תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

חונים בחניה פרטית? תקבלו דו"ח

קרוב יוכלו שוטרים לתת קנסות לרכבים החונים בחניות פרטיות עפ"י הגדרתן בחוק - עד עכשיו יכלו רק לעזור לאתר את העבריין

  • 18-01-2018
  • מאת: פבל צ'רניצקי

חזרתם הביתה אחרי יום ארוך במשרד, הבוס עיצבן אתכם ובת הזוג שלחה אתכם להשלים קניות בסופר, אתם בכניסה לרחוב, מפנטזים על הספה, מגיעים לחניה הפרטית שלכם, ו... יש שם רכב. אין אדם שבבעלותו חניה פרטית שלא היה בסיטואציה הזו. העצבים גועשים ונשלפות קללות שלא יביישו נהג משאית. מה עושים?  מחפשים פתק עם טלפון על הרכב החוסם, אין. מחפשים את הבעלים, אין.

הפתרון האחרון הוא, טלפון למוקד 100. אלא ששם יושבים שוטרים שלמרבה ההפתעה אין להם בכלל סמכות לפעול מול העבריין (הבריון, והתת-אדם באופן כללי). המקסימום שהם יכולים זה לאתר את הטלפון שלו לפי מספר הרכב ולבקש (כן, לבקש, אפילו לא להורות) ממנו להזיז את רכבו.

בדיוק את הסאגה הזו, עברו בשנה האחרונה למעלה מ-90 אלף איש, שהתקשרו למוקד המשטרה ונותרו עומדים מול שוקת שבורה פחות או יותר.

ובכן, לא עוד. כפי שפרסם בני ברק באתר TheCar.co.il, לפני מספר ימים הודיע השר לבטחון פנים, גלעד ארדן, שהוא פועל בשיתוף עם שר התחבורה, ישראל כץ, על מנת לנסח הוראת שעה שתתן לשוטרים בשטח סמכות לתת קנס לנהג החונה בחניה פרטית בתנאי שזו סומנה כפי שאותה הוראה דורשת. הוראת השעה כבר נוסחה, עלתה לדיון בוועדת הכלכלה ואושרה, והיא תכנס לתוקף בימים הקרובים (30 ימים מיום פרסומה).

התנאים בהם יצטרכו לעמוד השוטר, בעלי החניה והחניה עצמה הינם כפולים: החניה כאמור תהיה חייבת להיות מסומנת בשלט מחומר ובגדול מסוים עם אותיות בצבע מסוים וגודל מסוים (טרם נקבע אם הגודל מחייב או שהוא מינימלי) שהוצב "במקום שייראה לעין נוהג בטרם יחנה בה את הרכב", והבעלים שלה יהיה חייב לחתום על הצהרה כי החניה הזו אכן בבעלותו. ללא התנאים הללו, השוטר לא יוכל להפעיל כל סנקציה מול העבריין הפולש.

אז אם אתם מאלה ש"רק עצרו לשניה", ראו הוזהרתם. ואם אתם מאלה ש"אוי לא... לא עוד פעם...", תדעו שהעזרה בדרך.

לנוסח התקנה המלא לחצו כאן.

dddd