תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • טויוטה
  • טויוטה לנד קרוזר
  • מרחיב את המעטפת - טיוטה לנד קרוזר מתחדש

    טויוטה לנד קרוזר

    טויוטה לנד קרוזר עובר מתיחת פנים שתהפוך אותו לבטוח ונעים יותר על הכביש, וגם עביר יותר וקל יותר למיצוי בשטח. בישראל במחצית הראשונה של 2018

    • 09-11-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    טויוטה לנד קרוזר. מישהו באמת צריך הקדמה? לא, נכון? אז בואו נמשיך.

    מתיחת הפנים הנוכחית של הלנד קרוזר - לא הדגם שידוע בארצות שונות כ"לנד קרוזר" ואצלנו כונה בתקופת השיווק הקצרה כ-V8, אלא "פראדו" - היא חידוש לדור החמישי שנמכר מאז 2009, ועובר שינוי קליל פעם בשנתיים-שלוש. האמת היא שאני יכול להבין אותם, אין באמת צורך לבצע שדרוגים גדולים ומורכבים, כל שכן להשיק דור חדש, כאשר רוב המתחרים שלך עברו טרנספורמציה לקרוסאוברים רכים ורכרוכיים; אחד המתחרים העיקריים שלו - הפאג'רו של מיצובישי, נופל ממך ביכולות השטח, והיחידים שיכולים לעשות לך כאב ראש אמיתי (גרנד צ'רוקי, דיסקברי) יקרים ממך משמעותית.

    אז עכשיו, עם כניסתו לשנת הדגם התשיעית שלו, הקרוזר מקבל חזית חדשה ומודרנית יותר תא נוסעים עם חומרים משודרגים שישפרו את איכות הנסיעה על הכביש, ומערכות בטיחות אקטיביות.

    מאחורי העיצוב החדש עומדת סיבה מעניינת שאנחנו לא נתקלים בה בתדירות גבוהה. הפגושים "עוקמו" מעט למעלה כדי לשפר את זוויות הגישה והנטישה, הפינות שלהם הפכו מרובעות יותר כדי לסייע לנהג לזהות איפה נגמר הרכב בשטח, והנורות הראשיות בפנסים זזו כלפי צידם הפנימי של גופי התאורה, כדי למזער את הסיכון שהן יחטפו מכה וינזקו בזמן נסיעה בשטח.

    לצד העיצוב מוכוון המטרה הזה, טויוטה גם משפרת את מערכות העזר לנסיעה בשטח. כך למשל מערכת ה-MTS שלה, או Multi-Terrain Select System, שודרגה עם מצב אוטומטי שיחוש בעצמו את השטח ויפעיל את בקרת הזחילה, וגם שלושה מצבים מתוחכמים מאוד שעושים שימוש במערך המצלמות ההיקפי של הרכב.

    "מבט תחתי" משתמש במצלמה הקדמית ולוקח - ריכוז בבקשה - את התמונה שצולמה לפני שלושה מטרים ובאמצעות תוכנה שם על הוידאו הזה איור של הגלגלים כולל זווית ההיגוי. התוצאה היא שהנהג מקבל תמונה של הקרקע שנמצאת בדיוק מתחת ולפני הרכב, כשהיא מוארת, ומבלי להתקין מצלמה מתחת לגחון ולסכן אותה בשיוף על איזה בולדר.

    מצב "סיבוב תצוגה" מקבל נתונים מחיישן הסבסוב של הרכב, ומסובב את התצוגה על המסך כך שהאופק מאוזן, כדי להציג לנהג תמונה נאמנה למציאות של שיפוע הצד בו נמצא הרכב.

    המצב השלישי והאחרון מאפשר מבט עילי של הרכב, הצגה בנפרד של כל אחת מהמצלמות או כל שילוב שתרצו.

    לצד השיפורים שאמורים לשפר את החיים של היורדים לשטח, טויוטה מציינת גם מספר לא מבוטל של שדרוגים שצפוים להיטיב עם הנשארים על האספלט. אלה כוללים מערכת מדיה עם מסך 8 אינץ', פאנל מעוצב מחדש וממשק משופר של מערכת בקרת האקלים, חומרי דיפון וריפודים איכותיים יותר, חימום לשתי שורות המושבים הקדמיות ועוד.

    בנוסף, הלנד קרוזר המחודש מקבל גם את מערכך הבטיחות האקטיבית של טויוטה - Safety Sense. הוא כולל התרעה על התנגשות עם בלימת חירום אוטונומית עד 80 קמ"ש, בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על סטיה מנתיב, אורות גבוהים אוטומטיים, ניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה חוצה ברוורס והצגת תמרורים.

    טויוטה לנד קרוזר החדש צפוי להגיע לישראל במחצית הראשונה של 2018, בינתיים - הוא החל להימכר באוסטרליה, ושם הוא קיבל הוזלות של 1-2% במחיר. האם יש סיכוי שגם אצלנו נראה הוזלה מסוימת במחירים? כנראה שמוקדם לדעת, אבל אף פעם לא מוקדם לקוות. 

    dddd