תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • דאצ'יה
  • דאצ'יה דאסטר
  • נחשף - דאצ'יה דאסטר...חדש?

    דאצ'יה דאסטר

    דאצ'יה חושפת עדכון נרחב לדאסטר, אבל שומרת על הפלטפורמה והמידות. איפה עובר הקו בין מתיחת פנים לדגם חדש?

    • 30-08-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    קשה להסתיר את החיבה שחובבי רכב לא מעטים חשים כלפי הדאסטר. הוא רכב שטח אמיתי שלא מתבייש בייעוד שלו. הוא זול ונגיש, עושה עבודה נפלאה כשהאספלט נגמר, ולא מנסה לכסות על האופי הקשוח - הגם שגס מעט - שלו עם פנפונים של כביכול משפחתית.

    היום חושפת דאצ'יה את הדאסטר החדש, רק שהיא עצמה כנראה לא ממש סגורה על האם מדובר בדגם חדש לחלוטין או במתיחת פנים. שורה אחת בהודעה לעיתונות מדברת על "חידוש הדאסטר" בעוד במקומות אחרים היחס אליו הוא כ"כל חדש" (המינוח לדגם חדש לגמרי), ובסרטון ששחררה היצרנית מספרים המעצבים על כך ש"קשה מאוד לשנות רכב איקוני כמו הדאסטר, ולכן בחרנו שלא להתחיל מאפס אלא לבנות על הבסיס הקיים. חדש, מחודש, תחליטו אתם.

    מה שאין ספק לגביו הוא - שאמנם שלא הוחלפה פלטפורמה, לא שונה בסיס הגלגלים, והמידות החיצוניות של הדאסטר נשארו כמעט ללא שינוי - השינויים הם לא קטנים בכלל, בוודאי שביחס למה שמקובל לכנות היום כ"מתיחת פנים".

    בתור התחלה הדאסטר החדש/מחודש מקבל חזית ואחוריים חדשים לחלוטין. מלפנים הסידור קצת קרוב יותר לזה של הדגמים האחרים, עם עיצוב זורם יותר ופחות רבוע, ופנסי יום מבוססי לד; מאחור מקבל הג'יפון פנסים חדשים לחלוטין - שמאוד מזכירים את אלו שעל הג'יפ רנגייד, ומוותר על הבליטות שהיו לידם. כמובן שגם הפגושים והחישוקים הוחלפו, והתווספו "מגנים" מפלסטיק כסוף מלפנים ומאחור.

    השינוי הגדול יותר מגיע דווקא במבט מהצד - השמשה של הדאסטר זזה 10 ס"מ קדימה, כדי להעניק תחושה מרווחת יותר בתא הנוסעים, למרות שלא דובר על שינוי בסידור המושבים, כך שזו תהיה תחושה בלבד ולא שיפור דה-פקטו במרווח; וקו החלונות גבה במעט כדי להקטין את שטח החלונות ולהעניק לדאסטר החדש מראה מעט קשוח יותר אבל גם זורם יותר.

    דאצ'יה טוענת שאחד השיפורים המשמעותיים ביותר שנעשו בדאסטר הם דווקא בתא הנוסעים, עם שימוש בחומרים רכים ונעימים יותר שאמורים לפתור את אחד החסרונות הכי גדולים של הדאסטר, ההרגשה הסובייטית משהו של תא הנוסעים, ולהביא אותו להיות משהו שמתאים לעידן הסמארטפונים.

    למרבה הצער, דווקא תמונות של תא הנוסעים דאציה בחרה שלא לשחרר, אבל אם לקחת את קפיצת המדרגה שעשה תא הנוסעים של הדאסטר במתיחת הפנים האחרונה, לא מן הנמנע שהפעם נראה שדרוג גדול אפילו יותר.

    דאצ'יה תחשוף את הדאסטר החדש במלואו בתערכות פרנקפורט, שתיפתח ב-14 לספטמבר.

    dddd