תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • הונדה
  • הונדה אינסייט
  • תובנה - הונדה תחזיר את האינסייט ב-2019

    הונדה אינסייט

    הונדה חושפת פרטים ראשונים אודות האינסייט הבאה, שתיכנס להיררכיה מעל הסיוויק ההיברידית ותוצג כאב טיפוס בתערוכת דטרויט הקרובה

    • 20-12-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    ב-2009 הציגה הונדה את הדור השני של האינסייט, שהיה בתכלס הדור הראשון שהיה מכונית ראויה לשימוש משפחתי (במידה מסוימת) שכן הראשון היה בעל שתי דלתות בלבד וסבל משימושיות טעונת שיפור. את האינסייט הפסיקה הונדה לייצר אחרי תקופה יחסית קצרה של חמש שנים בלבד, בגלל שגם היא לא הצטיינה בשימושיות, והיות והיא עשתה שימוש בפלטפורמה של הג'אז, שקיבלה בעצמה גרסה היברידית והייתה מעט שימושיות יותר, לאינסייט לא הייתה הצדקה אמיתית.

    היום, כ-4 שנים לאחר הפסקת הייצור של האינסייט ההיא, הונדה יוצאת בהודעה שרומזת על כך שהיא בעצמה קיבלה סוג של אינסייט (תובנה, באנגלית) ושהיא תחזור לייצר את המכונית, אולם במתכון מעט אחר. האינסייט העתידית תוצג כאב טיפוס בתערוכת דטרויט שתתקיים בינואר הקרוב, והיא תכנס לייצור ותתחיל להימכר כמודל 2019 (בקיץ 2018), והיא תיכנס להיררכיית הדגמים של היצרנית היפנית מעל הסיוויק.

    ההודעה הזו, יחד עם הכוונה של הונדה שלא להמשיך לייצר את האוונסיס, ההיגיון אומר שהאינסייט העתידית למעשה תחליף את האוונסיס כמכונית המנהלים האירופאית של הונדה. אלא שאז מגיעים לחד הציטוטים בהודעה לעיתונות, שמגיעים מפי סמנכ"ל הונדה ארה"ב. במבט יותר רחב, הפריוס של טויוטה גם היא נמצאת בדיוק במקום המקביל בהיררכיה - בין הקורולה לקאמרי, והיא לא רק שמשווקת באופן גלובלי, אלא זוכה להצלחה מסחררת בצפון אמריקה. אז אולי האינסייט החדשה תעשה את שני התפקידים, ובמקביל גם תנסה לא לדרוך על אצבעותיה של הקלאריטי שמציעה גם היא מערכת הנעה היברידית ומידות דומות.

    פרטים טכניים על האינסייט הונדה שומרת קרוב לחזה עד ליום החשיפה, והיא מסתפקת באמירות בסגנון של "שינוי מהותי של אופי העיצוב", "פניה ללקוחות מיינסטרים", שרומזים על כך שהאינסייט צפויה להיות חלופה היברידית למכונית רגילה יותר מאשר אמירה סביבתית או הצהרה - תפקיד שישאר שמור לקלאריטי.

    ממעט התמונות שחשפה היצרנית, ניתן לראות שאכן האינסייט העתידית תהיה רחוקה שנות אור מהדור הקודם, עם עיצוב שמתיישב בדיוק בין הסיוויק לאקורד. מרכב "ליפטבק" עם ישבן קטן ותא מטען שנפתח ללא החלון האחורי, פס כרום גדול שמחבר בין הפנסים הקדמיים וחישוקי "הייבריד" טיפוסיים עם חריצים קטנים.

    הפרטים המלאים של הונדה אינסייט, צפויה היצרנית לשחרר עם החשיפה ב-15 לינואר.

    dddd