תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סיטרואן
  • סיטרואן קקטוס
  • סיטרואן קקטוס מתחדש

    סיטרואן קקטוס

    סיטרואן קקטוס עובר מתיחת פנים של אמצע החיים, מתחדש במערך מתלים חדש ומוותר על חלק האייר-באמפס

    • 29-10-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    קצת קשה להאמין, אבל סיטרואן קקטוס הוא כבר רכב די ותיק. הוא נמצא איתנו כבר מעל לשנתיים, ועכשיו הגיע זמנו לעבור את מתיחת הפנים של אמצע חיי הדור. אחרי שהקקטוס המקורי "שבר את האינטרנט" עם חיפויי האייר-באמפס הייחודיים שלו, הדגם המחודש מחליט לקחת צעד אחורה ולוותר על חלק מהם. מצד שני, הוא מקבל את הפנים המעודכנות שפגשנו לראשונה ב-C3 ובשני הג'יפונים (איירקרוסים) - ה-C3 וה-C5.

    החזית של הקקטוס המחודש שומרת על כל האלמנטים הייחודיים של קודמו, אבל מעדן אותה מעט וכאמור מקרב אותה יותר לזו של הדגמים האחרים, בהם גם שני הפיקסו'ים. מאחור מקבל הקקטוס זוג פנסים שדומים מאוד לאלו של המיניוואנים, ואילו באמצע הוא מוותר כמעט כליל על חיפוי האייר-באמפס, ונשאר עם פס דק של החיפוי בתחתית הדלתות, כמו ב-C3. למרבה הצער, מלפנים ומאחור חיפויי האייר-באמפס התאיידו לחלוטין ובמקומם הקקטוס נותר עם חיפוי פלסטיק שחור סטנדרטי יותר.

    בתוך הקקטוס השינויים קטנים בהרבה ומסתכמים במושבים מעודכנים עם חומרי ריפוד חדשים וצבעים חדשים לבחירה ומערכת מולטימדיה משופרת עם קישוריות לשיקוף הטלפון (מירורלינק, קארפליי ואנדרואיד אוטו), ניווט ומערכת ליצירת קשר עם גורמי הצלה במקרה חירום (לא ידוע עם יגיע לישראל בגלל הכפילות עם מערכת הטאץ' הנוכחית של פוינטר). דבר אחד שהיינו רוצים לראות בקקטוס המחודש אבל לא הגיע אליו הוא האפשרות להציג שעון סל"ד בלוח המחוונים.

    אחד השינויים הגדולים ביותר בקקטוס המחודש הוא התווספותן של מערכות בטיחות אקטיביות - הקקטוס, שבדגם הקודם היה נטול כל מערכת אקטיבית שהיא, מקבל כעת מערך כמעט מלא של בטיחות אקטיבית. הוא יכלול בלימת חירום אוטונומית, זיהוי תמרורי מהירות, ניטור שטחים מתים, התראה (ללא תיקון) על סטיה מנתיב הנסיעה וחניה אוטומטית.

    בנוסף, גם אבזור הנוחות מקבל שדרוג קטן עם מערכת עזר לזינוק בעליה, תאורת פניה (באמצעות פנסי הערפל), כניסה והנעה ללא מפתח, מצלמת רוורס, ומערכת גריפ קונטרול ששולטת על מינון הכוח לגלגלים בהתאם לסוג הקרקע עליה נוסע הרכב (בדומה למערכת שבפיג'ו 2008).

    היצע המנועים של הקקטוס נותר ללא שינוי משמעותי, למעט הבדל אחד - הוא יוצע מעתה עם גרסת ה-130 כ"ס של מנוע ה-1.2 ליטר טורבו בנזין שתשודך לתיבת שישה הילוכים ידנית. שאר המנועים נותרו כשהיו - 1.2 ליטר אטמוספרי עם 82 כ"ס (עם תיבת חמישה הילוכים ידנית) או טורבו עם 110 כ"ס (עם תיבה ידנית או אוטומטית 6 הילוכים), ו-1.6 ליטר טורבו דיזל עם 100 כ"ס (ידנית חמישה הילוכים). בהמשך צפוי הקקטוס לקבל גם את גרסת ה-120 כ"ס של מנוע הדיזל (אוטומטית שישה הילוכים).

    אבל ללא ספק, הדבר המעניין ביותר במתיחת הפנים של הקקטוס הוא מה שנראה כמו חזרה למקורות מצד סיטרואן והדגש המחודש ששמה היצרנית על נוחות נסיעה ובידוד רעשים. אחרי למעלה משני עשורים בהם רק מכוניות הדגל של סיטרואן קיבלו מערכות מתלים מתוחכמות, לאחרונה נראה שסיטרואן חוזרת להציע גם דגמים פשוטים ונגישים יותר עם מערך מתלים שמכוון בראש ובראשונה לנוחות נסיעה.

    זה התחיל עם ה-C3, שקיבלה מערכת מתלים פרוגרסיבית דו-שלבית, והמשיך עם ה-C5 איירקרוס (שנמכר כרגע רק בסין) שקיבל גרסה דומה - אם כי משודרגת יותר - של אותו המערך. כעת הבשורה מגיעה גם לקקטוס. סיטרואן מדברת על מערך בולמי זעזועים ומתלים חדש לחלוטין אותו היא מכנה PHC - או Progressive Hydraulic Cushions - למעשה מדובר במערכת דומה יחסית לזו הנמצאת ב-C3, עם בולמי זעזועים פרוגרסיביים דו שלביים, אלא שכאן מתווספות גם כריות בולמים הידראוליות אקטיביות.

    המטרה היא כפולה - להשיג את נוחות הנסיעה המצוינת שמשיגה ה-C3, ומאידך לאפשר באמצעות כריות הבולמים האקטיביות גם לספק התנהגות טובה וזוויות גלגול שטוחות, שני דברים שה-C3 פחות מצטיינת בהם. למעשה, סיטרואן מודיעה בריש גלי שהיא רוצה לחזור לייצר מכוניות על פי המתכון של שני העשורים האחרונים של המאה ה-20 - נוחות מצוינת והתנהגות כביש משובחת. וזה דבר שאנחנו יכולים רק לברך עליו.

    סיטרואן קקטוס המחודש צפוי להגיע לישראל באמצע 2018. 

    dddd