תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

סיכום 3 שנים עם דודג' ראם - החיים עם בהמה

סיכום 3 שנים של אחזקת דודג' ראם 3500 שנת 2015

  • 25-02-2018
  • מאת: YNV | צילום: YNV, יצרן

אני ורם כבר שלוש שנים בזוגיות.

רם הוא אמריקאי טיפוסי - גדול, גס ואוהב ממש לשתות. כמה אוהב לשתות? הוא לא עובר 6-6.5 ק"מ בלי להוריד ליטר.

רם הוא לא טיפוס עירוני. הוא חסר נימוסים, מגושם, מתנהל בכבדות. כשמשאירים אותו לבד במרכז קניות, הוא תמיד יפריע, תמיד ימשוך תשומת לב - לא כי הוא יפה במיוחד או מרשים, אלא כי ישר מבינים שהוא לא שייך לשם. הוא סובל!

בכלל, רם מלא בחסרונות. ברחובות צרים, כשכולן חונות עם המראה חשופה, הוא עוד רגע וצובט אותן. "הי רם, השתגעת??!? לא שמעת שהיום זה כבר לא מקובל?". אז אני בעדינות מרחיק אותו החוצה, מחוץ לעיר, למרחבים. שם הוא נפתח. הוא נעים, הוא עדין וכל כך כיף להתרפק בו.

בעיקר כשאנחנו מטיילים רחוק. גם אחרי שעתיים-שלוש רצופות, רם לא מעייף. הוא רחב ומפנק ויש לו מספיק תאים להכיל את כל מה שרק תרצה שיהיה לו.

רם תמיד מוכן לעזור. לא משנה איפה, לא משנה מתי. צריך להעביר תנור ומקרר? קטן על רם. יוצאים לסופ"ש בשטח וצריכים לקחת את כל הציוד של החבר'ה פלוס קרשים למדורה? תן, תן לרם. כלום לא כבד לו. 2.7 טון הוא יודע לקחת! בהמה.

כשהוצאתי אותו מהסוכנות לפני שלוש שנים, הסוכן אמר שהוא צריך לראות מוסך כל שתיים עשרה וחצי אלף ק"מ. מעניין. שני החברים שלו מפורד ושברולט דורשים מרווחי בדיקה ארוכים יותר. חשבתי שהוא קצת מפונק אבל איך אפשר להאשים אותו? היינו עושים יום כיף במוסך המורשה בקיבוץ אלונים. טיפול, שמנים, גירוז במקומות הנכונים - כל מה שעושה לו נעים.

רם בחור גדול ולכן העלויות בהתאם. כל פינוק קטן כזה עלה קרוב ל-1500 ₪: פילטר שמן, פילטר סולר, פילטר מזגן ו-12 ליטר של שמן מנוע 15W40 סינטטי משובח. פינוק גדול (כל עשרים וחמישה אלף ק"מ) עבר כבר את ה-2800 ש"ח. הוא כולל בנוסף לפילטרים ולשמן גם מפריד סולר/מים, פילטר אויר, ניקוי מערכת הזרקה ונוזל בלמים.

אחרי כמעט שנה,  כנראה כדי להאפיל על המתחרים,  הודיעו לנו במוסך שהכפילו את מרווח הטיפולים.

"רם מוזמן לטיפול הבא כשיגיע לחמישים אלף" אמרה הפקידה.

 "טיפול הבא רק בחמישים? אתם בטוחים?" שאלתי. "הוא יעמוד בזה?"

החלטנו לנסות. אחרי ארבעים ושמונה אלף ק"מ רם נשבר. הוא לא היה מסוגל יותר. הוא רעד וזעף, קירקש וגיהק. הוא הרגיש רע ואני הרגשתי לא נעים. לא מתנהגים ככה לחבר.

מאז האחריות כבר הספיקה לעבור ואנחנו עברנו למוסך מתמחה קטן, מקצועי וזול כמעט בחצי. חזרנו לשגרת טיפולים כל שתיים עשרה וחצי אלף ורם מגלה אמינות טובה.

בימים האחרונים נדלק לרם ה-check engine. ניקוי של מזרק האוריאה סידר את התקלה. 

גם רפידות בלמים הוחלפו לו לראשונה רק בתשעים אלף ק"מ. שימוש קבוע באגזוז ברקס חוסך שימוש בבלמים למרות המשקל העצמי הגבוה ושימוש תכוף בעגלה נגררת. גבר גבר.

יש איזה אחד ברחוב ליד, איזה לאון אחד. כולו רעש וצלצולים, הוא וה-150 כ"ס שלו. לפני כמה ימים, רם ואני פגשנו אותו ברמזור. ישר לאון התחיל בדיבור מקולקל - עשה לנו טיזינג. איך שהרמזור התחלף לירוק, רם יצא באמוק, הטיח לי את הראש במשענת.

50... 100.... 120... ראם, עם 3.3 טון משקל עצמי, מראה ללאון את וו הגרירה.

כי רם הוא לא פראייר. הוא רק נראה משאית אבל עמוק בלב הוא רוצה להיות פוני קאר. טוב, אולי פוני זה לא הדימוי הכי מוצלח, אבל עם 370 כ"ס, 110 קג"מ וזנב שמקשקש בהאצה אגרסיבית הוא הרבה פחות משאית והרבה יותר ארנבת רמזורים. 

 

חברים לא מוכרים, אבל לפעמים מעניין לבדוק כמה הם שווים. רם הגיע אחרי שהפקדתי בסוכנות 195,000 ש"ח (אחרי הנחה וללא מע"מ). מבט חטוף ביד2 מראה שמבקשים על אקזמפלרים דומים (אבל עם קילומטרז' כפול) סביב 102,500 ש"ח (120,000 ש"ח כולל מע"מ). נו… לא משהו.

אם כבר מדברים על כסף, לא נשכח שההוצאות על רם מוכרות באופן מלא לצורכי מיסים. יש החזר מלא של מס הבלו על הסולר ואין עליו שווי שימוש חודשי. לפחות נכון לעכשיו.

אני יודע מה חושבים עלינו. אלה ביחד רק בגלל הטבות מס. אוטו גדול מפצה על שמוליק קטן. שני אלה רק מזהמים את האויר ומפחידים לי את הפריוס.

ואני אומר לכולם - הכל נכון!

אבל מעבר לזה, רם ואני זה סיפור אהבה.

הוא תמיד שם בשבילי כשאני רוצה לצאת להתאוורר, רק אני, הוא ומרווין גיי ברדיו.

גם החברים שלי אוהבים אותו. כשצריכים לעבור דירה, הוא הראשון לסייע.

גם הילדים מתים עליו.

רק אשתי שונאת אותו. לא מבין למה...

 

יש לכם שאלות ל-YNV על הזוגיות שלו עם ראם? רוצים לספר לנו מה אתם חושבים על ראם או על חוויות התחזוקה שלכם איתו? הצטרפו לדיון בפורום.

dddd