תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • לנדרובר
  • לנדרובר ריינג' רובר ספורט
  • ריינג' רובר ספורט - מתיחת פנים וגרסה היברידית

    לנדרובר ריינג' רובר ספורט

    ריינג' רובר ספורט מקבל את החזית של האיווק, את תא הנוסעים של הוולאר, ומתבל בגרסת פלאג-אין הייבריד חדשה לחלוטין עם 404 כ"ס

    • 08-10-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    כשלנדרובר השיקה לראשונה את הוולאר החדש שלה, ומיצבה אותו מתחת לריינג' רובר ספורט ומעל האיווק, אני חייב להגיד שהייתי קצת מבולבל. יש לנו כאן רכב עם אותן מידות, חדש יותר, טכנולוגי יותר, ומאובזר, מפואר, ויוקרתי יותר, שלא לומר בטיחותי יותר. החסרון האמיתי היחיד (שמי יודע כמה אנשים באמת יתייחסו לזה כחסרון) הוא יכולת שטח פחותה משל הריינג' ספורט. אז למה שמישהו יקנה את הרכב היקר יותר, המיושן יותר וביננו, היפה הרבה פחות?

    כעת התשובה מתבררת, עם חשיפה של מתיחת פנים וגרסת פלאג-אין הייבריד שמחזירות את הריינג' רובר ספורט למשחק מול אחיו הצעיר יותר.

    החזית החדשה של הריינג' רובר מתחדשת בפנסי תאורת היום בתצורת אליפסה והאות U שהפכו לסימן ההיכר של לנד רובר ומקיפים - כמובן - תאורת לד מלאה, פגוש חדש ואגרסיבי יותר, וגריל בתבנית משושים שמחליף את שני הפסים של הדגם היוצא.

    אבל השינוי המורגש ביותר הוא בפנים, שם הריינג' ספורט מוותר על סביבת הנהג העתיקה למראה ותחושה ומקבל את תא הנוסעים הטכנולוגי מלא המסכים וכפתורי המגע של הוולאר. את פקדי המיזוג מחליף כעת מסך רב תכליתי, ההגה גם הוא חדש, והעיצוב הרבה יותר מודרני.

    הריינג' רובר ספורט המחודש מקבל גם כמה צעצועים מליין הדגמים האחר של יגואר-לנדרובר כמו הצמיד-מפתח שמאפשר להשאיר את המפתח ברכב ולנעול או לפתוח את הדלתות עם הצמיד, פנסי לד חכמים, מערכת רוורס-עם-עגלה אוטומטית (כדי שלא תחסמו את כל השכונה בזמן שאתם מנסים להכניס את הנגרר לחניה), 14 שקעי USB (כנראה בשביל שתוכלו להטעין לכל הרחוב את הטלפונים בזמן אפוקליפסת זומבים), ווילון לחלון השמש שנפתח ונסגר באמצעות מחוות יד מתחת למראה האמצעית (כי למה לא).

    לצד החידושים לריינג' ספורט, לנד רובר מציגה גם את הריינג' רובר ספורט פלאג-אין הייבריד, שהופך - עם שמונה מילים בשם - לרכב עם השם הארוך ביותר בעולם, אבל גם לרכב ההיברידי הראשון בהיסטוריה של לנד רובר, שזה ציון דרך לא פחות חשוב מהאורך של השם.

    הפלאג-אין הייבריד החדש מקבל יחידת כוח עם לא פחות מ-404 כ"ס ו-65 קג"מ שמופקים ממנוע 2.0 ליטר טורבו עם 300 כ"ס ו-116 כ"ס ממנוע חשמלי. הוא מאיץ ל-200 קמ"ש תוך 6.3 שניות, 2 עשיריות מהר יותר מגולף GTI, ומגיע למהירות מרבית של 220 קמ"ש. עפ"י לנדרובר, קיבולת הסוללה - 13.1 קוט"ש, מאפשרת טווח של 51 ק"מ על חשמל בלבד וטעינה תוך כ-7 וחצי שעות משקע ביתי או תוך שעתיים ושלושת רבעי מעמדת טעינה ייעודית.

    הריינג' ספורט מציע את רוב המצבים ההיברידיים המוכרים - שמירת סוללה כך שלא תרד מתחת לרמה מסוימת, מצב רגיל בו הרכב מחליט מאיפה הכי נכון לשלוח כוח, מצב "צפייה" שמופעל בניווט מסלול נסיעה, משלב מידע טופוגרפי ממערכת הניווט ומחשב מתי להפעיל את מנוע הבנזין ומתי לשאוב כוח מהסוללות על מנת למקסם את יעילות המערכת.

    אחד הדברים המרכזיים שריינג' רובר מפרסמת ברכבים שלה הוא עומק צליחה, כלומר עד איזה עומק של מים יצליחו הרכבים לעבור בלי לשאוב מים לפתח היניקה ולפנק את בעליהם בנעילה הידרוסטטית, וכשחושבים על שילוב של המון חשמל עם ממש הרבה מים, המחשבה הראשונה שעולה לראש היא על עליה בסערה השמימה במרכבת אש. אבל לנד רובר טוענת שיכולות השטח של הדגם ההיברידי לא יפלו מאלו של הדגם הרגיל. היא גם מציידת אותו בסונאר צליחה (שמראה לכם את קרקעית גוף המים שאתם עוברים) ומציינת כי הוא מסוגל לעבור מים בעומק של עד 85 ס"מ - קצת יותר גבוה משולחן האוכל שלכם בבית.

    כמובן, כמו בדגם היוצא, גם הפעם מקבל הריינג' רובר ספורט גרסת SVR קיצונית. הפעם עם 575 כ"ס, 0-100 קמ"ש תוך 4.5 שניות וכמובן עיצוב קיצוני ומוחצן יותר שמבהיר שעומד מולכם רכב שיכול לתלוש לכם את הפרצוף אם הוא רק יעבור מספיק קרוב אליכם.

    dddd