תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אאודי
  • אאודי A8
  • אאודי A8 החדשה בישראל

    אאודי A8

    דור החדש של אאודי A8 נוחת בישראל אחרי תקופה ארוכה שהדור הקודם סבל מנחיתות מול מתחריו, אולם הפעם בוחרת היבואנית להשיק רק שתי רמות גימור ולעשות זאת במחיר אטרקטיבי להפליא

    • 14-02-2018
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    אם אני אתחיל לתאר לכם עכשיו את כל הטכנולוגיות החדשות שאאודי דחסה לתוך הדור האחרון של ה-A8 שנוחת היום בישראל, אנחנו לא נצא מפה. לא היום, וגם לא עד סוף השבוע. יש כאן פנסים עם תאורת לייזר, היגוי אחורי עם אפשרות לנתק את המוטות המייצבים מהגלגלים הקדמיים כדי להקטין את רדיוס הפניה עוד יותר, מערכת חשמל 48 וולט שעוזרת למנוע, מצב חצי אוטונומי לנהיגה בעיר שהיא רק אחת מחבילת מערכות בטיחות אקטיביות שיגרמו מבוכה ל-USS אנטרפרייז, ומערכת שליטה חדשה לחלוטין. אבל הייתי רוצה להתמקד בעיקר בשתיים האחרונות. אז אם אתם בעניין של מפרטים - לחצו כאן.

    ב-A8 החדשה, כמו גם ב-A6 וה-A7 שהוצגו אחריה, אאודי זנחו את ממשק ה-MMI המוכר והמצוין שלהם לטובת ממשק מגע המבוסס על זוג מסכים - אחד מעל השני - בקונסולה המרכזית. שני אלה מגיעים כמובן בנוסף, ולא במקום, לוח השעונים הדיגיטלי והתצוגה העילית.

    התקווה העיקרית היא שממשק המגע - שיצרניות אחרות כבר הוכיחו שהוא רחוק מלהיות הפתרון האופטימלי לשליטה ברכב נוסע - יצליח להיות טוב לפחות כמו ה-MMI היוצא. אאודי מנסה להשיג את המטרה הזו באמצעות כמה "טריקים". הראשון הוא ממשק א-לא אנדרואיד שמאפשר התאמה מלאה של עמודי הבית, לפי צרכי הנהג.

    הטריק השני הוא Audi AI - מערכת בינה מלאכותית שאמורה לספק מעטפת הגנה שמסקירות שונות ברשת עולה שהיא כמעט בלתי חדירה, והופכת את ה-A8 למכונית שכמעט אי אפשר להכניס לתאונה, בעיקר בתמרונים איטיים וצפופים בחניונים וברחובות צרים.

    איפה הבעיה? ובכן, מערכת ה-AI אינה מגיעה לישראל. הסיבה שניתנה לנו היא שהדבר כרגע אינו אפשרי בשל מגבלות רגולטוריות (המערכת מאפשרת הלכה למעשה נהיגה אוטונומית כמעט מלאה של הרכב במצבים מסויימים). יחד איתה, נשארים כרגע בחו"ל עוד כמה וכמה תופינים כמו בולמי הזעזועים החכמים ופנסי הלייזר מהפסקה הראשונה.

    ה-A8 החדשה מגיעה לישראל, בשלב זה לפחות, עם מנוע אחד - 3.0 ליטר טורבו בנזין עם 340 כ"ס ו-51 קג"מ, תיבת הילוכים אוטומטית עם שמונה הילוכים. התאוצה למאה קמ"ש תוך 5.6 שניות ועד ל-250 קמ"ש מוגבלים אלקטרונית.

    הדבר הכי מפתיע ב-A8 הוא המחיר, שנראה כאילו כוון בעל כורחו להילחם במחירי גרסאות הפלאג-אין של מרצדס S קלאס ובמוו סדרה 7. המחיר עומד על 749,000 ₪ לגרסה הקצרה ו-780,000 לגרסת בסיס הגלגלים הארוך שתוסיף 13 ס"מ לבסיס הגלגלים ולאורך הכללי, אז תדרוש מכם לחכות עוד עשירית שניה לפני שתגיעו למאה קמ"ש. אח, הפשרות שצריך לעשות...

    dddd