תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • שברולט
  • שברולט ספארק
  • שברולט קרוז
  • שברולט מאליבו
  • שברולט מתחדשת לקראת 2019

    שברולט ספארק

    לקראת שנת 2019 שברולט מחדשת את הספארק, הקרוז, המאליבו והקאמרו עם עיצובים מחודשים ואבזור משופר

    • 09-04-2018
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    באירופאה, מקבלות המכוניות חידוש משמעותי יחסית אחת לשלוש-ארבע שנים. מאידך, בשוק הרכב האמריקאי נהוג להשיק חידושים מינוריים למכוניות כמעט כל שנה. לקראת 2019, החליטה שברולט לשלב בין שתי הגישות ולהציג חידוש רציני יותר לספארק, לקרוז ולמאליבו, שלוש המכוניות החשובות ביותר של שברולט, לפחות בישראל, וכן לקאמרו שמשמעותית אולי אפילו יותר מהשלוש האלה בשוק הביתי של שברולט.

    "אנחנו מחויבים להציע ללקוחותינו ליינאפ שלם של מוצרים עם עיצוב רענן, טכנולוגיות חדשות ויחידות הנעה יעילות" אומר בריאן סוויני (Brian Sweeny), סמנכ"ל שברולט ארה"ב. "ההשקעות שביצענו בספארק, בקרוז ובמאליבו יעזרו למותג להצליח בסגמנטים התחרותיים (מיני, משפחתיות, מנהלים. פ.צ) שעדיין מהווים חלק משמעותי מאוד משוק הרכב".

    מההודעות לעיתונות שפרסמה שברולט, עולה שאחת הנקודות העיקריות של החידוש הנוכחי הוא הרחבה משמעותית של היצע הגרסאות של המכוניות. בדומה למה ששברולט כבר עושה עם הקאמרו והקורבט, ותשובה ישירה לדפוס הפעולה של טויוטה ארה"ב, שמציעה עשרות גרסאות של הקאמרי והקורולה שלה.

     

    שברולט ספארק

    הראשונה היא הספארק, שמקבלת את שינויי העיצוב המשמעותיים ביותר. החזית מקבלת הזרקת כרום נדיבה, ופנסי היום מבוססי הלד (אופציונלי) הוזזו אל הפגוש לצד פנסי הערפל (בדומה לפיג'ו 108). מאחור השינויים קטנים יותר וכוללים פס כרום דק רוחבי ועדכון הפנסים.

    שינויי האבזור בספארק משמעותיים יותר וכוללים אופציה לבלימת חירום אוטונומית במהירויות עירוניות, התרעת סטיה מנתיב ומערכת מולטימדיה מעודכנת.

    בהמשך להרחבת ההיצע, בצפון אמריקה תימכר הספארק ב-4 רמות גימור, כאשר אחת מהן - ACTIV - תקבל דיפוני פלסטיק שחורים א-לא ג'יפונים ותוגבה ב-10 מ"מ.

     

     

    שברולט קרוז

    גם הקרוז מקבלת חיזוקית כרום בחזית, אך בכמות פחות מודגשת מאחותה הקטנה. החזית נותרת ללא שינויים דרסטיים וממשיכה להציג את החזית המשפחתית המוכרת. בנוסף, גרסת ה-RS מקבלת סמל ומסגרות חלונות מושחרים וחישוקים בעיצוב חדש לחלוטין וספורטיבי הרבה יותר מאלו של הדגם היוצא.

    רוב השינויים בקרוז נמצאים ברשימת האבזור, אליה מתווספת מערכת מולטימדיה חדשה ומבוססת תקשורת עם הענן. המערכת תוכל לשלוח דיווחי תנועה ישירות למכונית ותוכל להציע שירותים מתקדמים על גבי חיבור אינטרנט. גם מערכות הבטיחות התרבו וכעת ניתן למצוא בהן התראה ותיקון סטיה מנתיב, ניטור שטחים מתים, התרעת תנועה חוצה ברוורס, בלימת חירום במהירויות עירוניות עם זיהוי הולכי רגל ועוד.

    מנוע ה-1.4 ליטר טורבו בנזין (153 כ"ס, 24.4 קג"מ) ימשיך לשרת את הקרוז המחודשת ובחו"ל ימשיך להיות מוצע גם מנוע ה-1.6 ליטר טורבו דיזל (137 כ"ס, 24.5 קג"מ) שלא הגיע (וככל הנראה גם לא יגיע) ארצה.

     

     

    שברולט מאליבו

    המאליבו מקבלת שינויים גדולים יותר וגם מקבלת גרסת RS חדשה לחלוטין - כמו בקרוז, גם פה מדובר בחבילת עיצוב בלבד ולא גרסה ספורטיבית. הגריל, הפנסים והפגושים הקדמיים התחדשו לחלוטין, החישוקים קיבלו עיצוב חדש וגרסת ה-RS מקבלת את מלאי ההשחרות הדרוש וגם מצמיחה ספוילר אחורי קטן.

    בפנים מקבלת המאליבו מסך 8 אינץ' כסטנדרט עם מערכת מולטימדיה מעודכנת, מסך 8 אינץ' נוסף בלוח המחוונים, חימום מושבים אחוריים בחלק מהגרסאות, חישוקי 16, 17 ו-18 אינץ' בעיצוב חדש וצבעי מרכב חדשים.

    גם פה יחידת ההנעה לא השתנתה ותמשיך לעשות שימוש במנוע ה-1.5 ליטר טורבו המוכר (165 כ"ס) ובחו"ל תמשיך להיות מוצעת גם גרסה עם מנוע 2.0 ליטר טורבו.

     

    שברולט קאמרו

    גולת הכותרת, והמכונית שעברה את השינוי המורגש ביותר היא הקאמרו. החזית הוחלפה לחלוטין עם פנסים חדשים לגמרי עם פס לד שיוצא ממסגרת הפנס, פגושים מעוצבים יותר וגריל קדמי ענקי. מאחור מתחדשת הקאמרו ביחידות תאורה חדשות, פנס בלימה מרכזי שקוף וספוילר מעט גדול יותר (לפחות בגרסת ה-SS שמופיעה בתמונות).

    מעבר לכך, מקבלת הקאמרו (כאופציה בתוספת תשלום) מראה/מצלמה אחורית (כמו בקאדילק CT6) ובלימת חירום אוטונומית. בנוסף תצטרף להיצע גרסת אבזור/מנוע נוספת (פחות רלוונטי לנו) ומערכת מולטימדיה חדשה עם מערכת טלמטריה משופרת (יותר רלוונטי לנו).

    צפי ההגעה של הדגמים המחודשים הוא תחילת 2019.

    dddd