תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • וולוו
  • וולוו XC40 החדש נחשף - משנה תפישה

    וולוו

    וולוו חושפת את ה-XC40, הראשון שיבנה על פלטפורמה מודולארית וישנה את אופי הבעלות, והראשון לשים יותר דגש על דברים שהם לא המכונית עצמה

    • 24-09-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    השנתיים האחרונות היו - בכל אמת מידה - נפלאות עבור וולוו. היא השיקה את ה-XC90 החדש, שקודמו חיכה למחליף כבר יותר מעשור, ואת ה-S90 שהחליפה את ה-S80 הגריאטרית משהו. שתי מכוניות שהקפיצו את הדרך בה וולוו נתפשת שנות אור קדימה. מאוחר יותר הגיע ה-XC60, שלקח חלק גדול מהמאפיינים של אחיו הגדולים והביא אותם כמעט ללא שינוי בעטיפה קטנה יותר, ונחת בשבוע שעבר בישראל. התוצאה של הרענון המקיף הזה היא צמיחה דו ספרתית במכירות העולמיות, ושיפור של 33% במכירות בישראל בשנה שעברה ביחס ל-2015 (נכון לחודש אוגוסט האחרון אין שיפור במסירות ביחס ל-2016).

    לפני כשנה וחצי, וולוו חשפה את ה-XC40 קונספט, ובך הודיעה על כוונתה להשיק ג'יפון שיתבסס על ה-V40 החדשה, אבל יהיה הרבה יותר "ג'יפוני" מה-Cross Country הנוכחית, שברמת העיקרון עושה בדיוק מה שעושים כל שאר הג'יפונים בקטגוריה, אבל כנראה שלא עושה מספיק רושם בתהליך. במהלך סוף השבוע וולוו הציגה את ה-XC40 הסדרתי, שלפחות מבחינת העיצוב החיצוני, לא שונה משמעותית מהקונספט.

    ה-XC40 החדש, מלבד היותו הרכב הראשון להתבסס על פלטפורמת ה-CMA החדשה והמודולרית שפותחה בצמוד עם בעלת הבית ג'ילי הסינית, הוא גם סנונית ראשונה לשינוי תפישה כולל בכל הנוגע לבעלות על הרכב. דבר שוולוו מנסה להנחיל כבר לא מעט זמן.

    באשר לפרטים על הרכב עצמו, וולוו מפרסמת רק חלק קטן. היא מספר על מידותיו החיצוניות של ה-XC40 - אורך של 442 ס"מ, רוחב של 186 ס"מ, גובה של 165 ס"מ ובסיס גלגלים באורך 270 ס"מ, תא מטען בנפח 460 ליטר (1336 ליטר אחרי קיפול מושבים) ומשקל של כ-1700 ק"ג.

    תא הנוסעים מקבל את העיצוב המוכר מליין הדגמים הנוכחי, עם מסך 9 אינץ', עיצוב נקי וחומרים איכותיים. מעבר לזה, וולוו מציינת כי ה-XC40 יציג מגוון "גישה שונה באופן רדיקלי" לאחסון ברחבי תא הנוסעים, כאשר הכוונה היא בעיקר לתאי אחסון בצורות ונפחים שונים שמפוזרים במגוון מקומות שונים בתא, משטחי טעינה אלחוטית ואפילו פח אשפה נשלף בקונסולה המרכזית.

    כמו כן, וולוו מציינת כי ה-XC40 יצויד במערך הגנה מקיף, כיאה למורשת המשפחתית, עם בלימה אוטונומית בנסיעה לפנים ולאחור, מערכת Pro Pilot שמאפשר נהיגה כמעט אוטונומית בתנאים מסויימים, מצלמות היקפיות לחניה ועוד.

    היצרנית מסכמת בהיצע יחידות ההנעה, שם היא מסתפקת בציון העובדה כי ה-XC40 יושק עם מנועי ה-T5 ו-D4, וכי בעתיד הוא יקבל גם אופציה היברידית וחשמלית. וולוו לא מרחיבה בנוגע להספקים, ביצועים, צריכת דלק או אפילו אילו תיבות הילוכים יוצמדו למנועים. מאידך, היא כן מרחיבה בנוגע לדבר אחר - ומשמעותי לא פחות - אותו היא משיקה ביחד עם ה-XC40. שינוי כל התפישה של בעלות על הרכב.

    יחד עם ה-XC40, משיקה וולוו תוכנית אותה היא מכנה "Care by Volvo". הרעיון מאחורי התוכנית מזכיר מאוד את תוכניות הסלולר שהיינו מורגלים אליהן לפני כמה שנים, ושהעולם עדיין ממשיך להשתמש בהן - תשלום חודשי קבוע, שתמורתו הלקוח יהנה מ"חוויית בעלות שקופה לחלוטין".

    התשלום בתוכנית כולל בעצם כל תשלום אפשרי על הרכב - ביטוח, אגרות, תדלוקים, טיפולים, שטיפה ואפילו הזמנת משלוח לרכב או החלפה זמנית לרכב אחר אם מתעורר הצורך. כל אלה עם איסוף והחזרה של הרכב. בתום 24 חודשים (בדיוק כפי שנהוג בעולם הסלולר), תקבלו רכב חדש ותמשיכו ל"מנוי" חדש.

    בנוסף, ביחד עם המנוי (כסטנדרט) או לחוד (אופציה בתוספת תשלום), וולוו תציע "מפתח דיגיטלי" ל-XC40 איתו יוכלו בעליו לחלוק אותו עם חברים או קרובי משפחה. כאן מדובר על אפליקציה סלולרית שתותקן על הטלפון של הבעלים ושל החבר או קרוב המשפחה, ותאפשר את פתיחת הרכב לאחר קבלת אישור מהבעלים.

    וולוו XC40 החדש כבר זמין לרכישה במספר ארצות אירופאיות ובארצות הברית. לישראל הוא צפוי להגיע במהלך 2018.

    dddd