תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

במוו מדריפטה את עצמה בחזרה לספר השיאים

ב.מ.וו החליטה לשבור את השיא להחלקה הארוכה ביותר. למה? כי היא יכולה

  • 10-01-2018
  • מאת: משה בדש

מכירים את התשובה "כי הוא יכול"? בטוח שמעתם אותה בעבר. אז ב.מ.וו החליטו שהם הולכים לשבור את שיא הגינס לדריפט הארוך ביותר בעולם. למה? כי הם יכולים.

השיא הזה לא זר ליצרן הבווארי, הם כבר החזיקו בו בעבר. בשנת 2013 הם החליקו את ה-M5 שלהם למרחק של קצת יותר מ-82 ק"מ. אז היה על ההגה יוהאן שוורץ (Johan Schwartz), מדריך נהיגה מתקדמת במרכז ההדרכה של במוו.

כשנה לאחר מכן, איזה בחור נחמד בשם הראלד החליק עם הטויוטה GT86 שלו למרחק של קצת יותר מ-143 ק"מ. גם השיא הזה נשבר, אם כי בצורה לא רשמית, על ידי אדם בשם ג'סי אדמס, גם עם טויוטה GT86, כאשר הוא החליק איתה למרחק של 164 ק"מ.

יוהאן אמר: "ככשמעתי ששברו לי את השיא זה היה מגניב. חשבתי לעצמי שזה מצוין, כי זה נותן לי הזדמנות נוספת ללכת ולעשות את זה שוב!". בחור כלבבי.

ואז הגיעה 2018. ב.מ.וו חברו לחברת דטרויט ספיד (Detroit speed Inc.) והציגו בפניהם אתגר - לשבור את השיא ולכסות כמה שיותר קילומטרים לאורך 8 שעות, כשהרכב על הצד כמובן.

עכשיו, אתם בטח חושבים לעצמכם שיש כמה רכיבים מתכלים ברכב שאין מצב שיחזיקו כל כך הרבה, ואתם גם תהיו צודקים.

בראש ובראשונה - הצמיגים. אין סיכוי שהם יחזיקו מספיק כדי לשבור את השיא, הם יתפוררו הרבה לפני זה. אז החוקים לשבירת השיא מאפשרים לבצע את הדריפט על מסלול רטוב, מה שמאריך את חיי הצמיגים באופן מאוד משמעותי.

אוקיי, אז בצמיגים טיפלנו, אבל מה עם דלק? דריפט תחת כוח זה עניין שצורך הרבה דלק, וגם בעניין הזה אתם לא תטעו. אז החוקים מאפשרים שתי אפשרויות - עצירת תדלוק (שלא תחשב בזמן הדריפט), או להחליף את מיכל הדלק לאחד גדול מספיק כדי לסיים את ההחלקה.

יופי, החוקים ברורים. עכשיו בואו ניקח את הבמוו M5 החדשה, נדחוף פנימה מיכל דלק ממש גדול, נזרוק את יוהאן חזרה לכיסא הנהג ונחליק את דרכנו לניצחון. כן, בהחלט אפשרי. אבל זה פשוט לא מגניב מספיק.

החבר'ה בב.מ.וו ודטרויט ספיד רצו לעשות את הדברים בצורה טיפה שונה, אז הם החליטו שאם מטוסי קרב יכולים לתדלק תוך כדי שהם טסים, הם יתדלקו את ה-M5 תוך כדי שהיא מחליקה. למה? כי הם יוכלים.

כרכב תדלוק נבחרה M5 מהדור הקודם שצוידה בכל מה שצריך למשימה. במקביל לקחו את ה-M5 החדשה, זאת שהולכת לשבור את השיא, וציידו אותה במה שצריך על מנת שתוכל לקבל את הדלק תוך כדי החלקה.

אתם מבינים? שני הרכבים יצטרכו להחליק צמוד מאוד אחד לשני, כשמישהו נתלה על החלון ומחבר צינור תדלוק מרכב אחד לשני, וכל זה - שוב, כדי להבהיר - בזמן ששני הרכבים מחליקים!

התוצאה - יוהאן החליק דרכו חזרה לספר השיאים של גינס עם לא פחות מ-374 ק"מ של החלקה! כדי לשבור את השיא הקיים יוהאן נדרש להקיף את המסלול העגול 549 פעמים. אז הוא עשה את זה, אבל הוא החליט לעגל למעלה והקיף אותו 2000 פעמים, ואז עוד קצת. כי הוא יכול. במהלך האירוע, הרכב תודלק 5 פעמים.

בנוסף, תחשבו רגע על לנהוג ברכב במשך 8 שעות ברצף, עם ריכוז מקסימלי בזמן ההחלקה, שלא לדבר על הריכוז שצריך כדי לשמור על החלקה בזמן שרכב אחר מחליק כל כך צמוד אליך ומתדלק אותך. ועכשיו תחשבו על האופציות האין סופיות, תדלוק רכבי פורמולה 1 מבלי להיכנס לפיטס, שירותי תדלוק "על הדרך" בכבישים מהירים, תחנות הדלק כפי שאנחנו מכירים אותן עשויות פשוט להיעלם! כלומר, כנראה שלא, אבל אפשר לפנטז.

במהלך הנהיגה יוהאן אמר שהצוואר מתחיל להיתפס לו והרגליים נרדמות לו, אבל הוא פשוט לא היה מוכן להסתפק בלשבור את השיא, אלא הוא רצה לרסק אותו. למה? כי הוא יכול.

על הדרך, ב.מ.וו שברו שיא נוסף - ההחלקה הארכה ביותר לשני רכבים ביחד זה לצד זה, עם מרחק של 62.8 ק"מ. למה? נכון, כי הם יכולים.

ואם אתם רוצים לקנות לעצמכם אחת כזו, אז מדלק מוטורס נמסר לנו כי ה-M5 החדשה תגיע למחוזותינו כבר במאי הקרוב.


 

והנה גם סרטון מאחורי הקלעים, שתוכלו לקבל קצת טיפים אם אתם בעניין של לשחזר את השיא בכיכר ההיא בכניסה לשכונה:

 

dddd