תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • לנדרובר
  • לנדרובר ריינג' רובר ספורט
  • ריינג' רובר SVR מהיר יותר מפרארי 458

    לנדרובר ריינג' רובר ספורט

    גרסת ה-SVR של הריינג' רובר ספורט צלחה את 99 הפניות של דרך טיאנמן בסין מהר יותר מפרארי 458

    • 15-03-2018
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    אוקיי, לא לגמרי ריינג' רובר ספורט, לפחות לא אחד רגיל עם מנוע דיזל מנומנם, אלא גרסת ה-SVR המטורללת עם מנוע 5.0 ליטר בנזין מוגדש-על עם 575 כ"ס שסוגר 100 קמ"ש תוך 4 וחצי שניות. ולא בדיוק "אתם", אלא הו-פין טונג (Ho-Pin Tung), נהג מירוץ שרשומות על שמו מספר זכיות במקום הראשון במירוצי פורמולה שונים, וגם במירוץ 24 השעות של לה-מאן.

    יגואר-לנד רובר ממשיכים בצעדת האקטים ההזויים-אך-מגניבים-להחריד שמדגימה את היכולות של הרכבים שלהם. לא פחות מאת המוח היצירתי-על-גבול-הלא-שפוי של אנשי השיווק שלהם.

    מה שהתחיל עם יגואר XE שחוצה את נהר התמזה על ב"הליכה על חבל" והמשיך עם קפיצה וגלגול חבית של ה-E-Pace, חצה לאחרונה את רף ה-WTF כשאותו הו-פין טונג נהג בריינג' רובר ספורט פלאג-אין הייבריד במעלה דרך טיאנמן המכונה גם "הכביש בעל 99 הפניות" וקינח בטיפוס 999 המדרגות המובילות למערה הגבוהה בעולם שקיבלה את השם השער לגן עדן בגלל המיקום שלה והעובדה שהיא אפופה עננים כמעט לאורך כל השנה.

    הפעם, אחרי שטונג ככל הנראה התאמן על הכביש באתגר האחרון, החליטו הוא ואנשי לנד רובר לנסות משהו מעט פחות אקסטרימי, אך לא פחות שאפתני, ולגמוע את 11.3 הקילומטרים של הכביש הכי מהר שאפשר.

    אותו כביש, להזכירכם, נמצא בגובה של 1,518 מטרים, נטול שוליים, ומעבר לחומת הבטיחות שנראית כאילו היא נבנתה בתקופת שושלת מינג ולא תבלום נפילה של מכונית על שלט, כל שכן את 2,335 הק"ג של הריינג' שטסו את הכביש הזה במהירות ממוצעת של 68.8 קמ"ש.

    התוצאה היא 9:51. 9 דקות, 51 שניות. שזה קצת יותר מהר ממה שלוקח לעבר מרחק דומה בחיי היומיום. ולא פחות מ-40 שניות מהר יותר ממחזיקת השיא הקודמת - פרארי 458 איטליה, שקבעה אותו בשנת 2016 כשהייתה נהוגה בידיי פבלו ברון (Pablo Barone) האיטלקי.

    כמו בפעמים הקודמות, גם הפעם ריינג' רובר שחררו סרטון של האקט ה...אמיץ... ואחרי שצפינו בו כמה וכמה פעמים, אנחנו לא יודעים מה הוא מפרסם טוב יותר. את הריינג' ספורט, או את החיתולים למבוגרים שטונג כנראה לבש במהלך הנהיגה. אחרת איך יכול להיות שהוא נשאר כל כך יבש ורגוע כשהוא מכוסה בפיפי של פחד?

    dddd