תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אלפא
  • אלפא סטלביו
  • הולילנד 1000 ואלפא סטלביו תלתן בארץ. ביחד.

    אלפא סטלביו

    ראלי הולילנד 1000 השנתי יוצא לדרך עם מעל ל-70 רכבים בשווי מיליוני דולרים, וסמל"ת מנצלת את האירוע להשיק את הגרסה הקרבית לסטלביו

    • 21-03-2018
    • מאת: צבי תמרי | צילום: רונן טופלברג

    לפני כ-10 ימים קיבלתי הודעה: "מישהו צריך לסקר את הזנקת ראלי הולילנד 1000". התאריך: יום שלישי, 20.3. השעה: 08:00 (לפנות) בוקר. המיקום: מלון הילטון בתל-אביב.

    התנדבתי למשימה.

    למרות המיקום הלא פשוט, הצלחתי להגיע – ואפילו בזמן(!)

    בכניסה למלון שולחים אותנו לאולם בקומת המסעדות, שנראה די ריק ומנומנם, כמה דקות עוברות עד שמגיע רני רהב, ואומר שההזנקה עומדת להתחיל בחניון המלון תוך מספר דקות. אני מוצא את עצמי במעלית עם רני רהב ואילן פייביש. האחרון לא מבזבז שניה ומזכיר לרני שבשנה שעברה הבטיח שישתתף במירוץ עם הפרארי שלו, וזה לא קורה השנה כי הפרארי נמכרה...

    נכנסים לחניון - המשתתפים מתחילים להניע מנועים, קצת מוזר לראות חלק מהמכוניות שנראות כמו מוצגים במוזיאון אשכרה מניעות ואת הרעש (בד"כ מרובה הצילינדרים) שנשמע כמו סימפוניה מוסיקלית לחובבי רכב. לזה תוסיפו את ריח הבנזין המשכר ואולי תוכלו לקבל חלק מהתחושה.

    הבנזין, ומסכות הפנים שלובשים חלק מהנהגים במכוניות הפתוחות מזכירים לי לשניה את הפרסומת ששמעתי ברדיו בדרך על גריטת רכבי דיזל מזהמים, ואני שוקל לרגע לצאת החוצה מהחניון, אבל מחליט שהסצנה שווה קצת פיח בריאות.

    תוך כחצי שעה, קצת כיוונים של הרגע האחרון ואיזו אלפא שהצליחה להיתקע בתוך החניון רגע לפני הזינוק, וכל המכוניות יוצאות לדרך, מלוות במכוניות אלפא סטלביו וג'וליה של סמל"ת, יבואנית אלפא ונותנת החסות למירוץ.

     

    הולילנד 1000, הנתונים

    77 כלי רכב (מתוכם 8 אלפות) מ-12 מדינות. אורך המסע: 1000 מייל (1650 ק"מ), מכאן גם שמו של המסע.

    האלפא הוותיקה ביותר במסע היא 6C 1750gs שנת 1933, שלמרות גילה המתקדם עשויה כולה מאלומיניום לצורך חסכון במשקל (ואלי זאת הסיבה שהרכב שרד). לכבוד המסע הגיע לארץ בחור איטלקי חביב בשם מרקו פאזיו (Marco Fazio) שתפקידו בקוצרן הוא:

    FCA Heritage Alfa Classiche, Historical Services Manager, Clubs Coordinator.

    נראה לי שיש כמה אנשים בקהל שהיו מוכנים להתחלף אתו. בגדול, הוא אחראי על קשר עם מועדונים של אלפא בכל העולם עם היצרן, וכן עוסק בין השאר בהקפת תעודות מקור לבעלי אלפא רומיאו קלאסיות החפצים בכך (לא צוין אם ההנפקה כרוכה בתשלום).

     

    אלפא רומיאו בישראל, עבר הווה ועתיד

    סמל"ת ניצלה את השקת הראלי כדי לערוך מיני מסיבת עיתונאים, במסגרתה גם הושק אלפא סטלביו תלתן ירוק, הגרסה הספורטיבית, עם מנוע 2.9 ליטר כפול מגדשים, 510 כ"ס, הנעה כפולה ו-3.8 שניות ל-100 קמ"ש. מחירו של הסטלביו עומד על 750000 ₪ והמכירות הצפויות הן בין 5 ל-10 יחידות בשנה. את המפרט המלא של אלפא סטלביו תלתן אתם יכולים לקרוא כאן.

    אורי להב, המנכ"ל, סיפר על עליה של 41% במכירות אלפא בין 2016 ל-2017 בישראל ועליה של 31% בעולם. סמל"ת מבססים את הציפיות שלהם על מכירות גירסת התלתן של הג'וליה: 14 ב-2017, ו-8 ב-2018 נכון להיום. זאת ביחס ל-15 יחידות של אאודי S4 ו-S5 (למרות שהן לא מתחרות ישירות), 10 יחידות של M3 ו-M4, ולא פחות מ-32 יחידות של C63 על שלל גרסאותיה (רגילה ו-S, סדאן וקופה). צפי המכירות לדגמי הג'וליה והסטלביו לשנת 2018 עומד על כ-500 יחידות.

    dddd