תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אאודי
  • אאודי A4
  • סקירת גולשים - אאודי A4 סטיישן דיזל - אירופה הקלאסית

    אאודי A4

    הדור השישי למנהלים פרמיום מבית אאודי, הפעם לא בגרסה קרבית אלא בגרסה שמדברת אל השכל הרבה יותר מאל הרגש.

    • 07-03-2018
    • מאת: לידור בוכניק

    גל טיסות החסך (Low Cost בשבילכם) אשר שוטף אותנו בתקופה האחרונה נראה כהזדמנות מצוינת לבריחה קטנה לחו"ל בעלות מינימלית ולכן הוחלט על חופשת חורף קצרה. יחד עם אשתי, אחי וחברתו יצאנו 4 מבוגרים לגרמניה-גבול-צרפת. לצורך משימת ניוד 4 מבוגרים + ציוד הוחלט לשכור משפחתית גדולה בתצורת סטיישן ועל פי חברת ההשכרה הרכב שמייצג את הקטגוריה הוא סקודה סופרב.

    סקרנים לגלות מה נקבל ניגשנו אל דלפק ההשכרה והרכב המיועד לנו הוא אאודי A4 סטיישן (AVANT על פי אאודי) בעלת מנוע 2.0 ליטר טורבו דיזל משודכת לתיבת שישה הילוכים. ידנית. נחמד.

     

    קופצים פנימה 

    הרושם הראשוני של העיצוב הפנימי משחרר "וואו" מהנוסעים ברכב, העיצוב מרשים ומודרני, איכות החומרים וההרכבה גבוהה מאוד כמצופה ממותג פרמיום. הנדסת האנוש מצוינת וכמעט חפה מבעיות או מוזרויות, מאוד קל להתמצא ברכב כבר מהרגע הראשון. אך למרות הכל משהו אחד כן הציק לי במהלך הנהיגה ברכב וזה מיקום מחוון הדלק (פס שנתות בפינה הימנית תחתונה של לוח השעונים). בתנוחה בה אני נהגתי כמעט ואי אפשר היה לקרוא את מחוון הדלק, הוא מסתתר מאחורי ההגה והמצב מחריף כאשר שתי הידיים נמצאות במיקום הנכון (9 ו-3), אז יד ימין מסתירה אותו כמעט לחלוטין.

    רמת האבזור ברכב הנוכחי הייתה מרשימה למדי בעיקר בהתחשב בכך שהרכב הוא מחברת השכרה. תוכלו למצוא כאן מושבים בעלי כיוונון חשמלי (עם המון אופציות כיוון כולל לאורך בסיס הכיסא), המושבים עצמם מצופים עור ואלקנטרה נוחים מאוד ולא פחות חשוב בקור האירופאי הם גם מחוממים. מערכת ה-MMI של אאודי מאפשרת תפעול נוח מאוד על ידי לחצן ייעודי עם שימוש משתנה, עמעום אוטומטי לאורות הדרך, כניסה והנעה ללא מפתח, חנייה אוטומטית, מצלמות היקפיות, דלת תא מטען חשמלית ועוד.

    לרשימה האבזור המכובדת הנ"ל יש גם תוספת (בתוספת תשלום) חביבה שנקראת "תא טייס וירטואלי", לוח המחוונים הוא בעצם מסך גדול וניתן לשנות את התצוגה בו על פי העדפה אישית, כך למשל תוכלו להקטין את המחוונים ולהציג את מערכת הניווט על כל הלוח. על אף רשימת האבזור הארוכה הזאת היו חסרים באופן תמוהה למדי בקרת אקלים, שקע USB (זאת אומרת קיים שקע USB אך הוא משמש לטעינה בלבד) ופתחי מיזוג אחוריים, דברים בסיסים שמוצאים גם ברכבים זולים בהרבה. מבחינת מרווח הפנים, על אף בסיס גלגלים מכובד של 282 ס"מ המרווח מאחור למבוגרים הוא טוב אך לא כפי שניתן היה לצפות (בסופרב למשל המרווח עדיף בהחלט).

     

    יצאנו לדרך

    העמסה קלילה של הציוד (2 מזוודות גדולות + תיקי גב) בתא המטען הנדיב של הרכב כיאה לסטיישן ויוצאים לדרך. בהתנעה ראשונית צליל מנוע הדיזל נוכח ברכב, קצת יותר ממה שציפתי. אך לאחר התחממות הוא נחלש והרעש כמעט ואינו מורגש. שילוב להילוך ראשון ותחילת נסיעה מתגלה שהמנוע רדום עד אשר מגיעים לאיזור 2000 סל"ד, שם מתקבל דחף נאה והרכב מתחיל לייצר קצב ראוי קדימה וניתן למשוך עד אזור ה-4000 סל"ד שם כמובן נגמר למנוע האוויר ונדרשת החלפה להילוך הבא, התחושה בהעברת ההילוכים טובה למדי ומהלך הידית קצר יחסית.

    כיול המתלים נוקשה יחסית כיאה לטעם הגרמני אך סופג מצויין את תחלואי הכביש ורמת הנוחות ברכב גבוהה מאוד. בידוד הרעשים מצוין, והרכב שקט מאוד גם במהירות השיוט הגבוהות של האוטובאן (כמעט כפול מהמהירות המותרת ברב כבישי הארץ) כל כך שקט עד שהנוסעים לא האמינו למהירות הנסיעה עד שלא הסתכלו בלוח המחוונים. רמת הנוחות הגבוהה ביחד עם בידוד הרעשים המרשים יוצר שייטת אוטוסטרדות נעימה למדי וחסכונית יחסית בדלק. צריכת הדלק עמדה על קרוב ל-15 ק"מ לליטר, נתון מרשים בהתחשב במהירות הנסיעה והעובדה שהרכב לא ננהג בעדינות יתרה.

    בכבישים מפותלים יותר הרכב מקנה תחושת ביטחון, יש המון אחיזה והזנב נטוע, ההגה מדויק והבלמים נשכניים. מאוד קשה להוציא את הרכב משלוותו, גם תחת פרובוקציות מכוונות במחלפים מזדמנים מתגלה רכב יציב ובטוח, זה נחמד ומאוד מתאים לאופי הרכב אך לא מהנה במיוחד עבור הנהג חובב הפיתולים ומשחקי העברות משקל. יש לציין כי ניתנת האופציה (לפחות בחו"ל) להזמין את האאודי הנ"ל עם 4 סוגי מתלים, מתלי "ברזל" רגילים נוחים או ספורטיביים, ומתלים אדפטיביים נוחים או ספורטיביים. כמובן, כיאה לשאר דגמי אאודי, גם כאן קיימות אין ספור גרסאות כולל קוואטרו.

     

    לסיכום, התרשמתי לטובה מהרכב ואני בהחלט יכול להבין מי קהל היעד הפוטנציאלי שלו. כרכב משפחתי עם תא מטען שימושי מתקבלת חבילה נהדרת, רמת האבזור גבוהה, בידוד הרעשים והנוחות, יחד עם מנוע דיזל חסכוני ותחושת הפרימיום בתא הנוסעים מייצרים חבילה טובה מאוד. בסוף יום עבודה קשה, בהחלט עושה טוב על האגו להיכנס לרכב כזה. קצת יותר פלפל בהתנהגות הכביש היו הופכים אותו מרכב טוב מאוד למצוין.

    מה אתם חושבים על האאודי A4 בכלל ועל גרסת הסטיישן שלה בפרט? מתבאסים שלא מוכרים אותה בארץ או חושבים שהיא מיותרת לגמרי? היכנסו לדיון בפורום וספרו לנו מה דעתכם

    dddd