תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סובארו
  • סובארו XV
  • סובארו XV החדש בישראל - נהיגה ראשונה

    סובארו XV

    סובארו XV החדש מגיע לישראל, יצאנו לנהיגה ראשונה בכביש ובשטח

    • 19-12-2017
    • מאת: יואב אשד | צילום: רונן טופלברג, פבל צ'רניצקי

    הארבע על ארבע הכי נמכר במדינה מתחדש, והפעם, מלבד להוביל את המכירות של סובארו הוא זוכה להיות הדגם הראשון של היצרן בארץ שמקבל את מערכות הבטיחות המקוריות של היצרן - ה-EyeSight.

    ה-XV החדש הוא דגם מרכזי בארסנל של סובארו ישראל והיבואן מצפה להעלות 4000 כלים לכביש בשנה הבאה.

    מתחת למכסה המנוע פגשנו באותו מנוע 1.6 מוכר מהדגם היוצא שעבר כמה עדכונים, ההספק והמומנט נותרו ללא שינוי - 114 כ"ס ו-15.3 קג"מ, אולם במסגרת השדרוג הוא עבר דיאטה שהורידה ממשקלו 20 ק"ג. לצידו מוצע גם מנוע ה-2.0 ליטר המוכר של סובארו שמפיק 150 כ"ס ו-20 קג"מ. שני המנועים משודכים לתיבת הילוכים רציפה.

    השילוב בינו לבין התיבה הרציפה של סובארו מאפשר צריכה משולבת מוצהרת של 15.6 קילומטר לליטר, במסגרת נסיעת המבחן המספר היה קרוב יותר ל-12 ק"מ לליטר. לא רע, אבל גם לא טוב במיוחד. בכביש הביצועים דיי פושרים. היציאה מהמקום נעשית בהחלטיות, אבל עקיפות מצריכות תכנון מקדים וסבלנות.

    בשבילים ובשטח לא נתקלנו במחסור, הכוח מספק בהחלט. על מנת להדגים את יכולות השטח של ה-XV נסענו בשיירה עם מדריכים מטעם סובארו, ואלו לקחו אותנו דרך שבילים לא סלולים, עליות תלולות ומכשולים קלים, ואיתם ה-XV התמודד בכבוד. הוא מאפשר לנסוע בביטחון על שבילים לא סלולים.

    לאחר השבילים, עברנו לתקל מכשולים מעט יותר קשים. ושם, באופן מאוד לא אופייני להשקות נהיגה - בהן כמעט בכל המקרים נבחר מסלול שתפור בדיוק למידותיו של הרכב - לקחו אותנו לכמה מכשולים שמשפחות מהזן ה"מטייל" כנראה לא יפגשו בכלל, או לפחות לא בלי מדריך. כאן התחיל ה-XV להתקשות, ובחלקים מסוימים חלק מהרכבים אפילו הרימו ידיים. משיחות שערכנו עם המדריכים, העניין כנראה נעוץ בתיבת ההילוכים שהתחממה, ואכן, אחרי המתנה קצרה ה-XV צלח את המכשולים.

     

    בתא הנוסעים ארבע מבוגרים ימצאו מרווח מצוין מלפנים ומאחור, וגם יהנו ממושבים נוחים ותומכים, אם כי בעלי בסיס קצר מהרצוי.

    המתלים אמנם רכים מאוד, אבל ה-XV מציע נוחות טובה מאוד ונשאר מרוסן ויציב על הכביש ובשטח. גם לאחר נסיעה של כמה שעות על כבישים ושבילים לא סלולים לא יצאנו עייפים. בידוד הרעשים פחות טוב מהרצוי, כאשר רעשי רוח נשמעים כבר מאזור שמונים קמ"ש מאזור קורות A. ראוי לציין כי על הרכב שלנו הותקנו מגני רוח שבוודאי לא תרמו לחרישות.

    ביחס לדגם היוצא, ה-XV מציג שיפור משמעותי בתא הנוסעים, וביחס לאימפרזה יש שיפור קל ותוספת של תפרים כתומים ברחבי הקבינה ששוברים את האווירה הקודרת של הפנלים הכהים.

     

    כאמור, סובארו XV הוא הרכב הראשון בישראל שמקבל את ה-EyeSight, חבילת מערכות הבטיחות המקוריות של סובארו. אולם המערכת לא תגיע כסטדנרט, אלא רק ברמת הגימור הבכירה בעלת אותו השם. שתי הגרסאות האחרות, קלאסיק ופרימיום, יסתפקו במערכת התראה בהתקנה מקומית.

    אלה שיבחרו באייסייט (ועם הפרש של 6,000 ₪ מהגרסה הבסיסית, אין באמת סיבה לוותר עליה), יקבלו מגוון מרשים של מערכות בטיחות אקטיביות ופסיביות. תראה על רכב בשטח מת, בלימה אוטונומית גם בנסיעה קדימה (בכל טווח המהירויות) וגם בנסיעה לאחור, התראה על סטייה מנתיב (ללא תיקון), עמעום אורות גבוהים אוטומטי, זיהוי הולכי רגל ודו"ג ועוד.

    גם אבזור הנוחות לא חסר, והחל מהגרסה הבסיסית (קלאסיק) מקבלים מערכת מדיה עם תמיכה באפל קאר פליי ואנדרואיד אוטו, בלם יד חשמלי, מצלמת רוורס, קיפול מראות חשמלי ומערכת X מוד לטובת שיפור אחיזה בשטח.

    קלאסיק האמצעית מוסיפה גם מולטימדיה גדולה יותר עם הפעלה קולית, משענת יד נשלפת במושב האחורי וחיישני גשם ואורות, והבכירה מבינהן, האייסייט, מלבד המערכות החשובות מוסיפה גם בקרת שיוט אדפטיבית שעובדת מצוין גם בתנועה זורמת וגם בפקק, חיישני רוורס מקוריים, כניסה והנעה ללא מפתח, פנסי לד מלאים ועוד.

    לסיום, ה-XV מקבל גם הוזלה די משמעותית במחיר (ביחס למחירי המחירון הישנים. קיימים מבצעי 0 ק"מ בהם המחירים נמוכים משמעותית). מנוע ה-1.6 ליטר ימכר ב-3 רמות גימור: קלאסיק, שתעלה 139,000 ₪ (135,000 ₪ בתקופת ההשקה); פרימיום, שמחירה יעמוד על 140,000 ₪; ואייסייט, במחיר 145,000 ₪ (144,000 ₪). מנוע ה-2.0 ליטר יוצע ב-2 רמות גימור: קלאסיק ב-148,000 ₪ (145,000 ₪) ואייסייט ב-156,000 ₪.

    בנוסף להשקת ה-XV בישרו אנשי סמל"ת על דגמים נוספים שצפויים להגיע בשנה הקרובה והוזלות של כל דגמי סובארו למעט הלבורג. קרייזלר תנסה לחזור למשחק עם הפסיפיקה החדש, המיניוואן שיורש את מקומו של הטאון אנד קאנטרי, ג'יפ תתחדש ברנגלר החדש ובקומפאס, ואיווקו תשיק משאית חדשה.

    סובארו אימפרזה סדאן תקבל מעתה אופציה למנוע 2.0 ליטר ב-130,000 ₪
    אימפרזה האצ'בק עם מנוע 2.0 ליטר תעלה 129,000 ₪ (הוזלה של 6,000 ₪)
    B4 קלאסיק תעלה 160,000 ₪ (הוזלה של 15,000 ₪)
    פורסטר X יעלה 190,000 ₪ (הוזלה של 7,000 ₪)
    פורסטר XS יעלה 200,000 ₪ (הוזלה של 15,000 ₪)
    אאוטבק X יעלה 200,000 ₪ (הוזלה של 5,000 ₪)

     

    יש לכם שאלות על סובארו XV? רוצים לספר לנו מה אתם חושבים עליו או סתם לדבר על כל דבר אחר? הצטרפו לדיון בפורום.

    dddd