישלים את תהליך רכישת הרכב באינטרנט, יקבל אותו עד דלת הבית. לתהליך יש גם מוקד גיבוי למתקשים שיהיה פעיל בימות השבוע עד 23:00. מי שרוצה "להרגיש" את התהליך מוזמן להכנס לאתר החברה.

    מי שיזמין נסיעת מבחן יוכל לבחור אפילו את הצבע של מכונית המבחן (בכפוף לזמינות כמובן), למותג יש צוות של אנשי שטח שיביאו את רכב המבחן עד פתח הבית, המשרד, או כל מקום אחר לבחירת המזמין. לא רק זו, אל שהנציגים שישאירו את הרכב לנסיעת המבחן יחזרו לקחת אותו חזרה רק אחרי 24 שעות.

    ובכל זאת - מה עם הרכב?

    אז ככה: הרכב הוא SUV קטן-בינוני בגודלו - מעט יותר ארוך (431 ס"מ) ורחב (180 ס"מ) מאופל מוקה (4 ו-2 ס"מ בהתאמה). המנוע הוא מנוע בנפח ליטר 1.0 מוגדש טורבו מתוצרת GM. תיבת ההילוכים היא אוטומטית פלנטרית בת 6 מהירויות מתוצרת אייסין היפנית.

    הגימור הפנימי מרשים עם גימור עור להגה ושליטה על מערכת השמע מההגה. הריפודים דמויי העור לא מאוד מרשימים, אך סבירים בהחלט.

    יש שתי רמות גימור: 'נט' ו'נט-אפ' כאשר ההבדל בין השתיים הוא גג פנורמי, בקרת שיוט, וחישוקים דו-גווניים ברמת הגימור הגבוהה.

    אין מערכות בטיחות מקוריות (ולא בגלל שחסכו עלינו - היצרן לא מציע) ולכן מותקנת ברכב מערכת מובילאיי מקומית. לרכב ציון ריסוק לא מחמיא בסטנדרטים המקובלים ברוב הדגמים המשווקים כאן: 3 כוכבים עם ציון נמוך במיוחד בבטיחות ילדים של 51% בלבד. התקנת מובילאיי כנראה מוסיפה ניקוד בסניף של Safety Assist אבל הניקוד הנמוך בבטיחות ילדים נובע מחוסר ב-ISOFIX בחלק מהמושבים, ומציונים לא מחמיאים במבחני הריסוק עצמם.

    מהם סיכויי ההצלחה של הדגם? קשה לומר. שיטת השיווק החדשנית מעניינת, והיא דרך התמודדות די נועזת עם העלויות הגבוהות של אולמות תצוגה ולמעשה מנסה לצמצם למינימום את העלויות השיווק כדי להצליח למכור את הרכב במחירים אטרקטיביים.

    המחירים אכן נמוכים יחסית אם מודדים את התמורה ב"פח לשקל", אך בהחלט ניתן למצוא מתחרים מוכרים יותר במחיר דומה. לדוגמא הדאצ'יה דאסטר שנמכרו ממנו כ-1300 יחידות בקצת פחות משנה, אבל שם מדובר במנוע דיזל חסכוני ומוכר, אך גימור פחות מזמין מזה של ה-MG.

    תחזית המכירות של היבואן זהירה ועומדת על כ-600 יחידות בשלב ראשון, כרגע - זאת ההקצאה מהיצרן.

    כידוע מסתובבים בארץ דגמים נוספים של MG - חשמליים והברידיים, היבואן מבטיח ש-2019 תהיה מאד מעניינת מבחינת היצרן כאשר יושק ה-RX5 בגירסה חשמלית לה טווח נסיעה ריאלי של כ-300 ק"מ, יש גם ציפיות לגירסה חשמלית של ה-MG-ZS. נחכה ונראה.

     

    dddd