תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מאזדה
  • מאזדה 6
  • מאזדה 6 המחודשת. נחשפת?

    מאזדה 6

    מאזדה חושפת שתי תמונות טיזר של ה-6 הבאה, ולא מצליחה להתאפק מלשפוך את כל הפרטים על הרכב

    • 16-11-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    הדור השלישי של מאזדה 6 - שהושק במקור ב-2012 - צפוי להיחשף בסוף החודש אחרי מתיחת פנים שלישית במספר, כאשר הפעם נראה שהשינויים יהיו הגדולים ביותר, לפחות מבחינה מכאנית. השינויים בעיצוב החיצוני קטנים למדי - אך באופן די מצחיק עדיין גדולים משמעותית מאלו שבוצעו בשתי במתיחות האחרונות - לפי התמונה היחידה שמאזדה שחררה, נראה שהשינויים כוללים חזית מחודשת שהולכת בקו אחד עם החזית של ה-CX5 החדש.

    בפנים, מקבלת ה-6 את מה שמכנה מאזדה "אלגנטיות בוגרת" (בניגוד ל... אלגנטיות ילדותית?)עם שינויים קלים ביותר לעיצוב. למעשה, מלבד הזזת כפתור ההנעה, מתמונת הפנים ששחררה היצרנית אי לא נראה שיש עוד שינויים כלשהם.

    מה שמאזדה כן מציינת, זה את העובדה שה-6 תקבל שדרוג משמעותי של חומרי הדיפון בתא הנוסעים, ויגיעו לשם בין היתר אפילו חלקי עץ סן יפני, שנפוץ בשימוש בבניית כלי נגינה וריהוט מסורתיים. מבחינת אבזור, משפרת ה-6 את רשימת מערכות הבטיחות המוצעות, עם הטמעת סייען פקקים לבקרת השיוט האדפטיבית ומערך מצלמות היקפי.

    אבל החדשה המעניינת ביותר במתיחת הפנים של המאזדה 6, היא יחידת ההנעה שתקבל המכונית "בצפון אמריקה ובשווקים נוספים" - מנוע ה-2.5 ליטר טורבו בנזין שהושק עם ה-CX9. עפ"י ההודעה לעיתונות, המנוע צפוי להפיק "מומנט של מנוע V8 בפח 4 ליטר" - קרי כ-45 קג"מ. כמעט פי 2 ממה שמפיק המנוע הבכיר של ה-6 כיום.

    באותו CX9, אגב, מפיק המנוע 250 כ"ס ו-48 קג"מ, אבל לא מן הנמנע שההספק ישתנה בגלל (או בזכות) כיול שונה למערכת ניהול הטורבו. לצד המנוע החדש, מאזדה גם מחדשת את מנוע ה-2.5 האטמוספרי עם מערכת לניתוק שני צילינדרים כאשר לא נדרש כוח.

    מאזדה 6 המחודשת צפויה להיחשף כאמור ב-29 לנובמבר, והיא תוצג גם בתערוכת לוס אנג'לס בין הראשון לעשירי בדצמבר. טרם ידוע מתי תגיע לישראל.

    dddd