תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • יונדאי
  • יונדאי סנטה פה
  • יונדאי קונה
  • ביי ביי מיינסטרים? יונדאי סנטה-פה החדש נחשף באיורים

    יונדאי סנטה פה

    יונדאי מפרסמת שני איורים ראשונים של הדור הבא של הסנטה. זה, כשלעצמו, לא ממש מרטיט, אבל יותר מכל דבר אחר זה רומז על הכיוון של היצרנית הקוריאנית

    • 30-01-2018
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    אפשר להגיד על יונדאי והמכוניות שלה הרבה דברים. קודם כל, חייבים להוריד את הכובע בפני קפיצת המדרגה המונומנטלית שעשתה היצרנית בשנים האחרונות. השיפור באיכות המוצרים ואיך הם נתפסים היה עצום, ולא פחות עצום מזה הייתה העובדה שתוך כשני עשורים בלבד, הצליחה יונדאי לעבור ממכירת מכוניות מיושנות ושינוי הסמל (יונדאי גלופר למשל, שהיה מיצובישי פאג'רו שיצורו הופסק) לאחת השחקניות החזקות ביותר בשוק העולמי, עם מרכזי מו"פ בשלוש יבשות, נוכחות רציפה בראש טבלאות המכירות בלא מעט מדינות, כולל זו שלנו, ואפילו מותג יוקרה ביתי - ממש כמו טיוטה ופולקסווגן, שתי יצרניות הרכב הגדולות בעולם.

    אז אפשר להגיד על המכוניות של יונדאי שהן אמינות, שהן שומרות על ערכן, אולי אפילו שהן נותנות תמורה הולמת למחירן. אבל כמה דברים קשה מאוד להגיד עליהן, בעיקר שהן חדשניות, או מעניינות. המכוניות של יונדאי הן תמצית המיינסטרים, הרגיל, הבסדר, הבחירה הטבעית ונטולת ההרפתקנות. הן כמו גולדסטאר. היא אחלה בירה, וכשאני בסופר ורוצה לקנות שישייה הביתה, היא תהיה הבחירה 99% מהפעמים. אבל לפעמים מתחשק לי משהו מעניין, משהו עם מיליארד אחוזי אלכוהול, או עם טעם של דובדבנים סיביריים או משהו שעבר שבעים ותשעה זיקוקים דרך דשא סינתטי של נזירים מכרמיאל.

    יונדאי - לפחות עד לא מזמן - לא ידעה לתת לזה מענה. נכון, היו לה הולוסטר, ולפניה הקופה, ובארצות הברית אפילו ג'נסיס עם הנעה אחורית, אבל אלה דגמי נישה, ומעט מדי מהאופי שלהם זלג לדגמי הלחם והחמאה של יונדאי.

    כל זה, כאמור, השתנה לא מזמן, עם השקתה של הקונה, שהצליחה לשבור את "תקרת הזכוכית" עם cool factor של סיטרואן קקטוס (אחד הרכבים הכי מגניבים ביקום כולו) וביצועים של סופר מיני חמימה. בישראל, הקונה ככל הנראה לא תימכר בכמויות היסטריות, אז לא מן הנמנע שהמגניבות שלה לא תזלוג לדגמים האחרים. אבל עכשיו, כשאנחנו מגיעים לנושא שבכותרת האייטם, נראה שמישהו ביונדאי החליט ש"די. גם אני רוצה שנהיה מגניבים" ושחרר את האיורים של הדור הבא של הסנטה פה.

    מהאיורים, אחרי שמתעלמים מחישוקי הענק והחלונות הפצפונים שהם מנת חלקם של כל האיורים מסוג זה, אפשר לראות העתקה כמעט מוחלטת של עיצוב הקונה - פס DRL בפינות העליונות, גריל "מפל מים" גדול, פנסים אחוריים צרים וארוכים, חיפויי פלסטיק רבים, קווים חדים וזוויתיים ועוד. בשלב זה יונדאי טרם שחררו תמונות או איורים של תא הנוסעים, אבל לא נופתע אם גם הוא ילך באותו קו של שוני ועניין.

    יש לי תחושה שהופכת להיות יותר ויותר חזקה עם כל צעד שיונדאי עושה, שהדרך שהיא עברה צריכה להילמד בבתי ספר לעסקים. מיצרן קטן, זניח ושולי, למרכז במת המיינסטרים באמצעות הבנה של מה גורם לאנשים לקנות, ומשם ליצירת אופי מובחן וייחודי והחדרת תשוקה ועניין למוצרים. מצד שני, אם הסנטה פה החדש יראה יותר כמו טוסון ופחות כמו קונה, זה יכול להיות קצת מביך בשבילי.

    dddd