תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • טויוטה
  • טויוטה לנד קרוזר
  • ברזלים מנצחים - טויוטה לנד קרוזר המחודש בישראל

    טויוטה לנד קרוזר

    טויוטה ישראל משיקה את מתיחת הפנים של רכב השטח הקשוח שלה, שכמעט ולא משנה את המתכון המנצח. או את המחיר. שלכם תמורת החל מ-300,000 ₪

    • 08-02-2018
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    כשאתם חושבים על "רכב שטח אמיתי", מה התמונה שעולה לכם לראש? בטח איזה G וואגון או רנגלר רוביקון שנראים כאילו מישהו שם בנפטלין לפני 200 שנה ושכח להוציא. הבעיה עם שני אלה, וחבריהם המעט-יותר-מודרניים דוגמת הדיסקברי של לנד רובר, היא המחיר, שלעיתים נושק ולעיתים אף מתחיל בסביבות החצי מיליון שקל.

    כשמסתכלים עליו דרך הפריזמה הזו, מחיר של 300,000 שקלים ללנד קרוזר המחודש שמשיקה היום טויוטה ישראל, הוא רחוק מלהיות מופרך. בטח כשמשקללים פנימה את העובדה שהמחיר שלו ביד השניה בטוח כמו מניה של בזק. זאת אומרת של טבע. ביטקוין? קטע, אפילו אלה נפלו. כנראה שמעכשיו נצטרך להשוות חוזק של מניות לשמירת הערך של לנד קרוזר.

    מתיחת הפנים שעבר טויוטה לנד קרוז, ונוחתת היום בישראל, היא חידוש נוסף לדור הרביעי, שאמורה לא רק להפוך אותו לנעים ונינוח יותר על הכביש, אלא גם טוב יותר ומבצע יותר, וקל יותר למיצוי בשטח. בניגוד לשינויים הקוסמטיים הקלים המקובלים במסגרת מתיחות פנים, הפעם הלנד קרוזר מקבל גם חבילת טכנולוגיה מרשימה. ובניגוד ליותר מדי רכבי שטח שהיו קשוחים והפכו למפזרי ילדים בחוגים, הלנד קרוזר משנה מספיק, אך גם משמר מספיק, בעיקר את חמשת המרכיבים החשובים ביותר לרכב שטח.

    מנוע דיזל עתיר מומנט (2.8 ליטר, 45.9 קג"מ), תיבת הילוכים פלנטרית, שלדת סולם וסרנים חיים, מרווח גחון גדול וזוויות מרכב מכובדות (21.5 ס"מ בדגם הארוך, 20.5 בקצר, º31 זווית גישה, º22 גחון, º25 נטישה), וכמובן מערכת הנעה כפולה עם שלושה דיפרנציאלים ננעלים.

    הביצועים בכביש לא מרגשים במיוחד, עם 12.7 שניות למאה קמ"ש, מהירות מרבית של 175 קמ"ש וצריכת דלק של 13.3 ו-13.5 ק"מ לליטר בדגם הארוך והקצר בהתאמה.

    הלנד קרוזר ישווק - כמו קודמו - בשש גרסאות שונות. אחת קצרה עם חמישה מושבים ברמת גימור לקשרי, וחמש ארוכות כאשר פה רמת גימור לקשרי תוצע עם חמישה או שבעה מושבים. את המפרט המלא תוכלו לקרוא כאן. המחירים כאמור יתחילו ב-300,000 ₪ לדגם הקצר, ויגיעו עד 400,000 ₪ לגרסת לימיטד ארוכה עם שבעה מושבים שתכלול גם את מערך הבטיחות האקטיבית של טויוטה שכולל בלימת חירום אוטונומית (עם התרעה), אורות גבוהים אוטומטיים, התרעת סטיה מנתיב, זיהוי תמרורים ובקרת שיוט אדפטיבית. בגרסאות האחרות תותקן מערכת מובילאיי.

    אחד החידושים המשמעותיים ביותר בלנד קרוזר הוא מערכת שטויוטה מכנה MTS, או Multi-terrain Monitor. למעשה מדובר במערכת המשלבת מצלמות היקפיות שמצלמות את פני השטח לפני, בצידי ומאחורי הרכב, ומציגות את התמונה לפי הצורך כך שהנהג יקבל את התמונה הרלוונטית למכשול אותו הוא עובר.

    כך למשל המצלמה הקדמית מצלמת את הקרקע שנמצאת לפני הרכב, אולם היא מציגה את התמונה בעיכוב יחד עם איור של הגלגלים הקדמיים. כך למעשה מקבל הנהג תמונה אמיתית של מיקום הגלגלים ביחס לשטח ויודע איך לפעול ואיפה לשים כל גלגל כדי לצלוח את המכשול עם מינימום נזק. הקטע הכי מעניין הוא שעצם העיכוב בהצגת הצילום מאפשר למקם את המצלמת גבוה יותר כדי להימנע מנזק - בין אם במעבר על מכשול קשוח או בצליחת גוף מים.

    אם אתם קונים את הלנד קרוזר שלכם כדי לחנות אותו מול בית הקפה ולעשות רושם על השכנים או החברים שלכם. המערכת הזו לא תעניין אתכם, אז תשמחו שהיא לא כלולה באף רמת גימור של הרכב, מה שאפשר ליבואנית להשאיר את מחיר הרכב ללא שינוי, למרות השיפורים האחרים שנעשו בו.

    אם אתם כן בעניין של ללכלך את הג'אנטים, תשמחו לדעת שמבירור ראשוני עולה שתוכלו לקבל את המערכת כחלק מחבילת שטח שתעלה 20,000 ₪ ותהיה זמינה עבור גרסת לימיטד בלבד (וכרוכה בהזמנה מיוחדת והמתנה של כחמישה חודשים). החבילה תכלול גם את מערכת ה-KDSS שכוללת מתלים עם שליטה אלקטרונית עם אפשרות לניתוק של המוטות המייצבים לטובת הארכה נוספת של מהלך המתלה, בורר מצבי נהיגה, נעילת דיפרנציאל אחורי חשמלית ומערך מצלמות היקפי (שהמצלמה הקדמית היא חלק ממנו). 

     

    טויוטה לנד קרוזר - גרסאות ומחירים:
    קצר לקשרי 3 דלתות 5 מושבים - 300,000 ₪
    ארוך TS עם 7 מושבים - 320,000 ₪
    ארוך לקשרי 5 מושבים - 350,000 ₪
    ארוך סלקט 7 מושבים - 355,000 ₪
    ארוך לקשרי 7 מושבים - 380,000 ₪
    ארוך לימיטד 7 מושבים - 400,000 ₪

    מה אתם חושבים על טויוטה לנד קרוזר החדש? שמחים שהמחירים לא השתנו או מבואסים שחבילת השטח לא מגיעה כסטדנרט? הצטרפו לדיון וספרו לנו מה דעתכם.

    dddd