תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מיצובישי
  • מיצובישי ASX
  • מיצובישי ASX בישראל

    מיצובישי ASX

    שבע שנים אחרי שהוצג לראשונה מיצובישי ASX נוחת בישראל במחיר שיתחיל ב-133,000 ₪

    • 13-11-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    בשנת 2010 הציגה מיצובישי את ה-ASX (שכונה בשווקים מסוימים גם RVR) כדי להוות מאין גרסה מקוצרת של האאוטלנדר הקודם (שהושק ב-2006) כדי לעמוד בתנאי סף של מדרגות מס יפניות, לכן החזית של ה-ASX כל כך מזכירה לכם את זו של הדור הקודם של האאוטלנדר, כמו גם את החזית של הלנסר 10 שנמכרה בישראל תחת הכינוי "ג'ט פייטר". את השם ASX נשאו גם שני רכבים נוספים בעבר, אבל הם היו מובילי נוסעים, בעוד זה שעליו אנחנו מדברים היום הוא כאמור קרוסאובר.

    מאז ועד היום, חברת כלמוביל, יבואנית מיצובישי לישראל, הבטיחה כי היא תשיק את ה-ASX בכמה וכמה הזדמנויות ואפילו רשמה מספר רכבים מהדגם עוד בשנת 2011 לצורכי תקינה, אולם כל פעם ההשקה נדחתה או בוטלה בגלל סיבות כאלה ואחרות. היום, אחרי 7 שנים בייצור, אין ספור שינויים קטנים (כיאה לרכב המיועד לשוק האמריקאי) ושתי מתיחות פנים משמעותיות, הוא סוף סוף כאן. ה-ASX מגיע לישראל אחרי מתיחת הפנים השניה, אותה הוא עבר בספטמבר 2016, ולאחר סדרת חידושים שעבר הדגם לרגל שנת המודל 2018 סביב אמצע השנה הנוכחית.

    מבחינת קטגוריה, מעט קשה למקם את ה-ASX בדיוק בנישה הנכונה. מחד - ממדיו דומים לאלו של הקרוסאוברים הבינוניים דוגמת קיה ספורטאז' עם בסיס גלגלים באורך של 267 ס"מ (זהה לאאוטלנדר) ואורך כללי של 436 ס"מ (267 ס"מ ו-448 ס"מ בספורטאז' בהתאמה). מאידך, נפח תא המטען שלו קרוב יותר לג'יפונים הקטנים יותר, עם 393 ליטר (466 ליטר בספורטאז' ו-375 ליטר בסוזוקי ויטארה). התוצאה היא תא נוסעים מרווח יחסית, עם שפע מקום לברכיים במושבים האחוריים, אך יחסית מעט מקום לציוד מאחור.

    ה-ASX מגיע אלינו כשהוא מצויד ביחידת הנעה אחת בלבד, זהה לזו שמשרתת את האאוטלנדר - מנוע 2.0 ליטר אטמוספרי עם 150 כ"ס המעביר את הכוח לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים רציפה. עם משקל עצמי של 1425 ק"ג, התיבה הרציפה, 11.3 למאה קמ"ש ומהירות מרבית של 190 קמ"ש, קשה לקרוא ל-ASX רכב עם ביצועים יוצאי דופן (11.1 בספורטאז' 2.0 ליטר). צריכת הדלק המשולבת, העומדת על 11.4 ק"מ לליטר גם היא ככל הנראה לא תשמוט לסתות בשיחות סלון.

    הדבר היחיד שעומד עם הזמנים ב-ASX הוא אבזור הבטיחות, שנמצא כאן בהרכב מלא כבר מדגם הכניסה, וכולל כמעט את כל המערכות הקיימות אצל המתחרים. הרשימה כוללת בלימת חירום אוטונומית עד 80 קמ"ש, התראה על סטיה מנתיב ועמעום אוטומטי של אורות גבוהים. היינו שמחים לראות גם בקרת שיוט אדפטיבית ותיקון סטיה מנתיב כפי שאפשר למצוא ברכבים אחרים במחירים דומים, גם מאותו בית (יונדאי איוניק ו-i30 לדוגמה).

    אבזור הנוחות גם הוא די טוב ביחס למחיר, עם פריטים כגון מושבי דמוי זמש (Grand Lux בלשון מיצובישי) מחוממים וגג פנורמי בגרסה הבכירה; וחישוקי 18 אינץ', מסילות גג, בקרת אקלים וחיישני אור וגשם כבר ברמת הכניסה. את המפרט המלא תוכלו לקרוא כאן

    עם מחירים שמתחילים ב-133,000 ₪, מיצובישי קובעת רף כניסה גבוה למדי עבור רכב שמחליפו הרוחני (אקליפס קרוס) כבר הוצג, ויתרה מזו, כזה שמיצובישי העולמית עצמה כבר הצהירה על כוונה להשיק לו דור חדש כבר בשנה הקרובה.  

    מיצובישי ASX - גרסאות ומחירים:
    ASX אינטנס: 133,000 ₪
    ASX אינסטייל: 136,000 ₪
    ASX פרימיום: 143,000 ₪

    dddd