תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פיגו
  • פיגו 5008
  • מבחן דרך: פיג'ו 5008 – להתבגר בכיף

    פיגו 5008

    המכונית הכי משפחתית של פיג'ו התייצבה למבחן במערכת האתר וגרמה לנו להבין – התבגרנו

    • 10-04-2011
    • מאת: שלומי צרפתי

    באותה השנייה בה הרגשתי שאני מחבב את ה-5008 הבנתי שזה קרה, וזה קרה מהר מידיי. פעם מכוניות בגודל הזה גרמו לי להיזכר במשפחות ברוכות ילדים מהמגזר ההוא. היום ה-5008 קורצת לי ואם שום דבר משמעותי לא ישתנה במערכת הרבייה שלי, בקרוב אני אקרוץ לה בחזרה.
    ולא, זה פשוט לא אמור לקרות. בטח לא למשהו שנראה כל כך... גמלוני.
    בכוונה לא כתבתי מכוער או מוזר. היא לא נראית מספיק מוזר כדי להפוך למעניינת (כמו שהייתה הפיאט מולטיפלה בזמנו) אבל גם לא נראית כמו עוד רכב שגרתי שרואים כל יום. היא לא מספיק מכוערת, עובדה שמצאתי מישהו שחשב שהיא יפה. אני לא מסכים איתו.

    זה לא כל כך משנה כשנכנסים פנימה ומגלים שהיא שקטה, נעימה, נוחה מאוד ובעלת עיצוב פנימי נעים ואיכותי למדי. כשנוהגים או נוסעים ב-5008 מורגשת סוג של חמימות שבדרך כלל מוכרת לנו מהפסקות חשמל. הילדה שלי שברה שיא זמן שינה במכונית. בערך 47 דקות שלמות של שינה רצופה, הזמן הארוך ביותר שהיא איי פעם הצליחה לישון רצוף תוך כדי נסיעה, ואני בספק אם השיא הזה אי פעם ישבר. בכלל, ה-5008 היא הרבה יותר אביזר משפחתי מאשר כל דבר אחר ולמרות שהיא מצליחה לעשות עבודה לא רעה בתחום הניהוג, לא ממש התחשק לי לקחת אותה לכבישי נהיגה.

    כן היה חשוב לי לבדוק כיצד מסתדר המנוע הקטן (1600 סמ"ק, טורבו) עם המשקל הלא קטן שלה (כמעט 1600 קילו). היה חשוב לי לבדוק את השילוב של הגיר האוטומטי החדש עם המנוע החדש ואיך, באופן כללי, צולחת ה-5008 את מבחן 7 המקומות, מבחן שהיא לא אמורה להתמחות בו.

    פיג'ו 5008

    הבשורה הראשונה מהמבחן הזה היא שאפשר להוריד את הכוכבית הקטנה שיש ליד כל המלצה על פיג'ו אוטומטית. זהו, הם סוף סוף הצליחו לעשות את זה. עשרות שנים אחרי שבכל שאר העולם הצליחו לעשות את זה בצורה פחות או יותר נורמאלית. פיג'ו עשתה את המהלך הנכון ושמה במכוניות שלה גיר אוטומטי ראוי, יפני. הוא עובד טוב, ממש טוב. עם 6 הילוכים ו-156 סוסים שמגיעים מהמנוע המוגדש ה-5008 מרגישה הרבה יותר קטנה ורזה ממה שהיא באמת. הגיר הזה, בניגוד ל-AL4 הקודם ששרוי במחלוקת, צייתן מאוד ועושה בדיוק מה שמבקשים ממנו. תלחץ יותר על הדוושה - הוא יוריד הילוך. תלחץ הרבה יותר על הדוושה - ירד הילוך נוסף, אם זה אפשרי. זה עובד טוב בשילוב עם המנוע האתלטי הזה שיש לו מספיק כוח ברוב תחומי הסל"ד. גן אחד מה-AL4 כן הצליח לעבור ל-DNA של התיבה החדשה. זה הגן שאחראי לתכונה הכל כך הגיונית שגורמת לגיר לא להעלות הילוך שמרימים את הרגל מדוושת הגז.

    גם מבחינת איכות החומרים, הנדסת האנוש ועיצוב הפנים המצב טוב. פיג'ו הצליחו לייצר משהו שנעים מאוד להיות לידו. את לוח השעונים אני לא כל כך זוכר כי לא הסתכלתי עליו הרבה. את המהירות אפשר לראות על גבי צג פלסטיק שקוף שניפתח בצורה אוטומטית מעל לוח השעונים ומציג בצורה דיגיטלית את המהירות בה אתה נוסע. גימיק מאוד אפקטיבי לדעתי.
    התחושות הנעימות ממשיכות גם בתנועה. ה-5008 מציגה נוחות צרפתית מעודנת ובשילוב עם תא הנוסעים השקט מתקבלת איכות נסיעה מרשימה. חבל שהבת שלי בדיוק נרדמה, ולא הצליחה להתרשם בעצמה.

    פיג'ו 5008

    פיג'ו 5008

    7 מקומות ישיבה ותא מטען קטן הופכים ברגע לחמש מקומות עם תא מטען גדול או לזוג מקומות עם תא מטען שדורש רישום בטאבו. יש כאן גם שני תאי כפפות, אחד מסורתי לנוסעת והשני לנהג. בכלל, יש כאן הרבה תאי אכסון ואפילו תא אחד מקורר, ליד תיבת ההילוכים. החופש שהיה למתכנני פיג'ו מהתלות בשוק האמריקאי אפשר להם להתעלם מהדרישה למקום ייעודי לכוס קפה. היה לי קצת קשה להאמין שזה חסר לי, אבל כמו שכתבתי בהתחלה, התבגרתי.

    בגזרת החסרונות אני רוצה להזהיר את בעלי העור הבהיר מפני שיזוף יתר במושב הקדמי. נהיגה תחת שמש ישראלית תהווה אתגר רציני למאותגרי הפיגמנטים שביננו וקרם הגנה מהשמש נראה כמו פריט חובה באחד מתאי האכסון שפזורים ברכב.  הזכוכית הגדולה והזווית בה הנהג יושב גורמת לכך שהוא נתון לחסדי העננים בכל מה שקשור לצל, ובמזרח התיכון זה רחוק מלהיות אופטימלי.
    גם בנושא צריכת הדלק אני אאלץ לאכזב את חובבי איכות הסביבה. נתון של 10 קילומטרים לליטר בנסיעה שהייתה רובה בין עירונית רגועה אינו מרשים במיוחד.

    פיג'ו 5008    פיג'ו 5008

    פיג'ו 5008

    סיכום:

    ה-5008 היא סוג של אתנחתה במציאות המשפחתית על הכביש. היא קורצת למשפחות עם יותר מ-2 ילדים ולברדור, להם ובעיקר לנהג היא תהפוך את הנסיעה להרבה יותר נסבלת. מי שסדר העדיפויות שלו נמצא שם יגלה שה-5008 מציעה דיי הרבה.
    רוב המתחרות בעלות 7 המושבים זולות ממנה, חלק מהמתחרות מרווחות ממנה ומציעות שורת מושבים שלישית שמתאימה קצת יותר גם למבוגרים. ובכל זאת, כשמשקללים אל התוצאה הסופית את השילוב בין הגיר האוטומטי הטוב מאוד והמנוע המעולה, את איכות החומרים בתא הנוסעים ואת התחושה הנינוחה שמעניקה ה-5008 מתקבלת שורה תחתונה מחמיאה למדי.

    דירוג פיג'ו 5008

    מפרט טכני מלא ומחירון תוכלו למצוא בקטלוג הרכב של CarsForum.

    פיג'ו 5008

    פיג'ו 5008

    dddd