תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • יונדאי
  • יונדאי קונה
  • יקנו? יונדאי קונה בישראל

    יונדאי קונה

    יונדאי קונה נוחת בישראל ומתמקם בראש הקטגוריה עם חבילת ערך מעניינת של מנוע חזק, הנעה כפולה ואבזור עשיר, במחיר לא נמוך שיתחיל ב-134,000 ₪

    • 02-01-2018
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    יונדאי קונה מעיד - קודם כל ולפני הכל - על שינוי של כמעט 180 מעלות ביחס לליין המוצרים האחר של יונדאי, לפחות בדגמים בהם הוא התחיל להימכר היום בישראל. לא עוד מערכות הנעה מיושנות, עיצוב סולידי ואבזור שמסמן "וי" על הסעיפים הנחוצים אבל לא הרבה מעבר לכך, כמו שפגשנו ב-i30 היוצאת, באלנטרה וה-i20 הנוכחיות ובגרסאות הבסיס של הטוסון, אלא "העמסה" של כמעט כל מה שיש ליצרן להציע וכיוון למדרגת מחיר גבוהה מעט ביחס למתחרים הישירים.

    הקונה מתייצב ליד (ומעל) ה-i20 קרוס ומכוון לפלח שוק אחר כמעט לחלוטין. הוא מגיע כשהוא מצויד במנוע החזק ביותר בליין המנועים העממיים של יונדאי - 1.6 ליטר טורבו בנזין עם 177 כ"ס ו-27 קג"מ (זהה למנוע של קיה ספורטאז' ויונדאי טוסון), מערכת הנעה כפולה ותיבת שבעה הילוכים כפולת מצמדים. מה ששם אותו בראש קטגוריית הג'יפונים הקטנים בכל הנוגע לביצועים עם 7.9 שניות למאה קמ"ש. מאידך, צריכת הדלק המוצהרת לא מזהירה (אבל גם לא מפתיעה) - 14.9 ק"מ לליטר.

    גם מבחינת ממדים הקונה נכנס לקצה העליון של הקטגוריה, עם בסיס גלגלים של 260 ס"מ (דומה לסוזוקי קרוסאובר, פיאט 500X והונדה HRV) אורך ורוחב של 416.5 ו-180 ס"מ בהתאמה, ותא מטען בנפח 361 ליטר (1143 בקיפול המושבים).

    גם בכל הנוגע לאבזור יונדאי קונה לא מכוון להתחרות בג'יפונים הזולים, אלא הולך לכיוון של "שים הכל". כמעט לפחות, שכן יש פרטי אבזור בחו"ל שאינם מגיעים לישראל כמו מושבים חשמליים או ריפודי עור. מה שכן מגיע, כבר מגרסת פרימיום הבסיסית, הוא אבזור בטיחות כמעט מלא שכולל בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב, ניטור שטחים מתים עם התרעה על תנועה חוצה ברוורס, והתרעה על עייפות הנהג. למה "כמעט" מלא? ובכן כי אין בנמצא - גם לא בגרסה הבכירה - בקרת שיוט אדפטיבית ופנסי קסנון או לד.

    אבזור הנוחות גם הוא מהעשירים בקטגוריה, עם חישוקי 17 או 18 אינץ' (בהתאם לגרסה), מערכת מולטימדיה מקורית עם קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קאר לצד מערכת הקונקטד של כלמוביל (שבניגוד לדגמים הקודמים, יושבת על החומרה המקורית), מצלמת רוורס מקורית, בקרת אקלים, קיפול מראות חשמלי, חיישן אורות ועוד. גרסת סופרים (Supreme) הבכירה תוסיף כניסה והנעה ללא מפתח, משטח טעינה אלחוטית לנייד וצביעה דו-גונית, לא תוספת אבזור גדולה בעבור 6,000 שקלים שהם ההבדל בין שתי הגרסאות. את המפרט המלא תוכלו לקרוא כאן.

    בסיכומו של עניין, היונדאי קונה, עם מחירים של 134 ו-140 אלף שקלים, נכנס לטווח המחירים העליון של הקטגוריה, אך מצד שני גם מציג הצעת ערך מעניינת מאוד בזכות המנוע החזק והביצועים הטובים ביותר בקטגוריה, האבזור העשיר מאוד - הן הבטיחותי והן ה"פינוקי" - והעיצוב היוצא דופן (מישהו אמר "קקטוס"?).

    לצד הקונה ה"רגילה" אנשי כלמוביל ציינו כי הם הזמינו מספר יחידות מצומצם של גרסה מיוחדת של הקונה, שעונה לשם "איירון מן". וכן, זה בדיוק מה שאתם חושבים שזה. גרסה בצביעה מיוחדת, עם פנסי לד מיוחדת וקישוטים מיוחדים שיקרצו במיוחד לחובבי גיבור הקומיקס השחצן וה... איך הוא אמר את זה? גאון, פלייבוי, פילנטרופ, מיליארדר? הגרסה הזו תהיה יקרה יותר מהגרסאות הרגילות, ואנשי היבואנית לא נקבו במספרים מדוייקים - לא באשר למחיר ולא באשר לכמות היחידות שתגיע, וציינו שזאת תהיה גרסה שתימכר רק למי ש"ממש ירצה" ולא משהו שיעטר את כל אולמות התצוגה והמפרטים.

    מאנשי כלמוביל נמסר כי הם קיבלו הקצאה של 1,000 כלי רכב בלבד לכל שנת 2018, כך שאנחנו לא צופים שהקונה יציף את כבישי ישראל בחודשים הקרובים, אלא ישאר (בדיוק כפי שכלמוביל מתכננת) מוצר יחסית נישתי שמהווה אמירה ומקדם מכירות יותר מאשר מוצר שוק-המוני. כך או כך, נראה שכדאי שנתחיל להתרגל למשפט "הג'יפון הקטן הכי מעניין...? אני חושב שהיונדאי".

    חושבים שכלמוביל "יעיפו" את כל ההקצאה תוך חודשיים? או שהקונה תישאר לעטר את אולמות התצוגה עם המחיר הזה? זוכרים מה באמת אמר על עצמו RDJ בסרט? הצטרפו לדיון בפורום וספרו לנו.

    dddd