תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פורד
  • רוצים להרגיש טוב? קנו רכב ספורט

    פורד

    לפי מחקר שערכה פורד, מסתבר שנהיגה ברכב ספורטיבי לא רק תגרום לכם אושר, אלא אפילו תאריך את חייכם

    • 25-01-2018
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרנים

    רוצים לחיות טוב יותר ולהיות מאושרים יותר? לכו, רוצו, תאכלו עלים... לכו לישון מוקדם... בלה בלה בלה... לחיות הרבה זה אחלה, אבל הבעיה היא, שכדי לעשות את זה, אומרים לנו לעשות יותר מדי דברים שגורמים לנו לא לרצות לחיות בכלל. מזל שפורד החליטה לבדוק את הנושא, וגילתה את מה שחובבי רכב מנסים להגיד לכם כבר שנים: נהיגה במכונית ספורטיבית תעשה אתכם מאושרים. לא מאושרים של הזויים שאף לא מבין, אלא מאושרים "על אמת", עם הוכחות פיזיולוגיות והכל.

    אז אחרי פרץ האושר הזה, נחזור לפורד. הם לקחו כמה חוקרים, שלקחו כמה מתנדבים והחליטו לבדוק משהו שנקרא (כך מסתבר) "רגעי באזז" - רגעים של ריגוש שיא שעל פי מחקרים אחרים משחקים תפקיד משמעותי מאוד בבריאות הגופנית שלנו.

    אותם חוקרים התקינו על המתנדבים מכשירים רפואיים שמודדים כל מיני דברים רפואיים כמו דופק, לחץ דם, רמת הזעה וכו', שמהם אמורים החוקרים להבין כמה מתרגש הנבדק. בין ה"מטלות" שהמתנדבים התבקשו לעשות היו: צפיה בקבוצת כדורגל, שופינג, ארוחה במסעדת יוקרה, התנשקות (נישוק? יישום נשיקה?) עם בן/בת הזוג ועוד.

    כל הפעולות הללו נמדדו אל מול נהיגה במכונית ספורטיבית. הנבדקים נהגו בפוקוס ST, פוקוס RS, ומוסטאנג, אבל אנחנו מסרבים להאמין שלמטרת המחקר, השם של המכונית משנה או מעניין. מבחינתנו היו יכולים לעשות את אותה בדיקה מאחורי ההגה של סיטרואן AX GTi. הרעיון הוא שהמכונית תהיה ספורטיבית, ותו לא.

    יחד עם המחקר, פורד גם החליטו להציג את רגשות הנבדקים - באופן די טפשי אם אתם שואלים אותי - על גבי הרכב בו הם נסעו, בעזרת מחשב חזק במיוחד, מיכשור שקרא אותות מגוף הנהגים והרבה מאוד (188,416 ליתר דיוק) לדים על המרכב והחלונות של הרכב. לנו היה מספיק לשים מצלמה שמופנית לנהגים ותקלוט את החיוכים שלהם.

    התוצאות אולי יפתיעו אתכם, אבל אנחנו - כאמור - ידענו את זה כבר שנים. המכונית ניצחה כמעט הכל, עם 2.1 "רגעי באזז" בנסיעה "ממוצעת" (שאורכה כמובן לא צוין, אבל אנחנו לא ניתן לעובדות להפריע לנו). היא עקפה את השופינג (1.7), את משחק הכדורגל, ואפילו צפיה במשחקי הכס (1.5). לתדהמתנו כי רבה, מסתבר שבארוחה, ריקוד סלסה (אוקיי, זאת לא הפתעה כזאת גדולה) ואקט נישוקי, לא היה אפילו רגע באזז אחד לרפואה, תרתי משמע.

    ההתנסות היחידה שהצליחה לעקוף את המכונית הייתה נסיעה ברכבת הרים, שהצליחה לחלץ מהנוסעים בה 3 רגעי באז, אבל זאת לא חוכמה, שכן רכבות הרים הן כידוע (לכותב, שבכלל לא אוהב רכבות הרים) מכשירי עינויים שתוכננו עם המטרה היחידה של גרימת התקפי לב לרוכבים עליהן.

    אז אם בפעם הבאה יש לכם חבר שאתם פשוט לא מסוגלים לשכנע לבוא לראות איתכם משחק כדורגל או לעשות איתכם שופינג, ואם אתם שמים לב שהחצי השני שלכם נעלם לפרקי זמן ממושכים ולא רוצה להתנשק או לצאת למסעדה, תתנחמו בעובדה שאלה לא אתם. המכונית הספורטיבית שלו פשוט גורמת לו להיות מאושר יותר ממה שאתם אי פעם תוכלו.

    או לחילופין, תקנו גם אתם מכונית ספורט מגניבה ותחיו לנצח.

    dddd