תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • לקסוס
  • לקסוס LS
  • אומוטנשי - לקסוס LS החדשה בישראל.

    לקסוס LS

    לקסוס ישראל משיקה את הדור החדש של ספינת הדגל. שתי יחידות הנעה, הנעה לכל הגלגלים, איכות חומרים ויוקרה יוצאות דופן, ומחיר של החל מ-795,000 ₪

    • 04-01-2018
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    לא, המילה הארוכה והמוזרה הזו בתחילת הכותרת היא לא מחלה אפריקאית נדירה, וגם לא חומר אקזוטי שממנו מורכבים הרמקולים של ה-LS החדשה. את המילה "אומוטנשי" (Omotenashi) אי אפשר לתרגם ישירות לעברית, או לכל שפה מערבית לצורך העניין. כך עפ"י דרור גורלניק, מנכ"ל לקסוס ישראל, שהשיקה הבוקר את הדור החדש והרביעי של ספינת הדגל שלה.

    המילה אומוטנשי מייצגת תפיסת אירוח יפנית ייחודית, שעיקרה הוא שימת לב לפרטים הקטנים ביותר, אירוח האדם כך שהוא ירגיש בבית מחד, ולא יטריח עצמו בשום דבר מאידך. כך למשל מסביר גורלניק כי על-פי התפיסה הזו, כאשר אדם נכנס לביתו של המארח וחולץ את נעליו, הוא משאיר אותם בכניסה כשהם פונים לתוך הבית. או אז מגיע המארח ומסובב את נעליו של אורחו לכיוון היציאה, כך שהאורח - כשיגיע לצאת מן הבית, לא יצטרך לסובב אותם בעצמו. וזו, התפיסה שהובילה את לקסוס כאשר היא עיצבה, תכננה, וייצרה את ה-LS.

    לקסוס LS החדשה מגיעה כשהיא עמוסה באין ספור פיצ'רים שמגיעים ישירות מאותו עולם ערכים של "אנחנו נעשה את העבודה עבורך". כך למשל, עם פתיחת הדלת, בולמי הזעזועים שלה מרימים את המרכב ב-30 מ"מ על מנת להביא את המושב לגובה של 555 מ"מ בדיוק, שזה - לפי מחקרים שלקסוס ביצעו - הגובה האידיאלי לכניסה או יציאה מרכב. עוד פיצ'רים של האירוח היפני הייחודי הם שבעה סוגי עיסוי במושבים (בגרסת 'היי-פרימיום'), מושב אחורי עם הדום חשמלי ואפשרות להטיה עד 48 מעלות (בגרסת היי-פרימיום) ובקרת אקלים עם ארבעה איזורים שדוגמת את חום הגוף של היושבים בכל מושב ומתאימה את הטמפרטורה המופקת ועצמת האוורור לכל אחד בנפרד (בכל הגרסאות). לא נלאה אתכם בכל האבזור של ה-LS, ורק נסתפק באמירה שאם אתם יכולים לחשוב על משהו, זה כנראה קיים. וכמובן נשים כאן את המפרט המלא.

    ה-LS מושקת בישראל עם שני מנועים - הראשון, 3.5 ליטר כפול מגדשים המפיק 417 כ"ס ב-5,200 סל"ד ו-61.2 קג"מ בין 1,600 ל-4,800 סל"ד . המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם עשרה הילוכים והוא מביא את (החל מ-)2,305 הק"ג (ועד 2,385) שלה ל-100 קמ"ש תוך 4.9 שניות זריזות במיוחד. צריכת הדלק "לא ממש לקסוס-ית" ועומדת 10.1 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת (נתון יצרן).

    אבל דגם הבנזין כנראה לא יזכה להרבה תשומת לב, אותה יקבל ככל הנראה הדגם ההיברידי. גם בגלל התדמית הירוקה של לקסוס, אבל כנראה בעיקר בגלל מחירים נמוכים משמעותית (בין 175 ל-200 אלף ₪ פחות). הדגם ההיברידי מקבל מנוע באותה תצורה ונפח כמעט זהה - 3,456 סמ"ק (לעומת 3,445 סמ"ק בדגם הבנזין), אולם הוא עובד במחזור אטקינסון ומשודך כמובן גם למנוע חשמלי. כל המערכת הזו מפיקה יחדיו 359 כ"ס, כאשר מנוע הבנזין אחראי על 299 כ"ס ו-35.7 קג"מ בעוד המנוע החשמלי מוסיף 179 כ"ס ו-31 קג"מ. אם אתם תוהים למה ההספק הכולל נמוך מחיבור הספקיהם של כל אחד מהמנועים, התשובה היא שהחישוב עובד אחרת בגלל אופי פעולה שונה.

    אבל הדבר המעניין ביותר ביחידת ההנעה הזו היא תיבת ההילוכים. מדובר למעשה בשתי תיבות שונות, אחת פלנטרית אוטומטית עם ארבעה הילוכים ואחת רציפה עם שלושה "שלבים" מוגדרים. שילוב יחסי ההעברה של שתי התיבות מפיק יחד עשרה הילוכים, בדיוק כמו בתיבה של דגם הבנזין. ואם אתם תוהים איך גם פה הגיעו למספר קטן ממה שהיה נותן חיבור (במקרה הזה כפל) פשוט של המספרים, הרי שכאן התשובה היא ככל הנראה בגלל חפיפה בין שילובים שונים.

    דגם ההייבריד יגיע ל-100 תוך 5.5 שניות מעט איטיות יותר אך עדיין מספקות לחלוטין, ויגמע ליטר של דלק על כל 13.7 ק"מ בנסיעה משולבת.

    כל אחת מהמנועים יוצע באחת משתי רמות גימור - פרימיום והיי-פרימיום בכירה יותר, כאשר דגם הבנזין יוצע גם בגרסת F ספורט שתהיה זולה יותר.

    ואגב זולה יותר, לקסוס LS החדשה היא לא. כלומר, לא זולה יותר. לפחות כאשר משווים אותה מול המתחרות הפחות או יותר ישירות שלה. זאת בניגוד לפחות או יותר כל שאר היצע הדגמים של היצרנית בישראל.

    כך למשל ב.מ.וו סדרה 7 שהושקה זה לא מכבר בגרסת הפלאג-אין הייבריד שלה תעלה לכם 720,000 ₪ עבור גרסת בסיס הגלגלים הארוך, ומרצדס S500 בגרסת Pure Essence שמקבילה לגרסת ה'היי-פרימיום' של הלקסוס תעלה 1,105,000 ₪. נכון, הלקסוס היא "רק" היברידית רגילה שאינה נהנית ממלוא הטבת המס ולא פלאג-אין כמו הב.מ.וו, ויש לה הנעה כפולה לעומת האחורית של המרצדס, אבל אלה הגרסאות הקרובות ביותר שיש למתחרות מבחינת ביצועים (5.5 שניות למאה הן בלקסוס והן ב-ב.מ.וו ההיברידיות, ו-4.9 בלקסוס לעומת 4.8 במרצדס הבנזיניות). הווה אומר, שעל פניו נראה שלקסוס - הן העולמית והן בישראל - מאוד בטוחה במוצר שלה.

     

    לקסוס LS - גרסאות ומחירים:
    לקסוס LS500h הייבריד פרימיום: 795,000
    לקסוס LS500h הייבריד היי-פרימיום: 910,000 ₪
    לקסוס LS500 בנזין פרימיום: 970,000 ₪
    לקסוס LS500 בנזין היי-פרימיום: 1,110,000 ₪
    לקסוס LS500 בנזין F ספורט: 950,000 ₪ 

    dddd