תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סיאט
  • סיאט איביזה
  • מיני מבחן - סיאט איביזה (סטייל, ידנית)

    סיאט איביזה

    הדור החדש של סיאט איביזה הגיע לישראל, ויוליאן יצא לבדוק גרסה שכנראה בכלל לא תוכלו לקנות

    • 19-09-2017
    • מאת: יוליאן פרייליך | צילום: יוליאן פרייליך, יצרן

    לקראת סוף 2015 בחנתי למגזין קארספורום את הסיאט איביזה אחרי שעברה מתיחת פנים אחרונה לפני החלפתה. הרכב הרשים אותי מאוד ולא הפתיעה אותי העובדה שהאיביזה הפכה לסופר מיני הנמכרת ביותר בקטגוריה. האיביזה הציעה מנוע זריז, איבזור טוב, נוחות נסיעה טובה והמחיר המעולה גרם ללקוחות למצוא את עצמם באחת מסוכניות סיאט.

    לאחר תשע שנים מגיעה אלינו האיביזה החדשה, אשר צריכה להיכנס לנעליים הגדולות שהשאירה האיביזה הקודמת, ואם זו לא משימה מספיק מורכבת, הרי שגם המתחרות השתפרו והן טובות בפני עצמן.

    האם האיביזה החדשה יכולה לשחזר את ההצלחה? או כמו שקורה בעולם הקולנוע, סרט ההמשך לא תמיד מצליח להתעלות על זה שקדם לו.

     

    פרולוג

    האיביזה החדשה מגיע עם שני מנועים ומספר לא קטן של רמות איבזור. הגירסה הידנית מקבלת את המנוע החלש בנפח ליטר עם 95 כ"ס ברמת איבזור רפרנס הבסיסית, אך היחידה בקטגוריה בעלת מערכת בלימה אוטונומית בתווך המחיר שלה (79,000 ₪). חבל שבגירסה זו מסך המולטימדיה שעבר אליה מהדגם הקודם, קטן מדי עם 5 אינץ' בלבד.

    בגירסה האוטומטית מקבלים את אותו מנוע בנפח ליטר, אך חזק יותר, עם 115 כ"ס. פה כבר ישנן מספר רמות איבזור כאשר התחלתית היא סטייל שמוסיפה מולטימדיה בגודל 8 אינץ', בקרת שיוט אדפטיבית, חישוקי סגסוגת, הגה וידית הילוכים מעור ועוד.

    מעליה מוצבת ה-FR שמוסיפה גג פנומרמי, תאורת אווירה, פנסי אור יום LED, חישוקים בגודל 17 אינץ', מושב נוסע מתכוונן לגובה ועוד. רמת האיבזור הבאה היא ה-FR פרו, והיא בעלת מושבי אלקנטרה משולבי עור, מערכת שמע משודרגת, פנסי לד, וכניסה והנעה ללא מפתח.

    אחרונה היא האיבו, פה כבר מדובר על מנוע בנפח 1.5 ליטר עם 150 כ"ס עם תיבה ידנית בלבד בעלת שישה הילוכים (חמישה ברפרנס) וכמובן מאובזרת מאוד.

    באופן מוזר דווקא הגירסה הידנית היא זו שזמינה לנסיעת מבחן ולא האוטומטית. ואם זה לא מספיק, אז מסתבר שרכב המבחן הוא ברמת איבזור סטייל, שילוב שעל הנייר בכלל אינו נמכר בארץ, מעט חבל שהלקוחות נוסעים על דגם שלא באמת יוכלו לקבל.

     

    אייפון. אבל 8, לא X

    סיאט איביזה החדשה אינה גורמת לאפקט "ואוו" כשרואים אותה בפעם הראשונה אלא היא מעין אבולוציה לדגם היוצא יחד עם שילוב של אלמנטים מהלאון, ודי מזכירה אותם. בהחלט יכול להיות שחלק מהאנשים לא ישימו לב בהתחלה שמדובר על איזשהו דגם חדש בכלל.

    סלון הרכב חדש לחלוטין אבל גם פה לא מדובר על סלון מהפכני שלא ניראה כמותו בקטגוריה, בגירסה הידנית הסלון פשוט מעט למראה (שימו לב שברמת איבזור רפרנס המסך יהיה 5 אינץ' ולא 8 אינץ' כמו בתמונה) חבל שאיכות החומרים ירדה מדרגה מהאיביזה הקודמת וכעת הפלסטיק הוא קשיח עם דיפונים שמרגישים די זולים, כניראה בסיאט רוצים לבדל אותה מאחותה הפולו שתהיה איכותית יותר.

    מושב הנהג ממשיך להיות נוח מאוד ובעל תמיכת צד טובה, יחד עם כיוונון גובה שהוא מציע והגה שניתן לכוון גם לעומק מתקבלת תנוחת נהיגה טובה. המהפך הרציני שהאיביזה החדשה עברה הוא דווקא מאחור, אחד החסרונות של האיביזה הקודמת היה מרווח בינוני מאחור ומושב לא נוח.

    בהחלט מורגש שיפור בנושא, כעת הרכב מרווח למדי באזור הבירכיים ובעל מושב אחורי בין הנוחים בקטגוריה בזכות שקעים במשענת הגב שתורמים לתחושת ישיבה בתוך המושב. יחד עם זאת, לשלושה מבוגרים עדיין יהיה מאוד צפוף.

    מתחת לבוררי המזגן ישנו תא למפתחות או טלפון ונחמד היה לגלות שאייפון 7 פלוס שהוא לא טלפון קטן נכנס לשם בקלות, ישנם 2 מחזיקי כוסות בין המושבים ושקע 12v, אך סך הכול אין פה חידושים יוצאי דופן.

    תא המטען בהחלט גדול, עם נפח של 355 ליטרים, סף הטעינה מעט גבוה אך ללא ספק תא המטען יספק משפחה צעירה עם תינוק.

     

    קטן קטן אבל ממזר

    האיביזה שנבחנה כאן מגיעה ברמת איבזור סטייל, שמעבר לתוספת האיבזור מקבלת גם מנוע חזק יותר, כפי שמוצע בגירסה האוטומטית. עוד שינוי כאן (ביחס לרפרנס) הוא הגיר ידני, כאן הוא בעל שישה הילוכים, בעוד בפועל הוא עם חמישה.

    הרכב נסע בעיר חיפה שידועה בעליות ובכבישים המשובשים שלה, ברכב היינו ארבעה נוסעים עם מזגן, שאגב עשה עבודה מעולה באותו יום חמים.

    המנוע זריז מאוד כיאה למנוע עם טורבו, ההילוכים מדויקים והידית נעימה למגע אם כי מהלך דוושת המצמד מעט ארוך מדי לטעמי דורש מעט הסתגלות. למרות שמדובר על מנוע ליטר, לא הייתה לו שום בעיה בעליות.

    הרכב עצמו די שקט אך לצערי לא יכולתי לבדוק את הנושא בשיוט, שם האיביזה הקודמת הייתה מעט רועשת בגלל המנוע שאמנם האיץ את רכב בצורה משכנעת, אבל לא עשה זאת בשקט. אבל, צריך גם לזכור שגירסה זו עם המנוע החזק יותר לא תוצע לקהל, המנוע החלש יותר עם 95 כ"ס אמנם יציג ביצועים פחות טובים, אך כניראה גם הוא יציג ביצועים מספקים ולא יחסר לו כוח.

    מבחינת נוחות נסיעה הרכב עבר על רוב השיבושים בצורה טובה אבל מרגישים שהוא נוטה מעט יותר לקשיחות, כיול מתלים כזה יתרום להתנהגות כביש טובה במסלול מפותל אך גם בעיר היא לא משלמת מחיר כבד. האיביזה לא משככת מהמורות כמו סיטרואן C3 אך מנגד גם לא נעה מתליה כמו הסיטרואן.

     

    קבלו את המלכה החדשה?

    סיאט איביזה החדשה לקחה את הטוב שהיה להציע לדגם הקודמת ושיפרה את החסרונות. הרכב זריז לעומת המתחרות עם המנועים האטמוספריים, המושבים טובים מאוד וכעת היא גם מרווחת ובעלת תא מטען גדול.

    יפה שסיאט בחרה לצייד אפילו את רמת האיבזור הבסיסית בבלימה אוטונומית, שמהווה יתרון בטיחותי לעומת המתחרות בגזרת מחיר זו. עוד נקודה לזכות האיביזה שהיא שגם במבחן הריסוק היא השיגה ציונים טובים מאוד בהגנה על הנוסעים.

    האיביזה לא ממש מהפכנית בעיצובה החיצוני או הפנימי, לפחות לא ברמת איבזור זו, וחבל שאיכות החומרים פחות טובה מבעבר, אך היא בהחלט עדכנית יותר.

    המנוע ילהיב בביצועיו, הבטיחות מרשימה והנוחות טובה, ולכל זה מתחברת העובדה שהאיביזה בנתה לעצמה תדמית טובה (תשאלו את החבר'ה הצעירים). כל אלה כנראה יגרמו למתחרות לעבוד קשה כדי לפתוח את ליבו (וארנקו) של הלקוח.

    אז האם יש לה סיכוי להיות המובילה והנמכרת ביותר בקטגוריית הסופר מיני הידניות? אני לא רק חושב שיש לה סיכוי, אלא שהיא באמת תהיה כזאת.

    dddd