תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פיגו
  • פיגו 308 סטיישן
  • פיג'ו 308 סטיישן המחודשת בישראל

    פיגו 308 סטיישן

    אחרי ה-GTi, מגיעה לישראל גרסת הסטיישן של ה-308. עם מנועי בנזין ודיזל משופרים, ותא נוסעים ועיצוב מעודכנים. החל מ-135,000 ₪

    • 28-12-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    חברת לובינסקי, יבואנית פיג'ו לישראל, השיקה באוקטובר האחרון את ה-308GTi. שם השינויים היו קטנים יחסית, וכללו בעיקר עדכוני עיצוב ותוספת מערכות בטיחות. כעת מתחילה פיג'ו ישראל בשיווק גרסת הסטיישן של ה-308 הרגילה, שכוללת גם היא את אותם שינויים לעיצוב החוץ והפנים, ותוספת מערכות הבטיחות, אלא שהפעם היא גם מקבלת שיפורים די נרחבים למנועים ומוסיפה להיצע גם מנוע דיזל.

    כאמור, על פניו ה-308 סטיישן לא עברה שינויים משמעותיים. העיצוב החיצוני דומה מאוד לזה של הדגם המוחלף, כשההבדלים העיקריים הם פגושים וגריל קדמי חדשים. בפנים השינויים מעט יותר מורגשים בזכות ידית הילוכים חדשה ומסך מולטימדיה משופר.

    את ההבדלים המשמעותיים באמת רואים כאשר יורדים אל מתחת לברזלים. מנוע הטורבו בנזין - 1.2 ליטר שעדיין מפיק 130 כ"ס ו-23.4 קג"מ, קיבל כמה עדכונים בהם מערכת ניהול הזרקה חדשה ומדוייקת יותר, ממיר קטליטי חדש, העלאת לחץ הזרקת הדלק (ל-250 באר), ומגדש טורבו חדש. שיפורים אלה ואחרים תרמו לשיפור צריכת הדלק שעומדת כעת (בתנאי מעבדה) על 20.4 ק"מ לליטר (19.2 בדגם היוצא). הביצועים נותרו ללא שינוי, עם 10.1 שניות למאה קמ"ש ו-198 קמ"ש מרביים.

    לצד מנוע הבנזין, ה-308 סטיישן המחודשת מקבלת הפעם גם את מנוע ה-1.6 ליטר טורבו דיזל המוכר של היצרנית. הוא מפיק 120 כ"ס ו-30.6 קג"מ, והוא יאיץ למאה קמ"ש רק בחצי שניה לאט יותר מהבנזין ולמהירות מרבית שנמוכה יותר ב-14 קמ"ש. זה, יחד עם צריכת משולבת מוצהרת של 25 ק"מ לליטר ופער מחירים של 3,000 ₪ (135 לבנזין, 138 לדיזל), הופך את כדאיות גרסת הבנזין למוטלת בספק.

    רשימת האבזור של ה-308 סטיישן התעדכנה גם היא, אם כי בשיעור קטן משמעותית מאשר היצע המנועים. ה-308 סטיישן תימכר - כבעבר - בגרסת אקטיב בלבד, והיא תכלול כעת אופציה למערכת המולטימדיה Touch של לובינסקי ואיתורן, ומערכות בטיחות מקוריות הכוללות התרעה על סטיה מנתיב, זיהוי תמרורים, עמעום אור גבוה אוטומטי וחיישני רוורס. בנוסף, כדי לעמוד בתקנה החדשה, תקבל המכונית גם מערכת מובילאיי לטובת התרעה על אי שמירת מרחק.

    בחו"ל מוצעת ה-308 על שלל גרסאותיה גם עם מערכת לבלימת חירום אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב, ובקרת שיוט אדפטיבית, ומחברת לובינסקי נמסר כי המערכות האלה צפויות להגיע גם אלינו לקראת אמצע השנה. אם כי עדיין לא ידוע אם יוצעו בתוספת תשלום, בגרסה בכירה או ללא חיוב.

    dddd