תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • הונדה
  • הונדה סיוויק
  • הונדה סיוויק החדשה - עכשיו גם בסדאן

    הונדה סיוויק

    הונדה סיוויק נוחתת בישראל בגרסת סדאן עם מנועי 1.6 ליטר בלי טורבו ו-1.5 ליטר עם. המחירים: החל מ-135,000 ₪

    • 03-10-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    כאשר הונדה ישראל השיקה לפני מספר חודשים את הדור העשירי של הסיוויק, היא עשתה זאת רק עם דגמי האצ'בק, והגדילה לעשות והשיקה אותם עם מערך בטיחות מתקדם ומנועי טורבו כבר בגרסת הכניסה. כעת משיקה היבואנית את דגם הסדאן, ומתמחרת אותו מעל ההאצ'בק למרות מנוע בסיסי מיושן יותר ומחסור באביזרי הבטיחות.

    בניגוד ל-2-3 דורות הקודמים - אז עיצובה של הונדה סיוויק האצ'בק שונה באופן די מהותי מגרסת הסדאן, הדור העשירי מביא את שתי גרסאות המרכב לנקודת פתיחה קרובה הרבה יותר מהבחינה הזו. מאידך, מהבחינה הטכנית - שבעבר הייתה דומה - היבואנית עושה הפרדה גדולה יותר.

    אחד החסרונות הגדולים, לפחות על הנייר, של גרסאות ההאצ'בק הקודמות של הסיוויק, היה נפח תא מטען קטן יותר. אולם הפעם, בזכות מרכב "ספורטבק" הצליחה הונדה לדחוס נפח מכובד של 414 ליטר לתוך תא המטען של הסיוויק מחומשת הדלתות. הפעם, נפח תא המטען של הסדאן מציג יתרון של 105 ליטר בלבד, ובגלל המרכב שדומה יחסית בין שתי הגרסאות, פתח ההטענה של הסיוויק סדאן קטן משמעותית מזה של ההאצ'בק, וקטן גם ביחס למקובל בקטגוריה.

    גם מבחינת מרווח פנים - שוב, על הנייר - הסיוויק סדאן לא אמורה להתעלות על ההאצ'בק שכן שתיהן חולקות את אותו בסיס גלגלים באורך של 270 ס"מ.

    הסיוויק סדאן נוחתת בישראל בשתי גרסאות, וכאן מתחיל להתברר היעוד שלה. או לפחות של גרסת הכניסה שלה - ציי רכב. גרסת הכניסה מתומחרת ב-135,000 ₪, 3,000 שקלים יותר מגרסת ההאצ'בק המקבילה. ולא רק זו, אלא שהיא גם לא מקבלת את מערכות הבטיחות או את מנוע הטורבו הגמיש יותר של דגם ההאצ'בק. למעשה, גרסת הבסיס של הסיוויק לא מקבלת אף מערכת בטיחות אקטיבית, במקומן, היא מסתפקת במערכת מובילאיי.

    גם אבזור הנוחות של הסיוויק סדאן פחות עשיר מזה של ההאצ'בק, כאשר הנעדרים הבולטים ביותר הם פנסי הלד המלאים של גרסת הספורט הבכירה. את המפרט המלא של הונדה סיוויק סדאן תוכלו לקרוא כאן.

    יתרה מזו, דגם הבסיס של הסיוויק עושה שימוש במנוע 1.6 ליטר אטמוספרי שמפיק הספק נמוך יותר ממנוע ה-1.0 ליטר טורבו של ההאצ'בק, עם 125 כ"ס (129 בהאצ'בק) ו-15.5 קג"מ (18.3). תיבת ההילוכים בשני הדגמים היא רציפה, הביצועים - כצפוי - מציגים יתרון למנוע הטורבו, עם 11.6 שניות למאה קמ"ש בסדאן ו-10.6 בהאצ'בק, כמו צריכת הדלק - 14.9 ק"מ לליטר בסדאן ו-21.2 בהאצ'בק בנסיעה משולבת (נתוני יצרן).

    בנוסף, הסיוויק סדאן מקבלת גם את המנוע הבכיר, כפי שהוא קיים בסיוויק האצ'בק - 1.5 ליטר טורבו עם 182 כ"ס ו-22.4 קג"מ שמשודך גם כאן לתיבה רציפה. בניגוד לדגם ההאצ'בק, שם המנוע החזק קיים רק בגרסת ספורט שמשלמת על העיצוב (וליתר דיוק מיקום האגזוזים) ב-49 ליטר בנפח תא המטען, הסדאן מוצעת באותה תצורת אלגנס עם אותם 519 ליטרים.

    הגרסה הבכירה של הסיוויק סדאן מוסיפה את מערכות הבטיחות של דגם ההאצ'בק שכוללות בין היתר בלימת חירום, תיקון סטיה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית. אולם המחיר כאן כבר גבוה מאוד, ועומד על 155,000 ₪ - עשרת אלפים שקלים יותר ממה שתשלמו על ההאצ'בק. 

    dddd