תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • קיה
  • קיה אופטימה
  • קיה אופטימה הייבריד החדשה בישראל - נהיגה ראשונה

    קיה אופטימה

    קיה ישראל חוזרת לשוק רכבי המנהלים עם השקת האופטימה הייבריד החדשה, מעל לשנה אחרי שהחלה בשיווק גרסת הדיזל למוניות. החל מ-165,000 ₪

    • 06-11-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: רונן טופלברג, פבל צ'רניצקי

    3.3%, זה גודל נתח השוק של מכוניות המנהלים. זה לא סוד שכל עמישראל, ולמעשה כל העולם, עולה למעלה, לקרוסאוברים. אז למה אם כך, טלקאר, יבואנית קיה, בכלל טורחת להשיק את האופטימה הייבריד החדשה. וכשאני אומר "חדשה", אני מתכוון "לא ממש חדשה", שכן הדגם המדובר של האופטימה הושק בפברואר 2016, וגרסת הדיזל החלה להיות משווקת בישראל בצמוד להשקה העולמית. בינתיים, הספיקה קיה להשיק גם גרסת פלאג-אין הייבריד וסטיישן לאופטימה הנוכחית, אך ייבוא גרסאות אלה עדיין אינו נמצא על לוח השנה של טלקאר.

    העובדה שהיא מופיעה במחירון היבואן במחירי "ללא מע"מ" לצד המחירים המלאים, מרמזים על כך שהאופטימה ה"חדשה" נמכרת בעיקר - גם אם לא באופן בלעדי - לשוק המוניות. גם נתוני המסירות תומכים בזה, עם 393 מסירות של דגמי דיזל ו-2 יחידות בלבד בדגמי הבנזין ב-2016; ו-4 יחידות בלבד בדגמי הבנזין לעומת 179 מכוניות מונעות דיזל בתשעת החודשים הראשונים של 2017 (לפי נתוני איגוד היבואנים).


    צילום: רונן טופלברג

    אז למה, אם כך, טלקאר, שכבר הספיקה למסור למעלה מ-30 אלף מכוניות מתחילת השנה, "מתעסקת בקטנות" ומשקיעה מזמנה וכספה כדי להשיק דגם שעל פניו נראה כה איזוטרי וחסר משמעות, ועוד לעשות זאת באמצעות אירוע נהיגה שלקח למעלה מ-15 כתבים מתל אביב לירושלים, מצגת, מסיבת עיתונאים וארוחת צהריים?

    ובכן, מעבר לעבודה שקצת מוזר לכנות משפחתית גדולה - ועוד של מותג בעל היקף מכירות כמו קיה - "דגם איזוטרי", נראה שאנשי היבואן חושבים אחרת. והאמת היא שגם כאן הנתונים תומכים, עם למעלה מ-4000 מסירות של הסונטה ההיברידית של יונדאי מאז השקתה. נראה, שתמורת ההטבה הנכונה (500 ₪ בשווי השימוש), מוכנים אנשי הליסינג לוותר על ה"ג'יפ" ולעבור למכונית פרייבט נוחה, איכותית וחסכונית מאותו "ג'יפ" מקביל.

    אז אלה הדברים שהובילו את קיה להשיק את האופטימה בשתי רמות גימור. EX הבסיסית תעלה לכם 165,000 ₪ והיא כוללת רשימת אבזור די ארוכה, כשעיקרה - כמו שכבר התרגלנו לקבל מקיה - אבזור בטיחות מקיף שכולל כסטנדרט בלימת חירום אוטונומית (עם התרעה), התרעה על סטיה מנתיב (ללא תיקון), בקרת שיוט אדפטיבית עם סייען פקקים, עמעום אור גבוה אוטומטי, פנסי לד עוקבי פניה (הפנסים הראשיים "פונים" עם ההגה, לא פנסי ערפל שנדלקים עם האיתות). אבזור הבטיחות היחיד שגרסת פרימיום בכירה (175,000 ₪) מוסיפה הוא ניטור שטחים מתים והתרעה על תנועה חוצה ברוורס.

    למעשה, נוצר עם האופטימה הייבריד מצב די אבסורדי מבחינת "ציון בטיחות". למרות השוני בין הגרסאות - ניטור שטחים מתים היא לא מערכת טריוויאלית בשום קנה מידה - שתי הגרסאות נכנסות לקבוצת בטיחות 7, ולמעשה מקבלות את אותה הטבת מס כאשר די ברור שלגרסה הבכירה מגיעה הטבה גדולה יותר. אולי ברגע שמכונית מגיעה לרמת "בטוח כמו מובילאיי", התוספות לא באמת משנות. לכאורה כמובן.

    כפי שאפשר להבין, ברגע שכל הלקוחות של מכוניות המנהלים הולכים לסגמנט אחר, אותן מכוניות צריכות להציע דברים שיפתו את הלקוחות לחזור. וזה בדיוק מה שעושה האופטימה הייבריד עם אבזור נוחות מאוד עשיר. שתי הגרסאות מציעות פתיחת תא מטען חכמה (ע"י עמידה ליד תא המטען למשך כ-3 שניות), וילונות צד אחוריים, מושב נהג חשמלי, ריפוד בד משולב עור (עור מחורר עם חימום וקירור בגרסה הבכירה), מערכת מולטימדיה מקורית עם ווייז, פנגו ואפליקציות נוספות שהוטמעו באופן מקורי לחלוטין, בלי "פריצות מסך" או התקנת דונגלים למיניהם - אולם הן דורשות "לרכב" על חיבור אינטרנט של טלפון.

    0
    צילום: רונן טופלברג

    איכות החומרים באופטימה מאוד דומה לזו של רכבי קיה האחרים, בדגש על הספורטאז' והסורנטו. עם חלקי פלסטיק שחורים בעיקר, אך רכים ועבים, ואיכות הרכבה ללא דופי. הנדסת האנוש טובה ותרגיש טבעית מאוד לכל מי שמגיע מרכב אחר של קיה, ולמעשה גם למי שמגיע מרכבים אחרים. מרכז השליטה על מערכת המיזוג מאוד ברור עם כפתורים גדולים בעלי טקסט גדול, ממשק המולטימדיה בהיר וברור, אבל המסך - כפי שכבר נתקלנו בדגמים אחרים של קיה - דורש לחיצה מאוד אסרטיבית כדי "לקלוט" שלחצתם עליו. שאר התפריטים - אלה שעל ההגה ואלה המופעלים בכפתורים משמאלו, ידרשו מעט הסתגלות, אבל אלו תפריטים שנמצאים בשימוש נדיר (הגדרות בקרת שיוט, נעילת דלתות וכו'), אלו שדורשים התעסקות תדירה יותר, נגישים מאוד (איפוס מחשב דרך, הפעלה/ביטול התרעת סטיה מנתיב וכדומה).

    במסגרת ההשקה, נהגנו כאמור באופטימה מתל אביב לירושלים וחזרה, האופטימה עושה שימוש באותה יחידת הנעה של הסונטה - 2.0 ליטר בנזין עם מנוע חשמלי שמפיקים יחד 192 כ"ס ו-36 קג"מ, שעוברים לתיבת שישה הילוכים אוטומטית ומשם לגלגלים הקדמיים. במסגרת נהיגות המבחן בהשקה, קיבלנו צריכת דלק ממוצעת של כ-14 ק"מ לליטר. מאוד מכובד, אם כי מדובר בתנאים קלים למדי.


    צילום: רונן טופלברג

    ההנאה הגדולה מיחידת ההנעה מגיעה בתחילת הנסיעה עם די הרבה כוח שזמין מיידית, וכאשר סוחטים את הדוושה עוד יותר, מנוע הבנזין משתלב ותורם תוספת כוח נאותה אבל לא מרגשת. בסך הכל, יחידת ההנעה מפיקה ביצועים נאותים - מספקים אך בשום צורה לא מרגשים.

    מבחינת מרווח ונוחות, האופטימה מאוד מזכירה את יונדאי סונטה, עם אופי מאוד נינוח, נוחות גבוהה, מרווח מצויין לארבעה מבוגרים ותא מטען גדול (אך עמוק. בכל זאת, סדאן), ובידוד רעשים ממוצע ומעלה. אמנם הנסיעה ארכה כשעה לכל כיוון, אבל סיימנו כל אחת מהנסיעות רעננים לגמרי בלי שום סימן לתשישות או כאבים כלשהם.

    בשורה התחתונה - שני היתרונות הגדולים ביותר של האופטימה מסבירים בדיוק למה נהגי מוניות כל כך אוהבים אותה - היא נוחה מאוד בנסיעות ארוכות, והיא חסכונית מאוד, כאשר הדגם ההיברידי יציג כנראה מספרים דומים לדגם הדיזל, עם יתרונות קלים בעיר ומחוצה לה - לדגם ההיברידי ולדיזל בהתאמה.

    יונדאי הצליחו להביא עדנה מחודשת לקטגוריית המנהלים בזכות הסונטה, ונראה שעם התמחור שלה (זהה בגרסת הבסיס, 10,000 ₪ פחות בבכירה) קשה מאוד לחשוב על סיבה שהאופטימה לא תזכה לכל הפחות להצלחה דומה, שלא לומר "תעקוף אותה בסיבוב".

    רוצים לשאול אותנו שאלות על קיה אופטמיה החדשה? מכירים אותה ורוצים לספר לנו מה דעתכם עליה? כנסו לפורום והצרטפו לשיחה.

    dddd