תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • קיה
  • קיה סיד
  • הלך הצ'ופצ'יק - קיה סיד החדשה נחשפה

    קיה סיד

    קיה חושפת את הדור השלישי של הסיד, עם עיצוב מעניין יותר ומנועי טורבו, ומורידה את הגרש מהשם

    • 18-02-2018
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    קיה, בדיוק כמו יונדאי התאומה, עושה מאמצים כבירים בשנים האחרונות להפוך לשחקן שווה בין שווים בשוק האירופאי. לשם כך היא פתחה משרדי עיצוב, מחקר ופיתוח באירופה, הקימה מפעלים, ומשפרת באופן תדיר את המוצרים שלה. היא עשתה קפיצת מדרגה כה משמעותית, שהיום היא נתפסת כאחת היצרניות הבולטות ביותר בעולם - עם פורטפוליו רחב מאוד של מוצרים, ונוכחות משמעותית ביותר ביבשת הישנה. בעיקר בזכות מינויו של פיטר שרייר ב-2012 לתפקיד הנשיא (אחד משלושה) של החברה לאחר ששירת כמעצב הראשי של החברה במשך שש שנים.

    אחת המכוניות החשובות ביותר במתקפה של קיה על שוק הרכב האירופאי היא הסיד, שנחשפת היום בדור השלישי שלה, ועוברת כמה שינויים די משמעותיים. ראשית, השם: הסיד שומטת את הגרש שאפיין אותה בשני הדורות הקודמים (cee'd), גרש כה דומיננטי שאפילו בתקופת בה תפקדה הסיד כ"מכונית במחיר סביר" של טופ גיר, היא כונתה "סי-גרש-די". הסיד החדשה, כאמור, מוותרת על הגרש ותיקרא בפשטות Ceed.

    אבל כמובן ששום דבר לא יכול להיות פשוט, וקיה לעולם לא תגיד ש"הגרש היה טיפשי אז פשוט החלטנו להיפטר ממנו", אז הצידוק מאחורי השם ה"חדש" מתחבר לרצון של קיה להיטמע בשוק האירופאי ומישהו מאוד יצירתי הצליח להדביק לו ראשי תיבות: Community of Europe, with European Design. קצת תלוש, אבל אנחנו האחרונים שנמנע ממישהו לבטא את עצמו. עוד באותו נושא, קיה כל כך רוצה שהסיד תתפס כמכונית אירופאית, שהמילה "אירופה" מופיעה בהודעה לעיתונות לא פחות מ-29 פעמים תמימות. ככה נראית נחישות.

    דבר נוסף שהסיד החדשה משנה, הוא העיצוב, שהפך אתלטי ומעניין יותר מבעבר. היא תקבל חישוקי 15-17 אינץ', 12 גווני צבע ואת פנסי "קוביות הקרח" שמעטרים דגמים רבים נוספים של היצרנית. תא הנוסעים נראה אירופאי למהדרין, ולא פחות מכך גם מציע לא מעט רמזים לפרק הקודם בקריירה של שרייר כמעצב הראשי של אאודי.

    הסיד החדש מתבססת על פלטפורמה חדשה, אותה קיה מכנה K2, אך היא חולקת את אותו בסיס גלגלים (265 ס"מ) עם הדור הקודם של הסיד ועם ה-i30 הנוכחית. כך שקשה להגיד אם אכן מדובר בפלטפורמה חדשה, או עדכון של זו הקיימת. למעט בסיס הגלגלים, הסיד החדשה רחבה יותר ב-2 ס"מ (180) ונמוכה ב-2.3 ס"מ (148) מקודמתה. סרחי העודף שונו, וכעת הקדמי קצר יותר ב-2 ס"מ בעוד האחורי ארוך יותר באותם 2 ס"מ, כך שגם האורך הכללי לא השתנה ועומד כעת על 431 ס"מ. בזכות הארכת הסרח האחורי, תא המטען צמח ל-395 ליטר.

    רשימת האבזור והטכנולוגיה של הסיד התארכה, והיא כוללת כעת מסך מרכזי גדול יותר (8 אינץ'), פנסי לד מלאים כאופציה, ועוד אי אילו פינוקים מוכרים. הפריט המעניין ביותר ברשימת האבזור הוא "מערכת נהיגה אוטונומית ברמה 2". קיה מבטיחה שהמערכת תוכל לנהוג (לא לנווט או לפנות - כלומר רק בכביש אחד) לגמרי לבד במהירויות של 0-130 קמ"ש, עם שליטה מלאה בתאוצה, האטה והיגוי, וגם תוכל לזהות מקומות פנויים בנתיבים סמוכים ולעבור לשם על מנת "לכסות עוד שטח בתנאי עומס כבדים". מערכת שנשמעת מעניינת, אך קיה לא מסבירה האם היא תעבוד באופן עצמוני לחלוטין, או שהנהג יידרש לאותת כדי לסמן לרכב לעבור נתיב.

    היצע המנועים של הסיד החדשה יהיה זהה לזה של אחותה לבית יונדאי. הוא יורכב ממנועי 1.0 ו-1.4 ליטר טורבו בנזין עם 120 ו-140 כ"ס בהתאמה, מנוע 1.4 ליטר בנזין אטמוספרי עם 100 כ"ס, ומנוע 1.6 ליטר טורבו דיזל עם 115 ו-136 כ"ס. כל המנועים ישודכו לתיבות הילוכים ידניות, בעוד מנוע הטורבו בנזין החזק ושני מנועי הדיזל יוצמדו גם לתיבה כפולת מצמדים.

    קיה סיד החדשה תיחשף במלואה בתערוכת ז'נבה הקרובה, ותגיע לישראל במחצית השניה של השנה.

    dddd