תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אופל
  • אופל קורסה
  • מבחן דרך: אופל קורסה - גרמניה בליסינג

    אופל קורסה

    מתיחת הפנים האחרונה של הקורסה הגיעה בתזמון מושלם ליבואן החדש של אופל לישראל. רגע לפני פסח, לקחנו אותה לנסיעת מבחן כדי לבדוק מה השתנה.

    • 17-04-2011
    • מאת: אלירן אברזל

    זה למעלה מעשור שאופל לא זוכה כאן להצלחה לה היא ראויה. מאז אמצע שנות התשעים מדשדשת אופל בתחתית טבלת המסירות בישראל, ולא מצליחה להתרומם למרות כמה יציאות מוצלחות למדי. עכשיו, הכל אמור להשתנות. הזיכיון ליבוא אופל לישראל עבר לידיים אחרות. שלמה שמלצר, היבואן החדש של אופל, שולט על חברת הליסינג וההשכרה הגדולה בישראל, על חברת ביטוח גדולה, על רשת מוסכים בפריסה ארצית וכעת גם על הזיכיון ליבוא אופל לישראל. הקורסה המחודשת היא הנציגה שאמורה להוביל את אופל לתחרות בפלח הסופר-מיני התחרותי. האם יש לה את מה שצריך כדי להצליח?

    מתיחת הפנים האחרונה שעברה הקורסה בסוף השנה שעברה הותירה מכונית נאה. בצהוב בננה-מטאלי היא נראית לא רע בכלל, למרות שאינה אוונגרדית כמו חלק ממתחרותיה. בכלל, היא מאוד מזכירה לי כל מיני דברים שכבר ראיתי על הכביש הישראלי, והס מלהזכיר את היונדאי i20. בתוך תא הנוסעים המצב מעט שונה. מכונית המבחן הגיעה עם תא נוסעים שמשלב גוונים של כחול, שחור, לבן ומעט צהוב מחלקי פח חשופים. אני לא אהבתי את ערבוב הצבעים הזה, ולמען האמת הייתי מעדיף לקבל אותה עם קונסולה מרכזית כסופה או אפילו שחורה.

    אופל קורסה

    אופל קורסה

    נושא עיצוב תא הנוסעים מעביר אותנו ישירות אל הנקודה הבאה. מהר מאוד הבנתי שמישהו כאן ניסה לחסוך, לעגל פינות. איכות החומרים בתא הנוסעים הולכת ודועכת ככל שהיד יורדת למטה. גם כשהתחלתי לחקור את הכפתורים, מהר מאוד הבנתי שאין הרבה מה לחקור - אין מחשב דרך, אין תפעול חשמלי לחלונות האחוריים, אין תאורה למראות בסכי השמש, אין גוף תאורה נוסף במרכז הרכב והמגש התחתון בתא המטען (זה שאמור לחלק את נפחו לשניים) בולט בהעדרו (המסילות כבר מוכנות, רק המגש חסר). מערכת השמע המקורית לא הרשימה באיכות השמע שלה והמזגן לא ממש הקפיא את תא הנוסעים, למרות שבחוץ לא היה חם במיוחד.

    אם כבר הזכרתי את תא המטען, אז כדאי גם לציין שנפח ההטענה שלו מכובד והוא עמוק ושטוח. הגלגל הרזרבי והציוד הדרוש להחלפתו מסתתרים בתאים נסתרים ולא מפריעים להעמסת המטען. תא הנוסעים עצמו מרווח דיו בהתחשב בממדי המכונית ומרווח הרגליים מאחור סביר לחלוטין. המושב האחורי קצת לא נוח, גם בגלל זווית המשענת (שניתנת לכיוון קל) וגם בגלל שהוא מעט קשיח וקצר, אבל הוא בגדר הסביר. מלפנים המצב הרבה יותר טוב, ולמרות שמושב הנהג מציע מעט אפשרויות כוונון וההגה מתכוונן רק לגובה, לא קשה למצוא כאן תנוחת ישיבה נוחה.

    נוחות הנסיעה בקורסה טובה, למרות שהמכונית מעט קשיחה. זאת לא קשיחות מהסוג המעיק אלא קשיחות מהסוג הטוב שגם מעניקה דיווידנד בנהיגה נמרצת, אבל דיה לצרה בשעתה. בינתיים אני משייט עם הקורסה על הכביש המהיר ומתרשם שההגה מאוד עצבני במהירויות גבוהות. שיוט רגוע במהירויות חוקיות מתבצע בשקט יחסי, לא מעט בזכות ההילוך הרביעי והארוך של הגיר. כשהגלגלים פוגשים את כביש 6 והמהירות עולה מתגלים רעשי רוח וצמיגים חזקים מידי.

    אופל קורסה

    מתיחת הפנים האחרונה של הקורסה טיפלה גם במנוע, והוסיפה לו עשרה כוחות סוס. התוצאה הנוכחית היא מנוע מצוין וגמיש. מה שמעיב על ביצועיו היא תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 4 הילוכים ארוכים ללא אפשרות לתפעול ידני. עוד הרגשתי בחסרונו של לחצן ה-Overdrive Off או אפשרות נוחה אחרת להורדת הילוך מהירה. מלבד זאת, מדובר בתיבת הילוכים אוטומטית טובה למדי שמתמרנת היטב בין רצונותיו של הנהג ליכולות של המנוע. צריכת הדלק, אגב, עמדה על 11 קילומטרים לליטר ביום המבחן הראשון (שכלל גם כמה קטעים פקוקים ונהיגה נמרצת) והגיעה לאזור ה-12 קילומטרים לליטר ביום המבחן השני, שכלל קצת יותר שיוטים  בין עירוניים רגועים.

    ואם כבר נגעתי בנקודת היכולות. בתוך העיר המצב מצוין, ואין לקורסה שום בעיה לשמור על קצב תנועה סביר ועם לחיצה הגונה על הדוושה אף מעבר לכך. גם מחוץ לעיר, כאמור, המצב טוב כל עוד שומרים על קצב תנועה חוקי. כשמגיעים לכביש המפותל והאהוב מגלים כמה רחוקה הקורסה הזאת מספורטיביות. בעלייה מורגש מחסור חמור ביחסי העברה לתיבת ההילוכים, שגורם לקורסה לסיים את הישורות בלי אוויר. בירידה מגלים שהיעדר האפשרות לתפעול ידני של ההילוכים מחייבת שימוש אינטנסיבי יחסית בבלמים, עד שהם מתחממים ומאבדים מיכולתם. ההגה, ההוא שסבל מעצבנות יתר על הכביש המהיר, הופך למדויק ומשקלו טוב, למרות שהוא מרגיש מנותק. אחיזת הכביש גבוהה ואין לי ספק שעם מנוע חזק יותר, גיר ספורטיבי יותר ובלמים עדינים פחות יכולה להפוך הקורסה הזאת להוט האצ' ראויה.

    אופל קורסה

    סיכום:

    השורה התחתונה של המבחן הזה די אמביוולנטית. הקורסה היא מכונית טובה בבסיסה, ואין ספק שעם עוד קצת השקעה באבזור הייתה יכולה להוות חבילה מצוינת ללקוחות פרטיים. במצב הנוכחי, תמורת 100 אלף השקלים שמבקשים תמורתה תוכלו למצוא מתחרות מאובזרות ואף מהנות יותר. עם זאת, כשמשווים את הקורסה אל מכוניות סופר-מיני אחרות שמוצעות כאן בליסינג והשכרה מתקבלת חבילה מעניינת ואפילו יחסית אטרקטיבית. אם אתם אמורים לקבל אותה בליסינג ומתלבטים בינה לבין המתחרות האחרות בקטגוריה, ההחלטה שלכם הפכה לקשה הרבה יותר עכשיו כשהקורסה נמצאת במגרשי הליסינג.

    דירוג אופל קורסה

    מפרט טכני מלא ומחירון תוכלו למצוא בקטלוג הרכב של CarsForum.

    אופל קורסה

    אופל קורסה

    dddd