תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סיאט
  • סיאט ארונה
  • סיאט ארונה בישראל

    סיאט ארונה

    באיחור ניכר נכנסת סיאט לשוק הג'יפונים הקטנים, והיום הוא נוחת בישראל עם אבזור עשיר ומחירים תחרותיים. קבלו את סיאט ארונה - החל מ-110,000 ₪

    • 26-12-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    לפעמים, עדיף להגיע למסיבה באיחור אופנתי ו"לדפוק הופעה" מאשר להגיע בזמן בלי להספיק לגהץ את החולצה או להתאים את הנעליים לחגורה. סיאט, כך נראה, בחרה באופציה הראשונה. שוק הג'יפונים הקטנים רותח, אבל הוא רותח כבר אי-אילו שנים, כמעט עשור למעשה מאז הצית הניסאן ג'וק את התשוקה של ההמונים ל"ג'יפים קטנים" ב-2010. הג'וק המשיך להימכר במספרים מאוד יפים לכל אורך הקריירה שלו, אולם הוא זכה לעדנה קצרה מאוד אצל "מביני עניין" בעיקר בשל היותו צפוף, חיסרון רציני לרכב שעל פניו מנסה להוות תחליף למכונית משפחתית.

    עד לפני מספר חודשים, סיאט הייתה בנקודה דומה, פשוט לא היה לה מוצר טוב ומודרני מספיק לבסס עליו ג'יפון. האיביזה כבר הייתה קשישה וצפופה ממרבית חברותיה לקטגוריה. אז סיאט החליטו לא להיכנס לקטגוריה בכל מחיר והמתינו לאיביזה החדשה. אם תשאלו אותנו, ההמתנה השתלמה. מאוד אפילו.

    סיאט ארונה, שנוחת היום בישראל מציג לא רק פלטפורמה גדולה שמאפשרת תא נוסעים ומטען מרווח מרוב המתחרים שלו, אלא גם מציע חבילה טכנולוגית שמביישת את רובם. ה"בעיה" היא, שאחרי שצ'מפיון "הרגילו" אותנו למחירים תחרותיים עם האיביזה היוצאת והחדשה, עם הלאון ובמידה מסוימת גם עם האטקה, לא ממש היתה להם ברירה אלא להשיק גם את הארונה במחירים תחרותיים למדי.

    סיאט ארונה נוחת בישראל כשהוא - בגדול - עוקב באופן די מדויק אחר המתכון של האיביזה, כאשר שתי יוצאות הדופן היחידות הן גרסאות הרפרנס הבסיסיות שאינן זמינות בארונה. כך למשל מקבל הג'יפון שתי יחידות הנעה - 1.0 ליטר טורבו בנזין (115 כ"ס, 20.3 קג"מ) המשודך לתיבת שבעה הילוכים כפולת מצמדים ו-1.5 ליטר טורבו (150 כ"ס, 25.4 קג"מ) עם תיבה ידנית (רק בגרסה הבכירה ביותר) וארבע רמות גימור - סטייל בסיסית, FR בינונית, FR פרו בכירה ו-FR איבו שמקבלת את אותו האבזור של ה-FR פרו לצד המנוע החזק והתיבה הידנית כאמור.

    הביצועים של הארונה עומדים על 10 שניות למאה קמ"ש וצריכת דלק ממוצעת (מוצהרת) של 20 ק"מ לליטר עם המנוע הקטן ו-8.3 שניות למאה לצד 19.6 ק"מ לליטר במנוע החזק.

    מבחינת בטיחות, הארונה מקבל את אותו אבזור כמו באיביזה - בלימת חירום אוטונומית (פעילה במהירויות של 10-210 קמ"ש עם מניעת התנגשות עד 80 קמ"ש) עם זיהוי הולכי רגל (מניעת התנגשות עד כ-45 קמ"ש), בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת עייפות, ובנגיוד לאיביזה, פה תקבלו החל מגרסת FR גם ניטור שטחים מתים. בעקבות התקנה החדשה, המחייבת כל רכב שיעלה לכביש מהראשון לינואר 2018 בהתקנת מערכת התרעה על סטיה מנתיב, יקבל הארונה מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית.

    רשימות אבזור הנוחות של הארונה זהות כמעט לחלוטין לאלו של האיביזה, עם "נצחון בנקודות" לג'יפון. בגרסת סטייל מקבל הארונה בקרת אקלים מפוצלת, כניסה והנעה ללא מפתח, תאורת יום מבוססת לד ופנסי לד אחוריים, ופונקציית Full Link לשיקוף הטלפון במערכת המולטימדיה (המסך והמערכת עצמה זהים - 8 אינץ'). בנוסף, יקבל הארונה סטייל גם אפשרות לצביעה דו-גונית בעלות של 2,500 ₪ (מתנה ל-300 הרוכשים הראשונים וכלול בגרסאות האחרות).

    בגרסת FR השינויים קטנים עוד יותר, אלא שהפעם הם לאו דווקא לטובת הארונה, שמגיע ללא חלון שמש פנורמי שקיים באיביזה, אבל מפצה על כך בחיישני חניה אחוריים מקוריים וכאמור גם במערכת לניטור שטחים מתים ש"קצת" יותר חשובה מסאנרוף.

    גרסאות ה-FR פלוס והאיבו בארונה ובאיביזה זהות לחלוטין, בכולן תקבלו פסי לד מלאים, מושבי עור ואלקנטרה, מערכת שמע מבית Beats עם שבעה רמקולים וחישוקי 18 אינץ' (17 אינץ' באיביזה FR פרו ו-18 באיביזה איבו). את המפרט המלא תוכלו לקרוא כאן.

    סיאט ארונה - גרסאות ומחירים:
    1.0 סטייל אוטומטית: 110,000 ₪
    1.0 FR אוטומטית: 116,000 ₪
    1.0 FR פרו אוטומטית: 129,000 ₪
    1.5 FR איבו ידנית: 138,000 ₪

    dddd