תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • לקסוס
  • לקסוס RX
  • מרחיב את המשפחה - לקסוס RXL נחשף

    לקסוס RX

    לקסוס חשפה בתערוכת לוס אנג'לס את ה-RXL, גרסת מוארכת עם שבעה מושבים ל-RX המוכר

    • 07-12-2017
    • מאת: זיו כהנא | צילום: יצרן

    לקסוס RX, רכב הפנאי הגדול של לקסוס והרכב הנמכר ביותר שלה, הוצג בדורו הנוכחי והרביעי במספר כבר לפני כשנתיים. כעת החליטה לקסוס להרחיב את משפחת הדגם, עם הצגתה של גרסה בעלת מרכב מוארך ושורת מושבים שלישית.

    הגרסה החדשה תיקרא באופן לא מפתיע במיוחד, RXL והיא תוצע כמו בשאר דגמי ה-RX בגרסת 350 עם מנוע V6 בנזין בנפח 3.5 ליטרים או בגרסת  450hעם יחידת הנעה היברידית אשר מתבססתעל אותו מנוע בנזין. ככל הנראה גרסת ה-200 עם מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים אשר קיימת ב-RX, לא תוצע ב-RXL.

    ה-RXL מציע מרכב ארוך ב-11 ס"מ בהשוואה ל-RX הרגיל (בסיס הגלגלים זהה), אשר כולו מוקדש לטובת שורת המושבים הנוספת, יחד עם דלת תא מטען שעוצבה מחדש על מנת לספק מרווח ראש טוב יותר ליושבים בשורה השלישית. ה-RXL יוצע בשתי תצורות סידור מושבים - אחת עם שישה מושבים בסה"כ וזוג מושבים בכל שורה ("מושבי קפטן"), ושניה שגרתית יותר עם שבעה מושבים בתצורת 2+3+2.

    הגישה לשורת המושבים השלישית בגרסה בעלת 7 מושבים, נעשית באמצעות מנגנון אשר מקפל ומסיט את שורת המושבים השניה לפנים, ובגרסת בעלת 6 מושבים ניתן לגשת לשורה במעבר ברווח שבין מושבי השורה השניה. שתי הגרסאות יכללו מושבי עור מלאים ומערכת מיזוג עם בקרת אקלים מפוצלת ל-3 איזורים ופתחים בשורת המושבים השלישית.

    מלבד שינויים אלו, זהה ה-RXL ל-RX הרגיל עם סביבת נהג זהה לחלוטין. אבזור הבטיחות המוצע ב-RXL בדומה ל-RX, כולל בין היתר התרעה ותיקון סטייה מנתיב, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, בקרת שיוט אדפטיבית ואורות גבוהים אוטומטיים.

    לישראל צפוי לקסוס RXL להגיע במחצית השניה של שנת 2018.

     

    dddd