תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • הונדה
  • הונדה סיוויק
  • הונדה סיוויק טייפ R החדשה בישראל

    הונדה סיוויק

    אחרי ששבתה את לבבותיהם של אינספור עיתונאי רכב בחו"ל, הונדה סיוויק טייפ R נוחתת בישראל עם מנוע 2.0 ליטר טורבו, תיבת הילוכים ידנית ו-319 כ"ס לגלגלים הקדמיים. שלכם תמורת 265,000 ₪

    • 13-12-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    לא הספקנו להגיד "רובינזון קרוזו" בין חשיפת הונדה סיוויק טייפ R החדשה באירופה לבין פרסומים שונים על כך שיש כאן "מלכה חדשה לקטגוריה". בשבועות האחרונים, עם השנה החדשה שנמצאת מעבר לפינה, החלה הסיוויק גם לקטוף תארי "מכונית השנה" לרוב. בקיצור, נראה שגם הפעם הונדה עשו את העבודה כמו שצריך.

    ועכשיו גם אתם יכולים. כי בשקט בשקט, בלי הודעות לעיתונות, אירועים מפוצצים או ימי נהיגה מרוכזים, הסיוויק טייפ R החדשה פשוט "צצה" באתר של הונדה ישראל. עם מפרט, מחיר, והכל.

    הסיוויק גם בגרסת רגילה היא מכונית די מוחצנת, אז על מנת לבדל את הטייפ R, היא מקבלת חישוקי 20 אינץ', שלושה אגזוזים, פתחי אוורור לגלגלים הקדמיים, פגושים וחצאיות אגרסיביים עוד יותר (כן, יש דבר כזה), וספוילר מוגזם אפילו יותר משל הגרסה הרגילה. תא הנוסעים מקבל את "נגיעות האדום" המחייבות ברכב ספורטיבי, וכדי להגזים גם כאן, גם המושבים ספורטיביים מאוד ואדומים עוד יותר. כדי לסגור את תחושת הייחודיות (שלא לומר להרגיע את תחושת ה"הוצאתי 265 אלף שקל על סיוויק"), כל מכונית תקבל לוחית ייחודית עם המספר הסידורי שלה.

    את המפרט המלא של הסיוויק טייפ R תוכלו לקרוא כאן. נציין את הנקודות הבולטות, בהן מערך בטיחות שכולל בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטיה מנתיב, פנסי לד מלאים עם עמעום אורות גבוהים אוטומטי וכמובן בלימת חירום אוטונומית. אבזור הנוחות כולל מושבי ספורט, בקרת אקלים (לא מפוצלת) שני שקעי 12V, מערכת מולטימדיה מקורית עם 8 רמקולים ומסך 8 אינץ' ועוד.

    אבל זה לא באמת מה שמעניין במכונית כזו. מה שמעניין בה זה הברזלים והמספרים שהם מפיקים. שני המספרים העיקריים הם 5.8 ו-319 - שניות למאה קמ"ש וכוחות סוס שמופקים ממנוע 2.0 ליטר טורבו. זה לא רק ההספק הכי גבוה במכונית הנעה קדמית, אלא שיחד עם מחיר של 265,000 ₪ גם שם אותה קרוב מאוד למובילות הקטגוריה בכל הנוגע ליחס של כ"ס לשקל עם 830.7 שקלים עבור כל כ"ס (לעומת 793 בלאון קופרה, 750 ברנו קליאו טרופי ו-703 ב-308GTi).

    המומנט, מאידך, מעט סטנדרטי יותר - 40.8 קג"מ. והוא עובר לגלגלים הקדמיים דרך תיבת שישה הילוכים ידנית ודיפרנציאל קדמי מכאני מוגבל החלקה חכם. כדי לעזור לטייפ R בתחום האחיזה, היא מצוידת בבולמי זעזועים אדפטיביים, וכדי למקסם את האטרף (או להוריד אותו למינימום ביומיום - משהו שהיה חסר בדגמים הקודמים) ישנו גם בורר מצבי נהיגה.

    מחירה של הונדה סיוויק טייפ R יעמוד על 265,000 ₪, מחיר שמשאיר אותה בסביבת אותן מתחרות כמו הדגם היוצא - קרי מעט מתחת לגולף R (מתיחת הפנים טרם נחשפה), אאודי S3 (שעולה 323 אלף ₪), ב.מ.וו 140 שעולה 327 אלף ₪), ונותנת אופציה מעט אחרת, חזקה יותר אך גם יקרה יותר, לספורטיביות עממיות כמו לאון קופרה (230 אלף ₪), גולף GTI (210 אלף ₪), 308GTi (190 אלף ₪) ומגאן RS (נחשפה, טרם הגיעה לישראל). דבר אחד בטוח, יהיה מעניין.

    יש לכם שאלות על הונדה סיוויק טייפ R? רוצים להגיד לנו מה אתם חושבים עליה (ובוא, אנחנו יודעים שאתם בטוח חושבים עליה משהו)? הצטרפו לשיחה בפורום.

    dddd